kellään papa ollut luokkaa II ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli jälkitarkastuksessa luokka III, ja kolposkopiaan oisin menny nyt toukokuussa. Mutta olen raskaana, joten se siirty marraskuulle. Kyllä lääkäri siitä varmaan olisi kertonut jos ois syytä huoleen :)

mul oli 3 ja sairaalaan menin ja otettii toi kolposkopia sielki löyty jotai ja sit etikkahappoa ja poistettii ne kudokset(en ny muist sen toimenpiteen nimeä)ja sen jälkee onki ollu hyvä!

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
mul oli 3 ja sairaalaan menin ja otettii toi kolposkopia sielki löyty jotai ja sit etikkahappoa ja poistettii ne kudokset(en ny muist sen toimenpiteen nimeä)ja sen jälkee onki ollu hyvä!

Sähkösilmukkahoito oletan että tehtiin?

Saanko udella sattuiko se sinulla?

Mulla on ollu, kolposkopiassa löyty kondyloomaviruksen aiheuttamia solumuutoksia (joissa korkea riski syöpään) jotka poltettiin muistaakseni laserilla. Silti papa oli 2lk vielä 8 seuraavaa vuotta jonka takia kävin kolposkopiassa 6kk välein. Sit se vaan yhtäkkiä muuttu 1lk ja ollu siinä jo onneks jonku vuoden.

ei sattunu ihan hiukan nipisti ja taju meinas lähtee ku jännitin sitä niin paljon etukäteen!nyt jo osaan mennä kokeelle hyvillä mielin ku tiedän ettei satu!

Minä olen käynyt kyseisessä toimen piteessä ja sanottiin että ei satu, joillakin voi hieman nipistää.
En jännittänyt ja vaikka puudutteet lyötiin jne. niin sattui todella paljon!
En tiedä johtuuko siittä että monesti on todettu että särkylääkkeet ja puudutteet (tietynlaiset) eivät tahdo vaikuttaa.
Sattui siis enemmän kuin synnyttäminen ja olen synnyttänyt ilman kipulääkkeitä.

Minulla oli luokka II kaksi kertaa peräkkäin ja otettiin kolposkopia. Jolloin luokka olikin jo III. Olin raskaana ja syöpälääkäri oli sitä mieltä että pitää hoitaa pois ennen rv 16. Loop-silmukkahoidolla leikattiin pois ja sen jälkeen on ollut aina luokka I.

Mulla oli viimeksi papa-kokeessa solumuutoksia. Kun kävin kontrollissa puolen vuoden päästä, niin kaikki oli ok. Olen kuullut, että synnytyksen jälkeen monilla noita solumuutoksia esiintyy, ja johtuvat ihan vain siitä synnytyksen aiheuttamasta venytyksestä ja rasituksesta.
Elä huolehdi suotta!

Etikkapenslaus. Sulla on ollut siellä sitten papilloomaviruksen aiheuttamia muutoksia, soluja tai kasvaimia.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:

Etikkapenslaus. Sulla on ollut siellä sitten papilloomaviruksen aiheuttamia muutoksia, soluja tai kasvaimia.

Etikkaa laitetaan kyllä myös sähkösilmukkahoidossa ja lääkäri sanoi minulle että sitä laitetaan sen vuoksi että näkyy paremmin. Etikkaa laitettiin myös silloin kun kävin puolivuotis tarkastuksessa ja nyt kun menen uudestaan niin laittavat taasen.