Kellertävä valkovuoto?

  • Viestiketjun aloittaja huoli
  • Ensimmäinen viesti
huoli
Onko normaalia? Mulla kun ei ole valkovuoto lisääntynyt. Pitäisikö sen? Tulee sellasta kellertävää valkovuotoa. Alamasua on koskenu välillä kovastikin. Sellanen jännä tunne mahassa. Alaselkäkin ollu tosi kipeä välillä. Mulla joskus todettu taaksepäin kallistunut kohtu. Meinasin huomenna soitella neuvolaan ja pyytää virtsatestin.
 
odottaja puolessa välissä
käy ihmeessä neuvolassa selvittämässä asia huomenna ettei mitään tulehdusta, mutta mulla kyllä on tuota valkovuotoa ollut suht runsaasti koko raskauden ajan.. sellaista aika kirkasta kyllä aina ollut! kohdun asento voi varmasti vaikuttaa siihen selkäkipuun ja ajoittaiset vatsakivut on raskaudessa ihan normaaleja. Et maninnut,että monennellako viikolla olet?
 
huoli
Onko normaalia, että kipuja oikealla ja vasemmalla ja keskellä alavatsaa. Tää on niin toivottu lapsi, että todella toivon et kaikki kunnossa! Pitkän odotuksen jälkeen, tulin raskaaksi. Soitan aamulla heti neuvolaan!
 
mammaRV30+
Erilaiset kipuilut voivat kuulua alkuraskauteen, kun alkio kiinnittyy. Jos hiivatulehdus tai virtsatietulehdus mietityttää, niin se kannattaa testata, mutta muuten et voi muuta kuin odotella, että raskaus etenee omalla painollaan. Mahdollista keskenmenoa ei voi tuossa vaiheessa millään estää, joten älä stressaa siitä liikaa. Paljon peukkuja odotukseesi!
 
huoli
Alkuperäinen kirjoittaja mammaRV30+:
Erilaiset kipuilut voivat kuulua alkuraskauteen, kun alkio kiinnittyy. Jos hiivatulehdus tai virtsatietulehdus mietityttää, niin se kannattaa testata, mutta muuten et voi muuta kuin odotella, että raskaus etenee omalla painollaan. Mahdollista keskenmenoa ei voi tuossa vaiheessa millään estää, joten älä stressaa siitä liikaa. Paljon peukkuja odotukseesi!
Kiitos mammaRV30+ Kävin viemässä pissanäytteen. Tulos 10.00 jälkeen. Parempi että ei mitään olis! Ja toivon kaiken menevän hyvin!
 
huoli
Alkaa itkettään. Tää on niin tärkeä mulle tää lapsi. Ja niin pitkän ajan odotuksen jälkeen raskaaks clomien ja teroluttien avulla. Huomenna jo ultraan mikäli ajan saan.
 
Höpöhöpö...
Tiuku 72:

Lapsivettä virtsassa? Mistä se sinne menisi? Noilla viikoilla on aika mahdotonta että mitään lapsivettä pääsisi mihinkään, vastahan alkio on kiinnittynyt! Hieman tutustumista fysiologiaan, suosittelen.
 
Enzian
Hei!

Soititko jo kätilölle, mitä hän sanoi?
Mulla oli alkuraskaudessa monta viikkoa kipuja (sellaista menkkamaista jomotusta), jopa tuhruvuotuakin tuli pitkään, mutta näille ei löytynyt mitään sen kummempaa selitystä ja raskaus on edennyt hyvin nyt seitsemännelle kuulle. Kellertävää valkovuotoa on ollut myös koko raskauden ajan, välillä vähemmän, välillä enemmän, eikä ole löydetty tulehduksia.
Kannattaa kuitenkin käydä ottamassa näyte valkovuodosta, että hiiva- ym. tulehdukset saadaan suljettua pois.
Toivon koko sydämestäni että sulla ja vauvalla on kaikki hyvin! Toivottavasti pääset pian ultraan!
Haleja!

Enzian
 
Tiuku 72
Ihan hyvä huomio =) en ajatellut sen enempää. Sehän testataan eri tavalla

Alkuperäinen kirjoittaja Höpöhöpö...:
Tiuku 72:

Lapsivettä virtsassa? Mistä se sinne menisi? Noilla viikoilla on aika mahdotonta että mitään lapsivettä pääsisi mihinkään, vastahan alkio on kiinnittynyt! Hieman tutustumista fysiologiaan, suosittelen.
 
huoli
Alkuperäinen kirjoittaja Enzian:
Hei!

Soititko jo kätilölle, mitä hän sanoi?
Mulla oli alkuraskaudessa monta viikkoa kipuja (sellaista menkkamaista jomotusta), jopa tuhruvuotuakin tuli pitkään, mutta näille ei löytynyt mitään sen kummempaa selitystä ja raskaus on edennyt hyvin nyt seitsemännelle kuulle. Kellertävää valkovuotoa on ollut myös koko raskauden ajan, välillä vähemmän, välillä enemmän, eikä ole löydetty tulehduksia.
Kannattaa kuitenkin käydä ottamassa näyte valkovuodosta, että hiiva- ym. tulehdukset saadaan suljettua pois.
Toivon koko sydämestäni että sulla ja vauvalla on kaikki hyvin! Toivottavasti pääset pian ultraan!
Haleja!

Enzian

Soitin. Laittovat päivystykseen ja tekivät siellä ultran. Näkyi ruskuaispussi ja ei kohdunulkopuolista raskautta. Oikeassa paikassa on. Pitääkö viikolla 5 näkyä muuta kuin ruskuaispussi? Kattovat sen virtsan vielä tarkemmin. Huomenna neuvolan täti soittelee mulle aamulla. Eka neuvola ensiviikolla 22.10. Se yks joka oli plussalla sanottiin, etten oo tarpeeksi juonut. Et siks niin.
 
Enzian
Hyvä että pääsit ultraan ja siellä oli kaikki hyvin! Mulla näkyi ultrassa rv 4+5 vain sikiöpussi, ei edes vielä ruskuaispussiakaan. Se on ihan normaalia, ettei sikiötä vielä tuossa vaiheessa näy.
 
Täällä myös samaa
Mulla on myös kellertävää vuotoa ja myös ihan kirkastakin. Alkuraskaudessa täälläkin. En oo ottanut mihinkään yhteyttä kun oon ajatellu myös tuon keltaisen vuodon olevan ok. Mulla ei oo kutinaa tms. mikä viitais hiivaan.. Tuo kellertävävuotoko on merkki jostakin huonommasta?
 
alkup. kirj.
Eka neuvola oli nyt keskiviikkona. Neuvolan tädille mainitsin pissan hajusta, että pissa haisee todella voimakkaasti. Taas otettiin virtsatesti. Ketoaineet 1+ kuten viime kerralla, kun pissanäytteen vein. Muuten ei tulehdusta. Näkyykö virtsatietulehdus jos on niin tuossa virtsanäytteessä? Tulipa tyhmä kysymys.
 
rv5+5
Kellertävä valkovuoto on normaalia. Joka kuukautisten edeltävänä parina päivänä kun on valkovuotoa niin se on kellertävää. Johtuu keltarauhashormoonista, joka ylläpitää raskautta ennen kuin istukkahormooni korvaa sen. Itselläni on ollut tätä joka kuukausi ja nyt kun tulin raskaaksi on se jatkunut kuukautisten oletetun alkupäivän jälkeenkin.
 

Yhteistyössä