Kellä tässä oikein viiraa päässä???? (pitkä vuodatus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maijon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maijon

Vieras
Voiko ihmistä enempää enää hajottaa. Tilanne on tämä, olen eronnut avoliitosta kohta 7 vuotta sitten. Meillä on yhteinen poika. Pojan isä on nähnyt lasta satunnaisesti, silloin kun hänelle passaa. On saattanut pitää useita kuukausia välissä, että ei ole pitänyt mitään yhteyttä. Avovaimot on vaihtuneet tiuhaan ja kaikki heidät on saman tien pitänyt lapselle esitellä ja niiden kanssa kotia leikkiä.
Viime kevään jälkeen on tilanne kärjistynyt ja kaikki on mennyt päin helvettiä. Exän uusi naisystävä on aika räjähtävää sorttia ja väkivaltainen ja äärettömän mustasukkainen. Tilannetta ei yhtään paranna se, että exä on erittäin provosoiva luonne ja nauttii siitä, kun toisella pon paha olla ja tuottaa sitä pahaa oloa ihan tahallaan.
Kesällä siellä on heiluttu puukon kanssa ja poliisitkin ovat käyneet tilannetta rauhoittelemassa. (silloin ei kyllä ollut puukko enää mukana, eikä kyllä ollut lapsikaan siellä paikalla) Isoja yhteenottoja heillä on kaveripiirin mukaan koko ajan joka viikko. Ennen joulua, tyttöystävä soitti ja sanoi, että exäni on käynyt kurkkuun kiinni ja he ovat eronneet. Juttelin exän kanssa ja kysyin, onko totta ja hän vahvisti asian. Seuraavana päivänä seurustelivat taas ja exä pyysi lasta luokseen. Sanoin, että ei käy, ensin selvitätte kriisinne ja sitten vasta poika voi tulla vierailulle. No siitähän helvetti pääsi valloilleen. Uhkaili tulevansa jo samana iltana puhumaan lapselle ja kertomaan miten kauhea äiti olen. Entinen anoppikin soitti ja haukkui minkä kerkesi, kunnes suljin puhelimen. Sitten hän alkoi soitella pojan puhelimeen ja vastasin, että en anna hänen jutella lapsen kanssa, kun on tuossa mielentilassa ja suljin lapseni puhelimen, enkä laittanut sitä päälle enää koko iltana.

Otin sosiaalitoimistoon yhteyttä jakysyin, että onko lasta pakko antaa isälleen nyt, kun tilanne on tämä, niin kyllä vain on. Meillä on tapaamissopimus, jonka mukaan isällä on oikeus tavata lastaan ja kun minulla ei ole mitään konkreettista näyttöä, että olisivat väkivaltaisia silloin, kun lapsi paikalla, niin minun oli pakko antaa lapsen lähteä vierailulle.

täytyy sanoa, että lastensuojelualalla töissä olleena, ei noilla sossuilla välillä ole järjen hiventäkään noissa asioissa mukana ja se joka vaikuttaa päätöksiin, ei ole todellakaan lasten hyvinvointi, niin ikävää kuin se onkin :kieh: voimia sinulle :hug:

Ei ole pakko antaa lasta tuommoisessa tilanteessa isälleen. Voit olla yhteydessä lastenvalvojaan, kertoa tilanteen ja pyytää tapaamista (isä + uusi naisystävä (jos hänet paikalle haluat, pakko ei ole) ja sinä) lastenvalvojan luona. Voitte uusia tapaamissopimusta tai vaikka vaan keskustella tilanteesta. Myös perheneuvolaan voit olla yhteydessä ja pyytää heitä auttamaan tämän tilanteen ratkaisussa.

Ja sotku senkun lisääntyy. Exä soitti ja halusi lasta luokseen nyt välipäivinä tai uuden vuoden jälkeen. Sanoin, että ei käy, kun asiat ovat tällä tolalla kuin ovat nyt, niin en anna lasta sinne yhtään enempää kuin on pakko. Tapaamissopimukseen on kuitenkin merkattu, että lapsi on uutena vuotena isällään, joten sitä en voi kieltää. Soitin taas sosiaalitoimistoon ja kerroin huoleni ja sen, että en haluaisi päästää vaan haluaisin lapsen turvallisuuden vuoksi valvotun tapaamisen. Hänen tietoonsa oli tullut enemmänkin asioita tästä exän uudesta naisystävästä ja ymmärsi kyllä huoleni. Hänehdotti, että jos tapaaminen voisi olla exäni äidin luona. Kerroin, että emme ole enää väleissä, mutta hyväksyn se, että hän olisi "valvojana", kunhan siellä nyt joku olisi. Sossun täti soitti myöhemmin ja kertoi jutelleensa lapsen mummon kanssa ja sanoi asian olevan kunnossa ja että mummo voisi olla tapaamisessa paikalla, ei koko ajan, mutta kuitenkin.

No otin ja soitin sitten lapsen mummolle tarkistaakseni miten asiat ovat, koska en uskonut lapsen isän siihen suostuvan. Ei aikonut olla tapaamisessa mukana, koska se ei ole lapsen edun mukaista. Olen kuulemma mennyt aivan hulluksi ja sosiaalityöntekijä oli kulemma hänen kanssaan samaa mieltä. On täysin normaalia riidellä usein ja erota ja palata yhteen. Kysyin, että onko normaalia ottaa toista kurkusta kiinni. On, hänen mielestään , ihan normaalia, jos on kova riita. Ja alkoi kyselemään,että enkö minä muka koskaan ole ottanut ketään. No en!!! Paiskasin hälle luurin korvaan.

Koska lapsen isä ei suostu valvottuun tapaamiseen, enkä voi konkreettisesti todistaa, että he ovat väkivaltaisia tällä hetkellä, minun on pakko antaa lapsi isälleen huomenna. Muuten he tulevat ja hakevat hänet apuvoimin.

Ei niinkään lapsen, mutta minun tilannettani pahentaa erittäin paljon myös se, että olen lapseni mummon kanssa samassa työpaikassa enkä voi ajatellakaan enää ikinä tekeväni töitä hänen kanssaan. Että mulla lähtee nyt sitten järki, mielenterveys, työpaikka ja pahimmassa tapauksessa lapselta henki.

Alkuperäinen kirjoittaja anceliq:
Minkä takia sun pitää antaa se sinne, jos eivät pysty turvaan lapsen turvallisuutta? Asuuko nää kerrostalossa että joku voi soittaa poliisit jos jotain tapahtuu siä?

Eivät asu kerrostalossa vaan lähtevät korpeen mökille. Lähimpään naapuriin on vain monta kilometriä, mutta onhan lapsella puhelin turvana. Ei paljoa yks puhelin lohduta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sos.täti:
Ei ole pakko antaa lasta tuommoisessa tilanteessa isälleen. Voit olla yhteydessä lastenvalvojaan, kertoa tilanteen ja pyytää tapaamista (isä + uusi naisystävä (jos hänet paikalle haluat, pakko ei ole) ja sinä) lastenvalvojan luona. Voitte uusia tapaamissopimusta tai vaikka vaan keskustella tilanteesta. Myös perheneuvolaan voit olla yhteydessä ja pyytää heitä auttamaan tämän tilanteen ratkaisussa.

Tästä oli sossun kanssa tänään puhetta, mutta mitäpä se auttaisi. Olemme käyneet sovittelussa aikaisemmin, tuloksetta. Joko tehdään niin kuin lapsen isä sanoo, tai sitten ei saada minkäänlaista sopimusta aikaan. Itse olen omasta mielestäni tullut yli puolen välin vastaan.

katoin vielä tuota ekaa kirjoitustasi. älä anna lasta ja hae vaan ne valvotut tapaamiset vaikka oikeuden kautta. koska poliisiakin tarvittu paikalle, on siinä todistusaineistoa ihan tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ei mulla muuta, kuin, että yritä jatkossa huolehtia, että noi teidän keskustelut tallentuu johonkin..

