Hae Anna.fi-sivustolta

Kellastuneet sormet

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä kauniit_kädet, 29.03.2007.

1. kauniit_kädet Vierailija

Valitettavasti olen polttanut tupakkaa jo melko kauan ja siitä kiitokseksi sormieni iho on paikoitellen kellastunut. Tiedättekö siis mitään ainetta tai muuta kikkaa, millä tämän ällöttävän kellastuneisuuden saisi pois?

2. .. perimätiedon mukaan auttaa. En ole kylläkään testannut, kun en ole ongelmasta kärsinyt.

3. srsrysrysr Vierailija

Osta holkki niin sormet ei kellastu.. Oikeesti lopeta tupakointi!

4. yäkyäk Vierailija

eipä tohon juur muu auta kuin lopettaminen.. oletkos muuten jo huomannut että tupakointi kellastuttaa koko ihoa vähitellen, eikä vain sormia, joissa suoran kosketuksen jälkeen nikotiinivärjäymät parhaiten näkyvät

5. L m Vierailija

Miten paljon sinä poltat päivässä?
    Minä poltan 11 savuketta, mutta ei ole sormet keltaiset, olen polttanut jo yli 33 vuotta.
    En kyllä ole keltainen muualtakaan, näytän kuulemma ikäisiäni 10 v. nuoremmalta, vaikka pitäis olla päinvastoin.

6. aloitt. Vierailija

Kiitos sitruunamehu-vinkistä, täytyy kokeilla!

Tupakoinnin lopetin jo alkuvuodesta, mutta kellastuneisuutta etu- ja keskisormen väliin on jäänyt. Ei se onneksi ole kovin näkyvää, mutta itseäni asia häiritsee. Ei keltaisuutta sentään missään muussa ruumiinosassa tai ihossa ole. :)

Ehdin tupakoida noin 10 vuotta ja poltin keskimäärin 15 tupakkaa/vrk. Joskus tietysti enemmän, joskus vähemmän. Varmasti riippuu jollain tavalla myös ihmisen ihosta, värjäytyykö se helposti vai ei. Itselläni on kaiken lisäksi aina ollut tapana pestä jatkuvasti käsiä, mutta eipä ole auttanut...

7. kokeile tätä Vierailija

Onko sulla kovin kuivat kädet? itse olen huomannut, että jos kädet on kuivat niin kaikki lika jää hyvin helposti kiinni kuivempiin kohtiin. Kokeile kuoria kädet, lähinnä siis sormet ja rasvaa kunnolla jollain paksulla voiteella.

8. kellastunut Vierailija

Tämä tuntuu tosiaan olevan yksilöllistä, minä poltin viitisen vuotta ja loppuajasta poltin noin 10 savuketta päivässä, olin huonokuntoinen muutenkin ja sormieni väli oli pitkään lopettamisen jälkeen keltainen, jotenkin se väri vain haalistui pois. Mieheni on nyt polttanut lähes 30 vuotta ja polttaa noin askin päivässä, eikä keltaisuutta näy missään ja hän on huippukunnossa. Kyllä hänkin on ajatellut lopettaa, mutta ei ole saanut vielä aikaiseksi, kun mitään vaivoja ei kerran ole.

9. Entäs tämä Vierailija

Polta piippua tai siirry käyttämään nuuskaa.

10. Teukku Vierailija

Sitruunahapolla saa puhtaaksi ja lähtee tupakan kellastamat sormet ja kynnet puhtaaksi. Sitruunahappoa saa apteekista ja maksaa jokusen euron. Pelkkä sitruuna ei itselläni auttanut. Itse liuotin sitruunahappoa kondomiin, siis näitä rakeita kondomiin ja vettä sekaan ja sormet sinne ja kondomin suu vaikka ilmastointiteipillä kiinni. Anna vaikuttaa jonkin aikaa ja hiero niitä sormiasi kun sormet ovat siellä kondomissa. Sitruunahappoa käytetään yleisesti säilönnässä ja on siis ihan turvallinen käyttää vaikka happo kuulostaakin vaaralliselta.

11. vierailija Vierailija

Mulla on myös upea iho ja olen polttanut 45v. Ei kaikki ole samanlaisia kuppia! Ite käytän kynsiviila noiden ruskeiden sormen välien siistimiseen.. Pitää vaan huolehtia ettei iho mene rikki.

12. vierailija Vierailija

Älä narraa!! En ole tähän ikään nähnyt pitkään polttanutta, jolla on upea iho. Kyllä aina rinnalla tupakoimaton näyttää nuoremmalta ja silosemmalta.
    - Ja se haju, joka tupakoitsijaan ja hänen vaatteisiinsa pinttyy. Itse he eivät sitä haista, mutta ympäristö kyllä!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri