Kellään muulla ollut pieni sf mitta loppuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Mulla rv 35+0 oli 32 ja kaikki päivittelee tosi pientä mahaa...nyt alkanut itseäkin huolemattamaan. Kun tuntuu että liikkeetkin hidastunut. Onko muita jolla ollut pieni mitta? Mikä mitta ollut milläkin viikolla? Seurattiinko? Minkä kokoinen vauva...onneksi ma kokoarvioon?

Moikka,

Mulla oli rv 35 sf-mitta 31.5, viimeisellä käynnillä rv 39+6 31, kun vauva oli jo tosi alhaalla. Olen itse lyhyt ja masu oli pieni, mutta terve 2.6 kg, 48 cm poika syntyi. Nyt herra 2,5 kk, 58 cm ja n. 5,5 kg. Eli hienosti kasvanut. Älä turhaan ole huolissaan, jos vaan menet omilla käyrilläs :) Mulla istukka tutkittiin kun tehtiin sektio, siinä ei mitään vikaa ollut ja myös napavirtaukset erinomaiset.

Mä en muista tarkkoja numeroita, mutta (ensimmäisen) raskauden puolessa välissä sf-mitta meni siellä -2 tuntumassa. Sikiön kasvua oli alettu tarkkailemaan jo aikaisemmin, varmaankin rakenneultran jälkeen. Myös ultralla katsotut mitat näyttivät sikiön kasvavan -20 persentiilin käyrällä.

Mulla oli loppuraskaudessa korkea verenpaine ja sen takia käynnistettiin synnytys viikolla 38. Vauvan syntymäpaino oli 2360. Ihan terve muksu on ollut, mutta pienikokoinen vieläkin.

Mulla oli rv 37+4 ja sf-mitta oli 31 sain terveen pojan joka oli 50cm ja painoa huikeat 4150 että maha ei kerro kaikkea olemme vain eri mallisia... itse olen lyhyt ja pienikokoinen muutenkin kaikki oletti vain että tulisi isomaha koska olen pieni...

Minulla kahdessa eri raskaudessa viikolla 39++ ollut sf-mitta 33.. Ja siitä ei koskaan oltu huolissaan sanoivat vain pieni vauva tulossa. Vauvat olivat syntyessään ensimmäinen n3300g ja toinen reilu 4000g.

Yhteistyössä