kellään muulla vaikeuksia löytää kenkiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ongelmainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ongelmainen

Vieras
pitäisi löytää kevääksi/kesäksi kengät..

ongelmia jaloissa enkä voi kuvitellakaan astuvani askeltakaan niillä koppurakengillä mitä kaupoista löytyy.. :(

aina iskee kateus niitä kohtaan joiden jalkaan käy kenkä kuin kenkä..

jalkaongelmaisille ei tunnu mistään löytyvän hyviä kenkiä..

Ennen oli vaikeaa, mutta nyt olen löytänyt ihan kivasti kenkiä. Arcopedico, Jenny (Ara), Sievi, Kuoma, Ajavat sekä erilaiset lenkkarimerkit sopivat ihan hyvin. Helsingissä on muutamia kenkäkauppoja, jotka erikoistuneet leveälestisiin kenkiin ja näissä tykkään asioida.

Mulla on kantapäissä oudot patit jotka vie kengän kokoa numerolla suuremmaksi. Käytössä 41, ei kovin siro :( Jalka kapea ja pitkä. Hankala löytää mukavan tuntuisia just noiden kantapäiden takia. 37-39 koossa on niin kauniita ja ihania kenkiä, en ole kellekkään kateellinen tisseistä tai hiuksista tai kasvoista, vaan jaloista :(

ON!
Suomalaisissa kengissä on liian leveä lesti kantapäästä ja ulkolaiset taas liian kapeita etupäästä. Jalkavaivojen takia pitäisi kenkään saada irtopohjallinen ja tukea pitäisi löytyä muutenkin.
Hävettää kulkea muutamissa lenkkarityyppisissä kengissä kun jakkupuvun kanssa olisi kiva olla korkkarit tms.

mulla on yksi varvas kummassakin jalassa niin paljon muita pidemmät että kengänkoko suurenee sen ansiosta yhdellä koolla! ja pitkä ihminen olen muutenkin joten jalkakin sitten 40 tai 41 :kieh:

lisäksi varpaat hieman vinot joten kapeita kengänkärkiä en voi kuvitellakaan!

siroja viimeisen päälle naisellisia kenkiä en ole ikinä voinut käyttää.. ei sitä kuitenkaan haluaisi aina lenkkitossuissa kulkea..

jotkut puhuu miten ostaisivat sata paria kenkiä jos saisivat lottovoiton :o itse taas vihaan kenkien ostamista kun yhdetkin on lähes mahdotonta löytää :(

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Kaikki kengät hiertää aluksi. Melkein kaikkiin kenkiin tottuu ajan kanssa. Kenkiin saa onneksi kaikenlaisia pohjallisia ja piilokorkoja ja päkiätyynyjä, nekin auttaa.

Jos on oikeasti jalkaongelmia, niin ei todellakaan totu. Jos mulle kenkä ei sovi heti ensisovituksella, niin sitten sitä on ihan turha edes ajatella. Menee vaan jalat entistä huonommaksi, jos yrittää epäsopiviin kenkiin totuttaa.
Muutaman kerran on tullut sorruttua, kun on ollut pakko saada nopeasti jotkut kengät, ja sitten harmittaa kun rahat menneet ihan kankkulan kaivoon. Hyvät kengät ovat sen verran kalliita, ettei niitä huvikseen ostele.

Kaikki kengät hiertää aluksi. Melkein kaikkiin kenkiin tottuu ajan kanssa. Kenkiin saa onneksi kaikenlaisia pohjallisia ja piilokorkoja ja päkiätyynyjä, nekin auttaa.

joo terveillä jaloilla kyllä.. kipeillä jaloilla on pakko olla kerrasta kunnollisia. jos kävelen esim. päivänkin huonoilla kengillä, en seuraavana päivänä kävele lainkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla on yksi varvas kummassakin jalassa niin paljon muita pidemmät että kengänkoko suurenee sen ansiosta yhdellä koolla! ja pitkä ihminen olen muutenkin joten jalkakin sitten 40 tai 41 :kieh:

lisäksi varpaat hieman vinot joten kapeita kengänkärkiä en voi kuvitellakaan!

siroja viimeisen päälle naisellisia kenkiä en ole ikinä voinut käyttää.. ei sitä kuitenkaan haluaisi aina lenkkitossuissa kulkea..

jotkut puhuu miten ostaisivat sata paria kenkiä jos saisivat lottovoiton :o itse taas vihaan kenkien ostamista kun yhdetkin on lähes mahdotonta löytää :(

Ihan kuin mun tekstiä! Kaveri ostaa aina kengät kun on shoppailemassa, vaikka ei tarttiskaan mut kun oli niin nätit ja kivat. Mä en löydä koskaan mitään, inhoan kenkäkauppojen hajuakin :(

Kenkä täytyy ajaa sisään, ei mikään kenkä istu varsinkaan huonoon jalkaan heti. Eli omaan jalkaan mukautuneita kenkiä onkin mahdoton ostaa, kun sitä omaa jalanmallia ei siellä kenkätehtaassa ole muottina.

