Kellään kokemusta masennuksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis aloitti jonkin lääkityksen, jonka pitäisi auttaa masennukseen ja tuollaisia mahdollisia haittavaikutuksia?!?! Huh. :| Onnekseni en siis itse aikoinani mennyt lääkärin pakeille, vaikka mies yrittikin saada menemään...

No ei sitä itsemurhaa tartte pelätä,mulla on kokemusta sairastan masennusta ja jo 7 vuósi menossa.Lääkkeissä aluksi tulee haittavaikutukset,jos tulee ekana,ei aina tule,kestää pari viikkoa kun lääkkeet alkavat vaikuttaa ,että olo pikkuhiljaa kohenee ja saattaa taas tulla huonompia päiviä,se on sellaista ylä-ja alamäkeä.Kyllä siitä toipuu toiset nopeammin toiset hitaammin.Päivä kerrallaan ,eikä ota ressiä paranemisen suhteen,se on hidasta,ei tapahdu sormia napsauttamalla niin mulle sanottiin ja paikkansa on pitänyt.Voimia vain toipumiseeen ja kirjoitella saa,varmaan sähköposti ositeki löytyy jostain jos haluatte mulle huolia purkaa. :ashamed:

Vielä jatkoa tuon lääkityksen aloittamisen suhteen olis ollut hyvä päästä johonkin sairaalaan aloittamaan,lääkitys,niin sitten kotona olis ollut helpompaa,kannattaa käydä useasti terkan luona juttelemasssa oireista.

Samaa mieltä. Lääkkeet aina ohjeiden mukaan, vähemmän alkoholia, liikuntaa lisätään jaksamisen mukaan. Säännöllinen elämä ja yöunet. Aikaa kuluu mutta hyvä tulee. Ja lopuksi: perheen tuki a & o.

Alkuperäinen kirjoittaja outolintu87:
Siis aloitti jonkin lääkityksen, jonka pitäisi auttaa masennukseen ja tuollaisia mahdollisia haittavaikutuksia?!?! Huh. :| Onnekseni en siis itse aikoinani mennyt lääkärin pakeille, vaikka mies yrittikin saada menemään...

Lääkitys saattaa (yleensä) voimistaa alkuun joitain oireita ( :attn: ei kaikkia), mutta tasaantuu. Samaten migreenilääkkeet saattaa aluksi tehdä sivuoireena helvetinmoisen päänsäryn...
Eikä se tuoteseloste nyt mitään itsaria sivuvaikutuksena yleisiin listaa...
Ja siinä tapauksessa masennus on kyllä todella paha jo muutenkin, ja tuskin kotihoidossa oliskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
Alkuperäinen kirjoittaja outolintu87:

Lääkitys saattaa (yleensä) voimistaa alkuun joitain oireita ( :attn: ei kaikkia), mutta tasaantuu. Samaten migreenilääkkeet saattaa aluksi tehdä sivuoireena helvetinmoisen päänsäryn...
Eikä se tuoteseloste nyt mitään itsaria sivuvaikutuksena yleisiin listaa...
Ja siinä tapauksessa masennus on kyllä todella paha jo muutenkin, ja tuskin kotihoidossa oliskaan.

Mies on puhunut itsariajatuksistaan. Masennus on ilmeisesti todella pahana. Itsariajatuksia miehellä on ollut jo varmaan keväällä ja vasta nyt sain patistettua hänet lääkärin puheille.
Piti kiristää, jotta suostui menemään.
Mies on vielä sellainen, että pitäisi heti tuntua vaikutus. Pelottaa ihan sikana, kun ei tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu. :'(

Onneksi olkoon, hieno saavutus. Käy niin kuin käy, olet tehnyt voitavasi. Ja uudestaan lääkärille jos ongelma jatkuu pitempään, lääkitystä voi olla tarpeen muuttaa.

Yhteistyössä