keliaakikkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkumies

Vieras
Onko kenelläkään teistä tai teidän lapsista keliakiaa?Millaiset oireet siinä oli ennenkuin todettiin?
Pojalla maha sekaisin ollut jo viikon ja kakka on ihan valkoista :(
voisiko olla keliakiaa...mahatauti ei ole,koska kukaan muu perheestä ei ole sairastunut.Auttakaahan!

tota anteex vaa,mut jos et vie oo soittanu lääkäril ni teeppä se heti huomen aamulla ni selvii!!pelästyin et mee pojal o,mut terkka mun mielest sano et kakka ihan ku vettä ja vihreetä(en muista 100%)...onko painoo tullu normaalisti??

Juu,soittelen lääkäriin heti aamusta.Luultiin että tämä on tavallinen vatsatauti kunnes tajuttiin että kukaan muu ei sairastukkaan...ja noi valkoiset papanat huomattiin tänäaamuna.outoa ja pelottavaa :(

Toi valkoinen kakka on jotain haiman entsyymien juttua tai oliko se maksasta en nyt muista tarkkaan. Mulla on keliakia ja se voi olla oireetonkin, mutta ei toi valkoinen kakka siihen viittaa. Mulla keliakia aiheutti kovia vatsakipuja ja laihtumista. Mulla on ollut kakka valkoista kun oli joku tulehdus. Se meni ohi parissa viikossa, mutta lapsen ollessa kyseessä käytä lääkärissä. Lääkäri sanoi että ei se ole kuitenkaan mitään hengen vaarallista.

pojalla tämä alkoi vajaa viikko sitten kuumeella,oli huono olo,oksetti ja pää kipeä.Ei oksentanut kertaakaan,mutta vatsa sekaisin.Kuumetta ei enää ole ollut mutta välillä huono,oksettava olo ja maha sekaisin.Ja nyt nuo valkoiset kakat...soitan heti aamusta lääkäriin,toivottavasti ei ole mitään vakavaa :(

http://www.gastrolab.net/kskeli.htm

Tuolta poimin tämän tiedon:

Taudin oireet ilmenevät vasta, kun lapsen diettiin lisätään kotimaiset viljat. Tyypillinen vauvan taudinkuva alkaa kroonisella ripulilla, vauvan painonkehitys hidastuu ja paino kääntyy laskuun. Lastenneuvolassa tehty pituus- ja painkäyrä saattaa olla ensimmäinen arvokas johtolanka tähän diagnoosiin. D-vitamiinin puute voi aiheuttaa riisitautia ja siitä johtuvat luuston epämuodostumat. Hampaiden kiillevaurioita saattaa esiintyä. Pituuskasvu hidastuu myöhemmin. Oksentelua esiintyy usein. Ripuliulosteet keliakiassa ovat yleensä vaaleat ja ulosteiden rasvapitoisuus on lisääntynyt. Tauti vaikuttaa ymmärrettävästi myöskin lapsen mielialaan.

Yhteistyössä