Kello väärässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV;21883869:
Kellonaikaa saa viilattua kohdasta "asetukset", siellä voi valita aikavyöhykkeen.

Ei ole tästä kyse. Näyttää olevan viestien ajat vähän sekaisin. Kirjoitan nyt tätä, kello on Suomessa 18:12, katsotaan mitä tulee näkyviin viestin ajaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV;21884031:
18:14 lukee minulla. Aikavyöhykkeeksi valittu GMT+2.

Niitä aikavyöhykkeitä voi vaihdella vain, jos on rekisteröitynyt. Eli 'harmaana' ollessa pitäisi sit vaan tyytyä siihen mitä palsta päättää. Voi v. Jos on jotain aikaan liittyviä keskusteluita (esim joku nettiuutinen, joku maailmanmullistus tapahtunut tai muuta) niin pitää sit aina alkaa laskemaan, että paljonkos se kello olikaan Suomessa siinä vaiheessa kun tietty keskustelu oli aloitettu tms. Tämä nyt oli huono esimerkki, mutta kyllä tää on ihan pers*estä.

Joo, ei kovin kiva :( Näin ne palstat yleensä mun kokemuksen mukaan toimii, sen on varmaan tarkoitus helpottaa elämää. Mutta onhan siihen ratkaisuna kirjautuminen :) Tällä nykyisellä systeemillä vaan tuntuu että stalkkaaminen on tehty liiankin helpoksi, kun viestejä löytyy vuosien takaa ihan vaan profiiliin kurkkaamalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV;21884139:
Joo, ei kovin kiva :( Näin ne palstat yleensä mun kokemuksen mukaan toimii, sen on varmaan tarkoitus helpottaa elämää. Mutta onhan siihen ratkaisuna kirjautuminen :) Tällä nykyisellä systeemillä vaan tuntuu että stalkkaaminen on tehty liiankin helpoksi, kun viestejä löytyy vuosien takaa ihan vaan profiiliin kurkkaamalla.

Ennen tätä uudistusta kaikki kellonajat jota palstalla näkyi olivat Suomen aikaa. Eli luin palstaa sit vaikka Borneossa harmaana, niin näin että Suomessa oli klo xx:xx se-ja-se keskustelu käynnissä.

Ja ei se rekisteröityminen poista ongelmaa. Olen mäkin rekisteröitynyt ja lueskelen välillä harmaana, välillä rekisteröityneenä, ihan ajankäytöllisistä syistä riippuen. Jos siis luen harmaana, tuo sun edellinen viesti näkyy olevan kirjoitettu 17:45 ja sit jos kirjaudun sisään ja laitan sieltä asetuksista Suomen ajan käyttöön (GMT+2), niin yhtäkkiä sun viesti onkin kirjoitettu 18:45. No voidaan spekuloida, että mun pitäis laittaa sit varmaan se sama aika sinne profiiliasetuksiin, joka on mun tapauksessa GMT+1, jotta kaikki viestit näkyy aina samalla ajalla, olin sit kirjautunut tai en. Myönnän, ettei toi yhden tunnin ero oo maata mullistava, mutta tämä onkin musta periaatekysymys, eli ei varmaan oo kivaa lueskella jossain Australiassa ja joutua vähentelemään ajoista aina 9 tuntia (vai mikä se aikaero siellä onkaan). Aion valittaa uudistuksesta, kun vaan tietäis mihin.

ja kyllä tässä on musta kyse ihan laajemmasta ongelmasta - ei pitäisi olla kenekään asetuksista kiinni näyttääkö kone, että henkilön Y viesti oli kirjoitettu 07:25 vai 03:25. Johan tosta voi syntyä suuria ongelmia, kun esim ulkomailla oleva vaimo näkee matkakohteen koneelta, että aviomies on kirjoittanut klo 03.25, jolloin väitti olleensa turvallisesti nukkumassa. Jos Tarja Halonen on kirjoittanut viestin klo 12:00, niin kyllä sen pitäisi näkyä maailmanlaajuisesti että Tarja Halonen on sen kirjoittanut klo 12 Tarja Halosen Suomen aikaa, eikä esim klo 04, jolloin voidaan kyseenalaistaa viesti... Esimerkkini on siis tarkoituksella provosoivia, mutta ongelma lienee selvä...

Ei ole tästä kyse. Näyttää olevan viestien ajat vähän sekaisin. Kirjoitan nyt tätä, kello on Suomessa 18:12, katsotaan mitä tulee näkyviin viestin ajaksi.

Juu 17.14 näkyy aika mulla, kun harmaana tätä käytän. On muuten aika haitarista toi, että aika on tunnin jäljessä. Ei siinä mitään asetuksia mun mielestäni pitäs erikseen olla, että saa kellonajan oikeeseen aikaan. Kyllä sen oikeen ajan pitäs tulla ihan automaattisesti palstalle!

No nyt näkyy aika samalla tavalla kuin ennenkin, korjattiinkohan se mun pyynnöstä? Pitää vielä huomenna tarkistaa, että töissäkin toimii halutulla tavalla, joten vielä en hehkuta liikaa.

Yhteistyössä