Kellään ollu korkea hb?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Korkea hb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ekan kerran kun menin luovuttamaan verta menkat oli just loppu ja hb 162. Säännöllisesti 3-4kk välein oon käynyt luovuttamassa aina kun olen voinut. Hb taso nykyään n. 145-155. Ei mitään oireita noilla yli 160 arvoilla.

167 on tainnut olla korkein mitattu. Käyn säännöllisesti luovuttamassa verta. Muuten en huomaa mitään eroa olossa kuin että luovutuksen jälkeen on selkeästi kevyempi olla.

Anopilla huiteli Hb parhaillaan yli 200, mutta syynä olikin sitten vakava sairaus. Tarkkoja oireita en muista, kun siitä on on muutama vuosi aikaa. Alkuun pysyi kurissa verta poistamalla (ei kelpaa kuitenkaan muille eli siksi ei luovutusta) ja lisäämällä hemohessiä tilalle, nykyään käytössä jo kovemmat lääkkeet joista en ole kovasti kysellyt.

159 oli viimeks pari viikkoo sitten jälkitarkastuksessa.neuvolan täti sano et mie oon kuivanu eli siis vääristyny arvo tuli sen takia ku miun kehossa nestetasapaino oli päin peetä.eikun vissyä naamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No tänä aamuna mitattiin neuvolassa mun hb omasta tahdosta,niin oli jotain 160 (olikoha 162) Ja verta luovuttamaan en uskalla mennä :(

Mene ihmeessä! Paitsi jos olet raskaana (neuvolassa kävit?) niin silloin ei saa luovuttaa!
Se on ihan kivuton luovutus!

Alkuperäinen kirjoittaja outolintu:
No tänä aamuna mitattiin neuvolassa mun hb omasta tahdosta,niin oli jotain 160 (olikoha 162) Ja verta luovuttamaan en uskalla mennä :(

Mene ihmeessä! Paitsi jos olet raskaana (neuvolassa kävit?) niin silloin ei saa luovuttaa!
Se on ihan kivuton luovutus!

Käytin poikaa atooppisen ihottuman takia,ja siinä samalla mittautin huvikseni hb:n.

Saiskohan jotenkin verta vähän ohuemmaksi kotikonstein?

Lasten disperinillä, sillä sain itse laskettua. Ei tietenkään saa yliannostella, vaan ohjeen mukaisesti otin viikon verran. Muistaakseni purkissa oli ohjeet ja apteekissakin vielä ohjeistivat.

Alkuperäinen kirjoittaja Paksua:

Lasten disperinillä, sillä sain itse laskettua. Ei tietenkään saa yliannostella, vaan ohjeen mukaisesti otin viikon verran. Muistaakseni purkissa oli ohjeet ja apteekissakin vielä ohjeistivat.

Ja Primaspan on se mitä lääkärit suosittelee!

Talvella-07 kun odotin poikaa,niin silloin oli mun hb oli ~120. KAntsiiko tosta ~160 huolestua vielä pahasti?

En huolestuisi! :hug: On vaan hyvä veri vaan luonnostaan.

Mulla oli kuopusta odottaessa 125 ja sain oikein kerjätä terkalta rautaa, kun se ei meinannu tajuta että mulle toi on tosi alhanen ja mua oikeesti väsytti ja heikotti.

Alkuperäinen kirjoittaja outolintu:
Alkuperäinen kirjoittaja Paksua:

Ja Primaspan on se mitä lääkärit suosittelee!

Pitää mittauttaa vaikka lokakuun neuvolakäynnillä uudelleen toi hb.En ehkä kuitenkaan vielä huolestuis tosta lukemasta,ku ennen ollu alempi.

Yhteistyössä