Kellään tullut HYPERIÄ raskauden alettua? tai muita hyper kokemuksia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elli82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Elli82

Jäsen
19.12.2009
206
0
16
Hei,

Taas pyytelen neuvoja ja kokemuksia. Hyperistä tällä kertaa. Onko kellään ollu hyperiä? Mitä oireita oli? Onko käyny nin että siirtopäivänä olo ollu jo ihan ok, mutta raskauden alettua tullu silti hyperi? Mitä sen jälken tapahtu?

Itsellä eka ivf, pco:ta taustalla. Rakkuiloita tuli noin 50, joista osa tyhjennettiin kun loput liian pieniä. Perjantaina oli punktio, nyt ma kuitenkin jo ihan ok olo ainoastaan mahaa turvottaa jonkin verran ja kylellään ollessa mahaan alkaa sattua. Huomenna ois mahollisesti siirto. Lääkäri varotteli hyperon riskistä jos raskaus alkaa, eikä meinannu uskoa että jo ihan ok olo.

Kaikki hyper kokemukset otetaan ilolla vastaan!

Mulle kävi ensimmäisessä ICSI hoidossa silleen että follikkeleita tyhjennettiin n. 40 kpl, mulla kanssa PCO. Siirtopäivänä eli kolme päivää punktiosta olo oli ihan ok, hiukan vatsa oli turvoksissa, ei kovin kipeä ja siirto päästiin tekemään. Olo siitä sitten siirron jälkeen paheni ja viisi päivää punktiosta jouduin sitten sairaalahoitoon. Olin kovin toiveikkaana että varmaan tämä nyt johtuu siitä että raskaus alkoi, mutta eipä alkanut. Mutta siis ei se hyperin tulo vaadi sitä alkanutta raskauttakaan vaan se voi tulla muutenkin. Nyt menossa kolmas hoito ja vatsa on jo ennen punktiota turvoksissa. Toivottavasti ei tule hyperiä. Juoda kannattaa runsaasti jopa 3 litraa päivässä ja lepäillä.

Yhteistyössä