Hae Anna.fi-sivustolta

KELLOKORTTI!!

Viestiketju osiossa '50+' , käynnistäjänä Näin täällä taas, 21.04.2009.

1. Muista leimata se kellokortti, sinä toinen siellä, joka kuljet oikean ja vasemman jalan kengännauhat yhteen solmittuna! Eikös kello pian ole neljä? (tiedoksi ihmetteleville: tuolla toisessa ketjussa lupasin muistuttaa)

Teestäkin piti muistuttaa, oliko vielä, että vihrein arvoin? Muistan mitään oikein harvoin.

Kuinka monen työmaalla muuten on kellokortti, joko se on ehtinyt virastosta varastoon asti käytännöksi?

2. kellokortista Vierailija

Meillä ei ole, mutta haluaisin niin kovasti että olisi. Toiset lusmuilee minkä ehtivät ja itse olen niin tunnollinen. :(

3. kannatetaan Vierailija

Tahtoisin kellokortin, olisi tasapuolisempaa, kun toiset todellakin lusmuilee ja itse joudun olemaan (päivystys) ns. aina paikalla.
    Pääpaikalla kellokortti on...no sekin on outoa minusta, että se leimataan heti sisään tullessa ja työaika niinkuin alkais siitä, sitten vielä ainakin 10-15 min kupataan pukuhuoneessa, ei mitään kiirettä työpisteen ääreen.
    Ja töistä lähtiessä tietty kaikki kuppaukset toisin päin ja ulkovaatteet päälle, viimeksi kortti leimataan. Eipä tunnu ihan oikealta sekään. Sitten on aina kuulemma saatavia talosta...?
    Itse todellakin tulen töihin 10-15 min ennen työajan alkua, olen säntillisesti paikallani heti silloin joskus aiemminkin ja lähden siitä vasta työpäivän/ajan päättyessä. Omalla ajallani pukeudun ja riisun sekä käyn wc:ssä, en leimatulla "talon ajalla".

4. jaaaaaahas Vierailija

Etkö edes vessassa käy työajalla?

5. kannatetaan Vierailija

Edelliselle: Tarvitsen sijaisen kaikkeen poistumiseen työpisteestäni.

6. ikikukka Vierailija

Mun viimeisessä työpaikassani ei ollut kellokorttia. Tultiin töihin aikaisin tai myöhästyttiin, pidettiin pitkä ruokatunti tai ei ollenkaan. Kaikki työtilanteiden mukaan. Pomo sanoi alun alkaen, että työnsä kun hoitaa se riittää.

Minusta se oli hyvin sanottu, työstähän sitä maksetaan eikä paikallaolosta.

7. ja se tee! Vierailija

8. Siivooja Vierailija

Ei ole kellokorttia ja ei ikinä tarvitse tullakkaan.Teemme kukin työmme ja hyvin menee.

9. n48 Vierailija

Kellokortti on minusta työntekijän etu. Se mahdollistaa mukavasti monissa ammateissa mm. liukuvan työajan. Minulla ainakin huomaamatta kertyy sinne plussaa kun jokainen työajan yli menevä minuttikin tulee ylös kirjattua, nytkin on plussaa yli 9 tuntia eli voin pitää vapaapäivän heti kun tarvin. Toisaalta se saa meillä myös olla miinuksella yhden työpäivän eli se tuo työaikoihin joustoa.

Sitten voi hyvällä omalla tunnolla lähteä kesken päivän hoitamaan omia asioita kun leimaa itsensä vaan ulos omalle asialle ja kone miinustaa.

Kellokortti on reilu peli, ei tarvitse kenenkään kytätä ketään eikä tarvi miettiä kehtaanko nyt tämän yli työajan menneen vartin tai puoli tuntia kirjata johonkin.

10. kellokortti Elli Vierailija

Kiitos ap:lle uuden viestiketjun aloituksesta. Huomasin sen vasta tänään.
    Harmittaa vietävästi nuo unohtelut. Sitten saan pyytää oikaisuja sihteeriltä.

Siirryn aiheessa sivupolulle kuten yleensä teen Elleilyssä. Vein eilen töistä kotiin
    Vartti-lehden. Melko muhkea lehti ja siinä oli Tapanila-liite. Siellä kerrottiin aseman
    yllä olevasta "freskosta." Ihmettelin vähän aikaa sitten milloin iso valokuva on laitettu
    esille. Nyt tuokin selvisi.

Ihminen varsinkin minä suodatan tietyn määrän asioita. Jos huomio kiinnittyy vaikka
    käytävällä kävelevään, touhuan oven avaamisen kanssa ja leimaaminen unohtuu.
    Oveen voisi laittaa automaatiin huutamaan papukaijan tavoin "muista leimata kellokortti."

Kellokortti on työpaikkani suurin plussa. Minä kai sitten se talon ainoa miinus.

11. vierailija Vierailija

Mun duunissa jos lähetään syömään ni leimataan ulos ja sisään..ei sentäs paskalla käymisessä leimata se tehään työajalla.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri