kellään kokemusta koiran eroahdistuslääkkeistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma-78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mamma-78

Aktiivinen jäsen
15.07.2007
3 458
0
36
Olen jostain kuullut että sellaisiakin olisi olemassa. Onko kokemuksia miten ne vaikuttaa? Olen tulossa nimittäin hulluksi tuon meidän koiran kanssa. Meillä on 1v. 5kk Walesinspringer uros, joka seuraa mua joka jumalan askeleella, jos menen vaikka olohuoneesta keittiöön tai toisinpäin eli ihan olemattoman matkan niin se on heti perässä. Jos käyn ulkona se vinkuu oven takana perään tai sitten se nousee keittiön ruokapöydälle :kieh: Kun ollaan käyty jossain ja tullaan kotiin niin se haukkuu ja ulisee ja hyppii kuin hullu. Siihen ei todellakaan auta neuvot et älä huomioi sitä kun se käyttäytyy sillä tavalla. Miestä tai lapsia kohtaan ei käyttäydy samalla tavalla. Olen oikeesti jo valmis antamaan sen pois tai lopettamaan sen, mä en enää jaksa sen kanssa. Erityisesti huolettaa miten se käyttäytyy sitten kun tää masuasukki syntyy.

Onko uros? Leikkaaminen voisi auttaa ja minulle kasvattaja suositteli sitruunapantaa. Itsellä oli koira joka kärsi älyttömästi yksin olosta ja sainkin opetettua koiran hyvin alussa(tai ainakin luulin ). Palasin hetken päästä aina sisälle, kehuin koiraa/palkitsin(kun oli hiljaa ). Ajattelin tämän loppuneen, mutta koira oppi kuuntelee ääniämme.Heti kun lähdin ovelta kauemmaksi tai auto poistui pihasta, koira aloitti ulinan. En siis tästä tiennyt muuten, kun äänitin koiran käyttäytymistä. Kasvattaja suositteli kokeilemaan sitruunapantaa ja se onkin tehonnut jotenkin, mutta oppinut vinkuu hiljempaa :/ Itse kanssa harkitsen jotain lääkitystä, jos uroksen leikkaaminen ei rauhoita sitä mitenkään. Lisäksi koiraterapiakin voi olla hyvä.

Itsellä saman ikäinen koira siis kyseestä. Olen viemässä koiraan leikattavaksi, jos se rauhoittaisi koiraa.Koira kuitenkin aika pentumainen ja leukkaus voisi rauhoittaa sitä kaikin puolin. Sanotaankin, että koira on 2v asti pentu/vauva. Meillä tuo koira siis tekee samaa kuin sinulle:Seuraa,hyppii,ulvoo jne. Lisäksi ulkoillessa/leikkiessä tämä saattaa minua yrittää leikkisästi näykkäistä.Varsinkin jos lähden juoksemaan.ei siis pure, mutta hakee huomiota sillä ja minä sitä hänelle varmasti annan päivittäin tarpeeksi.Kuitenkin niin riippuvainen minusta.

Meillä koira myös kärsi meille tultuaan jonkinasteisesta eroahdistuksesta. Koira tuli meille eläinsuojeluvalvojan kautta, eli oli ollut huonoissa oloissa. Tilanteemme on siinä mielessä erilainen. Meillä koira pissasi sänkyyn, repi ovea ja uikutti yksin jäädessään. Kotona ollessani koira vahti minua ja seurasi jokaista askeltani. Muutamassa kuukaudessa koira oppi kuitenkin luottamaan, ettei sitä taas hylätä ja oireilu väheni.

Nyt koira on ollut meillä yli kahdeksan vuotta ja yhäkin se yrittää avata ulko-oven yksin jäädessään... ja hepuli on mahdoton, kun isäntäväki palaa kotiin. Mutta ei onneksi enää sisälle pissaamista tai uikuttamista! Tämä meidän tapaus on tosiaan vähän erilainen, joten meni hiukan asian vierestä, anteeksi. :)

Netistä löytyy koiran eroahdistuksesta tietoa ja samoin kirjastosta esim. kirja "Koiraongelmia ja ongelmakoiria". Suosittelen! Tässä yksi linkki, mistä voi olla apua: http://www.pelastetaankoirat.com/ongelmat.html

apteekissa myydään pistorasiaan laitettava DAP-pallo josta höyrystyy ilmaan koiralle turvallisuuden tunnetta lisääviä feromoneja. toimii pennuilla, yksinpelkäävillä koirilla jne. meillä omalla koiralla toiminut hyvin ja positiivista palautetta kuullut muiltakin...ELI KANNATTAA KOKEILLA. rauhoittaa myös kun perheessä mullistuksia esim. uusi vauva tms.

vaatii muutaman päivän ennenkuin alkaa tehota ja kannattaa sijoittaa ohjeiden mukaisesti huoneeseen missä koira oleskelee paljon. mutta tosiaan suosittelen!

Yhteistyössä