kellään kokemusta Stainer/Montessorikoulusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viiru

Vieras
Poikamme on nyt vajaa 3-vuotta, mutta mietimme mihinkä hänet laitamme kouluun. Tohon lähikouluun emme poikaa halua. Se on levoton muuten ja paljon maahanmuuttajia. Maahanmuttajat ei ole ongelma, mutta levottomuus.
Haluaisin saada tietoa otsikon koulujen /päiväkotien opetusmenetelmistä.
Kokemuksia kaivataan.

Molemmat ovat hieman höyrähtäneiden paikkoja. Niissä lapset eivät kasva normaaleiksi työtätekeviksi yhteiskunnan kansalaisiksi. Olen opiskellut alaa ja ollut lyhyt aikaisesti töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Molemmat ovat hieman höyrähtäneiden paikkoja. Niissä lapset eivät kasva normaaleiksi työtätekeviksi yhteiskunnan kansalaisiksi. Olen opiskellut alaa ja ollut lyhyt aikaisesti töissä.

Hah. LMAO. Maria Montessorin opeilla jälkeenjääneiksi luokitellut lapset oppivat lukemaan, laskemaan, kirjoittamaan jne. Ja se on muuten "lyhytaikaisesti".

Kyllä kyllä he voivat oppia kyseiset taidot mutta ei sosiaalisia lainkaan samalla tavalla kuin tavallisessa perusopetuksessa. EN sano että ap:n pitäisi laittaa lähikouluunsa lapset mutta en suosittele yllämainittuja koulujakaan.
(tänne kun kirjoittaa lapsi sylissä niin luulisi ymmärtävän muiden ylimääräiset kirjoitusvirheet yms, mutta ehkä sekin on liian suuri toive joillekin..)

Aha. Mun kaveri just kirjotti 5 ällää steinerista ja on nyt yliopistossa. Ja aivan normaali työtätekevä yhteiskunnan kansalainen on.

Olisikohan sinulla aihetta tutustua enemmänkin steinerin käyneisiin ihmisiin, ennen kuin tuomitset tuolla tavalla, vailla perusteita.

Kyllä kyllä he voivat oppia kyseiset taidot mutta ei sosiaalisia lainkaan samalla tavalla kuin tavallisessa perusopetuksessa. EN sano että ap:n pitäisi laittaa lähikouluunsa lapset mutta en suosittele yllämainittuja koulujakaan.
(tänne kun kirjoittaa lapsi sylissä niin luulisi ymmärtävän muiden ylimääräiset kirjoitusvirheet yms, mutta ehkä sekin on liian suuri toive joillekin..)

Lattia on vauvalle paras paikka. Eivätköhän nuo opinahjot rohkaise suurempaan sosiaaliseen kanssakäymiseen kuin tavallinen peruskoulu?

Meidän lapset ovat montessorileikkikoulussa. Vielä en ole päättänyt menevätkö he aikanaan lähikouluun vai montessoriluokalle.
Voittehan te laittaa lapsen montessorileikkikouluun ja sitä myötä tutustua paremmin ko. pedakogiikkaan ja kenties montessorikouluunkin.

Käy vierailemassa kyseisissä päiväkodeissa niin löydät teille sopivan paikan.

Meillä on Montessori leikkikoulusta kokemusta ja voisin kyllä suositella lämmöllä.
Itse olen pitänyt montsasta todella paljon ja ei ole mitään pahaa sanottavaa..

En osaa itse sanoa Stainerista mitään kun ei ole kokemusta..

Mielenkiinnosta perustele väitteesi,että mitenkä niin ei sosiaallistu samalla tavalla, kuin tavallisessa peruskoulussa.

Ja miksi et suosittele?

Yhteistyössä