Kelan perusvammaistuki KYSYMYS!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minä vain"

Vieras
Mites se nyt menee, kun alle 16-vuotiaan perusvammaistukea saa ja voi hakea astmaan vasta, kun säännöllinen lääkitys on ollut päällä 6kk. Olen nyt hakenut Kelalta tätä tukea ja se on myönnetty kesäkuusta lähtien.
Kysymys kuuluu:
Maksetaanko tässä kuussa vain se 82 mitä lie euroa VAI maksetaanko nyt se vammaistuki takautuvasti 6kk ajalta ja tästä eteenpäin se 82 mitä lie euroa?

Olen tätä koittanut tuloksettomasti saada selville internetistä, joten voisiko joku kokemusta asiasta omaava ystävällisesti nyt kertoa, että maksetaanko se 6kk takautuvasti tässä kuussa vai alkaako vammaistuki vain juosta tästä kuusta normaalisti? :)

(Itse olen ajatellut niin ettei tuolta 6kk ajalta makseta takautuvasti tukea, vaan lapseni on siihen oikeutettu vasta tästä kuusta lähtien)

KIITOS

Jos tuki on myönnetty kesäkuusta lähtien, silloin se maksetaan myös kesäkuusta lähtien.

Ne takautuvien maksujen maksupäivät on yleensä siinä päätöksessä tai erikseen tulevassa maksuilmoituksessa. En muista tarkalleen enää, että onko niiden takautuvien maksujen päivät menneet yksiin niiden tav. maksupäivien kanssa, vai onko ne tulleet esim jo aiemmin.

Kiitoksia :)

Meillä kävi niin, että kelan kirje päätöksestä ei koskaan saapunut meille kotiin asti ja kun soitin Kelaan, sieltä vain puhelimessa kerrottiin, että lapseni on oikeutettu tukeen kesäkuusta lähtien. Päätös tulee postissa vasta ensi viikolla enkä tietenkään nää maksupäiviä tai tietoja netista, kun lapsellani ei ole pankkitunnuksia, mutta vielä ei ainakaan maksua ole tililleni tullut.

Joo, seuravana maksupäivänä saat sen kuukauden rahan ja takautuvat. Maksupäivä menee sukunimen mukaan. Esm H:n maksupäivä on kuukauden neljäs ja S on 22pv.

[QUOTE="vieras";25205511]Vammaistuki maksetaan lapsen huoltajalle, eli omilla pankkitunnuksillasi sinun pitäisi nähdä päätös kelan sivuilta.[/QUOTE]

Päätös tehdään lapselle, joten päätöksen näkee vain jos on hakenut lapselle pankkitunnukset. Ei mene tilinron mukaan :)

kesäkuulta maksetaan takautuvasti nyt 14 päivä. ensi kuussa alkaa pyörimään normisti kuukausittainen summa.. ihan kiva summa. me saatiin viime jouluna yli 700 takautuvia oli muistaakseni huhtikuulta saakka maksussa..

Yhteistyössä