Kellään kokemusta myyntineuvottelijan (BtoB) työstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hilkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hilkka

Vieras
Pitäis aktivoitua työnhakuun 2,5 vuoden kotiäitiyden jälkeen, jäin pätkähommista äitiyslomalle eli tyhjästä on taas alotettava... liiketalouden tutkinto on alla ja siitä vain vähän työkokemusta.
Olen kattellut noita myyntineuvottelijan paikkoja, mutta kenelle sellanen työ sit sopii..? Tai paremmin: kenelle se missään nimessä EI sopisi, osaako joku sanoa?
Käytännössä niissä kai soitellaan yrityksille ja tarjotaan esim.mainostilaa tai mitä työnantajafirma nyt sit myykään ja palkka on pohjapalkka+provisiot. Jääköhän se palkka sit käytännössä siihen pohjapalkkaan (näkyis olevan täällä n.1500 e/kk), jos ei oo hirvee supliikki myyntitykki..? Tuo on aikas pieni palkka 8h työpaivästä kumminkin, jos ajatellaan, että olet tavallinen tunnollinen työntekijä :/
Hmm... jostainhan sitä kumminkin ois taas alotettava, mutta alottaisko sit tollasesta työstä?

itse olen b-to-b myynnissä. ja kunnollisessa firmassa. meillä ruoka plus toi pohjapalkka ja jos kunnolla myyt niin palkka nousee. nyt tiliä tuli 3300?kk (brutto )
mutta kannattaa ajatella että toi 1500 on tili ja loput plussaa.

kannataa toisiaan katsoa mille firmalle myy koska en mä ainkaan halua asiakkaille myydä mitään paskaa vaan sitä mikä oikeesti on hälle hyödyllinen.

kaksi kunnollista firmaa suomessa on Eniro ja Fonecta.
ja ite tykkään meen porukasta ja työkin ihan kivaa.

jos olisin mennyt tilitoimistoon jota mietein olis palkka ollut 1300?kk(brutto ) ja ei olis mahdollisuutta sitä ollut nostaa muuta kuin työolovuosilla.

mutta siis yrittäjät on todella paljon törkeämpiä kuin yksityiset hekilöt.
mutta ei niistä kannata ottaa itseensä.

Yhteistyössä