Hae Anna.fi-sivustolta

Kellastunut kultapalmu

Viestiketju osiossa 'Piha ja puutarha' , käynnistäjänä kasvien tuhoaja...., 29.03.2008.

1. kasvien tuhoaja.... Vierailija

Ostin kasvin nimeltä arecapalmu, (ilmeisesti myös kultapalmuna tunnetaan)muutama viikko sitten ja nyt kasvi jo muuttaa lehtiään keltaiseksi! Mitä ihmettä teen väärin, olen yrittänyt suihkutella usein jos se kärsii liian kuivasta huoneilmasta ja olen kastellut kerran viikossa. Kertokaa viisaammat miten tuota kasvia tulee hoitaa ja miten se näin nopeasti on alkanut pilaantumaan?Harmittaa. Saanko sitä menestymään ollenkaan?

2. minämyös Vierailija

Meidän edellinen kultapalmu kuoli liialliseen kasteluun. Kasteltiin ohjeiden mukaan kerran viikossa ja juuret mätänivät. Nykyinen on ollut hengissä muutaman kuukauden, ja yritän kastella sitä harvemmin sekä suihkutella säännöllisesti, mutta silti siinä on lehtien kärjet hieman kellastuneet. Minäkin haluaisin ohjeita, miten sen saa pidettyä hengissä, sillä kultapalmu mm. puhdistaa huoneilmaa eli se on hyötykasvi.

3. lesi Vierailija

Koetappa kastella vain kun multa on kuivanut..esim. kerran kuussa! Ei tarvitse myöskään paljoa
    valoa!

4. vierailija Vierailija

Kultapalmua tulisi kastella usein vähän kerrallaan, niin että pintamulta kuivahtaa kastelujen välillä. Itse kastelen suurinpiirtein joka 3. päivä näin valoisilla keleillä. Altakasteluruukku on hyvä vaihtoehto. Ruukku ei myöskään saa olla iso, palmut pitävät ahtaammista ruukuista.

Pitäisi selvitä jos tuon kastelurytmin saa oikeanlaiseksi, muistaa suihkutella muutaman kerran päivässä eikä sijoita suoraan paahteeseen :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri