Kellä alkanut menkat "myöhään" synnytyksen jälkeen, hoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kismett
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kismett

Aktiivinen jäsen
19.05.2010
3 918
1
36
Lapseni täytti juuri 1-v. Vieläkään ei ole menkat alkaneet. Olen salaa iloinnut, onhan elo vähän iisimpää kun ei tarvitse niistä välittää..
Terkkari meinasi että täyttyy kohta mennä jotain hormonikuuria hakemaan jos eivät pian ala :O

Imetys loppui n.3kk sitten. Esikoisen imetyksen loputtua meni n.3kk kun alkoivat.

Onko joku muu nyt sitten joutunut käynnistelemään hormonitoimintaa lääkkeillä? :attn:

[QUOTE="vieras";22812197]No mulla alkoi menkat 1v.1kk synnytyksestä tasan 28 päivää viimisen imetyskerran jälkeen :)[/QUOTE]

Ok, imetit pidempään kuin minä :)

Olen vähän kummissani että pitäisikö muka olla huolissaan tästä (kuten terkkari antoi ymmärtää). Kai ne sieltä joskus alkavat. Ei ole kiirettä uusien vauvojen hankkimisen vuoksi tms.
:D

Esikoisesta alkoi 11 viikkoa synnytyksestä, imetän vain 2kk. Keskimmäisestä alkoi 10kk synnytyksestä, täysimetin 7kk ja kaiken kaikkiaan imetin 2v4kk. Kuopuksesta alkoi 1v7kk synnytyksestä, täysimetin 6kk ja imetän edelleen ja tyttö nyt 2v9kk. Ei puhunut kukaan mistään hormoneista.

Imetin vuoden. Ei ollut menkkoja koko sinä aikana. Muistaakseni meni pari-kolme kuukautta imetyksen jälkeen, että menkat alkoivat. Minä en pitänyt asiaa outona, enkä ollut yhteydessä lääkäriin tai terveydenhoitajaan asiasta.

[QUOTE="vieras";22812237]enkä ollut yhteydessä lääkäriin tai terveydenhoitajaan asiasta.[/QUOTE]

En minäkään muutoin olisi asiasta terkan kanssa keskustellut, mutta papa-kokeen tulosta jouduin selvittelemään. Ilmeisesti limakalvojen kuivuus (atrofia) ja muut hormoni-häikät selittyvät imetyksellä ja menkkojen poissaololla.