Alkuperäinen kirjoittaja kokoko:

Jos on oikeasti jalkaongelmia, niin ei todellakaan totu. Jos mulle kenkä ei sovi heti ensisovituksella, niin sitten sitä on ihan turha edes ajatella. Menee vaan jalat entistä huonommaksi, jos yrittää epäsopiviin kenkiin totuttaa.
Muutaman kerran on tullut sorruttua, kun on ollut pakko saada nopeasti jotkut kengät, ja sitten harmittaa kun rahat menneet ihan kankkulan kaivoon. Hyvät kengät ovat sen verran kalliita, ettei niitä huvikseen ostele.

Niin, puhuin toki vain omasta puolestani. Kyllä mulle ensisovituksella löytyy mukavan tuntuiset kengät, mutta sitten kun on pari-kolme tuntia käyttänyt, niin johan on rakkoa varpaissa ja kantapäässä, ja särkee päkiää ja kantapohjaa ja nilkkaa ja ties mitä. Mutta minun nuorissa terveissä jaloissa se on ohimenevää.

Anteeksi kauheesti, en huomannut että tämä oli jalkavaivaisten privaattikeskustelu.

Alkuperäinen kirjoittaja huomioliivi:
Kenkä täytyy ajaa sisään, ei mikään kenkä istu varsinkaan huonoon jalkaan heti. Eli omaan jalkaan mukautuneita kenkiä onkin mahdoton ostaa, kun sitä omaa jalanmallia ei siellä kenkätehtaassa ole muottina.

mulla onkin lähinnä ongelmana se, että en löydä sellaisia kenkiä jotka ollenkaan sopisivat mun jalkaan.

ottaa yhden koon, ei sovi, ottaa toisen koon, se on liian iso mutta silti puristaa jostain kohti edelleen niin pahasti ettei voi astua..

ja kaikki kengät on niin hemmetin koppuroita, en ymmärrä miten kenenkään jalka voi mukautua niihin.. vaikka tiedänkin että monille ne käykin.. itse en vaan ikinä pystyis niillä kävelemään..

Niin, puhuin toki vain omasta puolestani. Kyllä mulle ensisovituksella löytyy mukavan tuntuiset kengät, mutta sitten kun on pari-kolme tuntia käyttänyt, niin johan on rakkoa varpaissa ja kantapäässä, ja särkee päkiää ja kantapohjaa ja nilkkaa ja ties mitä. Mutta minun nuorissa terveissä jaloissa se on ohimenevää.

Anteeksi kauheesti, en huomannut että tämä oli jalkavaivaisten privaattikeskustelu.

Ole kiitollinen nuorista terveistä jaloistasi! Hienoa, että selviät uusien kenkien aiheuttamista vaivoista muutamassa päivässä!

Me vanhojen vaivaisten jalkojen omistajat jatkamme valitusta ja sopivien kenkien etsimistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huomioliivi:

mulla onkin lähinnä ongelmana se, että en löydä sellaisia kenkiä jotka ollenkaan sopisivat mun jalkaan.

ottaa yhden koon, ei sovi, ottaa toisen koon, se on liian iso mutta silti puristaa jostain kohti edelleen niin pahasti ettei voi astua..

Näin just. Eli tottakai uudet kengät on uudet kengät, mutta jos sellaisia uusia kenkiä ei kerta kaikkiaan löydä, joihin jalka mahtuisi joka kohdasta tms. niin aika heikkoa on kenkäostoksilla...

moni tervejalkainen ei osaa arvostaa jalkojaan eikä kuvitellakaan millaista on elää vaikeiden jalkojen kanssa..

mä taas en edes tiedä miltä terveet jalat tuntuu :( 7-vuotiaasta asti leikelty jalkoja ja kärsinyt siitä asti kroonisista kivuista, nyt ikää 25...

Minun on myös kovin vaikea löytää sopivia kenkiä. Jalkapöytä on matala mutta isovarpaat ovat sitten venevarpaita joten tilaa pitäisi olla ja ei.
Eivät millään tahdo mukautua jalkaan, teippallakin välillä pitää varpaita.
Sukan saumat painavat, välillä pitää niitäkin siirrellä.

Yhteistyössä