Kovasti harmittaa, että en älynnyt nauhoittaa entisen anopin vuodatusta tänään. Mitähän olisivat sossussa, tai työpaikalla sanoneet, jos olisivat sen kuulleet. Hän muuten työskentelee lasten parissa.
Luonnollisesti, jos asiasta mainitsen, niin hän sanoo minun valehtelevan.
Jotenkin kummallista, että olen nyt kaiken tämän paineen aiheuttaman stressin vuoksi hakenut itselleni ammattiapua ja sairaslomaa. Käyn siis terapiassa, mutta siltikin tuntuu, että kaikista osapuolista olen se ainut järkevä, mutta minua ei kukaan usko.

katoin vielä tuota ekaa kirjoitustasi. älä anna lasta ja hae vaan ne valvotut tapaamiset vaikka oikeuden kautta. koska poliisiakin tarvittu paikalle, on siinä todistusaineistoa ihan tarpeeksi.

Mulle sanottiin, että vaikka kesällä on poliisit käyneetkin, niin en silti voi tämän hetkistä tilannetta todistaa. Yritin soittaa oikeusavustajalle tänään, mutta hän oli sopivasti lomalla.

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Voi kiesus. Kyllä on järjestelmässä vähän vikaa jos lapsi pitää antaa tuollaiseen perheeseen :o
Olen itsekin monessa kohtaa sitä mieltä, että isän oikeudet erotilanteessa ovat aika heikot. Mutta tällaisessa tilanteessa, missä isän oikeudet lapseensa menevät lapsen turvallisuuden edelle, on kaikki aivan järjetöntä.

Alkuperäinen kirjoittaja maijon:
ei mulla muuta, kuin, että yritä jatkossa huolehtia, että noi teidän keskustelut tallentuu johonkin..

Kovasti harmittaa, että en älynnyt nauhoittaa entisen anopin vuodatusta tänään. Mitähän olisivat sossussa, tai työpaikalla sanoneet, jos olisivat sen kuulleet. Hän muuten työskentelee lasten parissa.
Jotenkin kummallista, että olen nyt kaiken tämän paineen aiheuttaman stressin vuoksi hakenut itselleni ammattiapua ja sairaslomaa. Käyn siis terapiassa, mutta siltikin tuntuu, että kaikista osapuolista olen se ainut järkevä, mutta minua ei kukaan usko.

Otappa uudelleen yhteys sossuun ja kerro mitä anoppi sanoi!

mulla vähän samankaltainen tilanne.. ja pikkuhiljaa meinas alkaa tuntumaan, että onkin itse se hullu, joka suurentelee juttuja.. kun lastenvalvoja yms ei suhtaudu vakavasti.

Mulle sanottiin, että vaikka kesällä on poliisit käyneetkin, niin en silti voi tämän hetkistä tilannetta todistaa. Yritin soittaa oikeusavustajalle tänään, mutta hän oli sopivasti lomalla.

periaatteessa ei, mutta kertoo silti jostain käytösmallista yleisesti. ja harva kai niistä kavereistakaan alkais oikeudessa valehtelemaan, vai mitä luulet?!

Alkuperäinen kirjoittaja anceliq:
Otappa uudelleen yhteys sossuun ja kerro mitä anoppi sanoi!

Soitin jo ja kerroin. Ei kuulemma ole hänenkään mielestä normaalia riitelyä tuollainen, mutta kun sitä ei voida mitenkään kunnolla todistaa tapahtuneeksi tai sitä, että lapsen aikana tapahtuisi väkivaltaa, niin en voi pakottaa valvottuun tapaamiseen, kun ei kerran isä siihen vapaaehtoisesti suostunut.

Mulla tuli vähän sellainen olo, että lapselle pitää jotain tapahtua ja asiaan puuttua jostain muualta, niin minut otettaisiin vakavasti.

periaatteessa ei, mutta kertoo silti jostain käytösmallista yleisesti. ja harva kai niistä kavereistakaan alkais oikeudessa valehtelemaan, vai mitä luulet?!

Vaikea sanoa. Heillä on periaatteessa aika sellainen ilmapiiri, että kaveria puolustetaan vaikka valehtelemalla. Eli vaikka he mulle ja muille totuuden kertoisivatkin, niin kukapa heistä alkaisi oikeudessa todistamaan.

mulla vähän samankaltainen tilanne.. ja pikkuhiljaa meinas alkaa tuntumaan, että onkin itse se hullu, joka suurentelee juttuja.. kun lastenvalvoja yms ei suhtaudu vakavasti.
[/quote]

Taistelu tuulimyllyjä vastaan