Hae Anna.fi-sivustolta

Kellonaika remontoinnille aamusta?

Viestiketju osiossa 'Rakentaminen ja remontointi' , käynnistäjänä Varma herättäjä, 18.12.2012.

1. Varma herättäjä Vierailija

Onko niin, että remontoinnin (poraamiset ym.) saa aloittaa kerrostalossa vasta klo 8 aamusta vai saako äänekästä poraamista kuulua naapuriasuntoihin jo klo 7? Jostain olen kuullut, että klo 8 on oikea aika.

2. reiska Vierailija

Meilläpäin Oulussa työmiehillä alkaa klo 7 työt. Näin myös huoneistoremontiessa.
    Fiksua on kertoa ilmoitustaululla ylimääräisestä häiriöistä ja aikataulu.
    työaika on vaihteleva itse kelläkin. Pakostakin häiriöitä tulee, mutta eihän se remppa ole ikuista.

3. Säännöt Vierailija

Jos taloyhtiön sääntöjen mukainen hiljaisuus loppuu klo 7, saa piikkauskoneen iskeä betoniin juuri silloin. Myös viikonloppuisin ja pyhäpäivinä, jos säännöissä ei ole näille päiville erikseen sääntöä.

Onneksi itse olen klo 7 työpaikalla.

Alakerran naapurille on ihan tekemätön paikka, että herään klo 5 - 6 ja käyn suihkussa, käytän koiraa ulkona, laitan ja syön aamupalan ja laitan pyykkejä telineeltä kaappiin. Vissiin joku joka ei osaa mennä ajoissa nukkumaan. :)

En ymmärrä miksi pitää venyttää nukkumista väkisin jonnekin kahdeksaan asti! :O

4. vähän vaihtelee Vierailija

meidän talon sääntöjen mukaan voi aloittaa klo 07.00 ARKISIN, siis ei lauantaina, sunnuntaina tai ns. arkipyhinä/juhlapyhinä saa remontoida lainkaan.
    Hyviin tapoihin kaiken lisäksi kuuluu se että jos tekee remonttia, siitä laitetaan talon ilmoitustaululle infoa, sekä asujan että firman puolesta.
    Illan sallittu aika vaihtelee, meillä se on ehdottomasti klo 18.00 arkisin.

5. vähän vaihtelee Vierailija

Eli arki-iltoina saa rempata klo 18.00 asti.

6. siis missä Vierailija

saa muka remontoida pyhäpäivinä? Tuo ei ole totta, en usko. Tunnen lait aika hyvin, myös kaupungin järjestyssäännön, olen taloyhtiön hallituksen jäsen.
    Siis meidän talossa on ollut pakko laittaa sääntöihin maininta erikseen pyhäpävistä koska noita paksukalloisaía on. Siivous ja imurointi saa lauantaisin alkaa aikaisintaan klo 9 aamulla.

7. Järkkäri Vierailija

Etpä näytä tuntevan lakejakaan. Se järjestyssääntökin on kumottu jo vuonna 2003.

8. N52 Vierailija

Kyllä meillä iltaan klo 21 saa kuulua rempan ääniä. Ja kuuluu kyllä viikonloput yhtä hyvin. Jos jollain on remppa kesken niin parhaita päiviähän ne lauantait ja sunnuntait on tehdä kun arjet ollaan töissä. Jos vain arkisin klo 18 asti saisi tehdä, niin kuka sitä pystyisi töidensä ohella tekemään?

Luojan kiitos, meidän taloyhtiössä ei ole ketään kerrostalokyttääjää eikä nipoa. Elä ja anna toisten elää on sanomaton mottomme.

Sen sijaan poikani asunnossa aloitimme rempan maanantaina klo 10 (olin varta vasten ottanut lomaa) niin ei mennyt kuin 5 min kun eräs takkutukka 5X vee täyttänyt nainen oli oven takana valittamassa, että talossa asuu sairaita (sen näki jo päältä, että kova oli hänelläkin lääkitys) ja vanhuksia ja lapsia - ei saa metelöidä.

9. Nainen- Vierailija

Juuri näiden vaikeiden, ymmärtämättömien, kyttäävien naapureiden(kin) takia asun omakotitalossa..
    Kyllä remontti pitää tehdä kerralla valmiiksi, eikä kelloa kytäten. Sen nyt ymmärrän, ettei porakoneita kannata laulattaa sydänyönä (22-06?).
    Vai että jossain yhtiössä on ihan määrätty imuroiniajatkin. Voi pyhä sylvi teidän kanssa.

10. -Tuula- Vierailija

Älä välitä, minä herään lehden jakoon klo 1.30, palaan sieltä n. klo 4.00, käyn suihkussa, keittelen kahvit ja menen takaisin nukkumaan pariksi tunniksi, herätäkseni klo 7 "oikeisiin" töihini.

Kaikilla ei ole samat työajat. Joidenkin on koitettava nukkua myös päivällä mennäkseen yövuoroon töihin. Eräs lähelläni asuva tuttu soitti kerran, että voinko tulla kotiisi päiväksi nukkumaan kun olen kaksi vuorokautta valvonut ja silmät seisoo päässä, heidän taloyhtiössä oli kovaääninen remppa menossa ja korvatulpista ei ollut apua ja yöksi pitäisi taas mennä töihin. Hän tuli sitten aamulla 7 suoraan töistä luokseni nukkumaan kun minä lähdin töihin.

11. Meillä on määritelty remonttiaika arkipäiviksi klo 8 - 20, eikä viikonloppusin lainkaan. Välillä kuuluu viikonloppunakin jotakin pientä nakutusta mutta iskuporakoneet on sentään älytty pitää paketissa. Remontteja on tehneet asukkaat omissa huoneistoissaan, varmasti tilanne olisi toinen jos yhtiö teettäisi putkiremontin ja remppaporukka saapuisi paikalle klo 7. Silloin kyllä olis pakko muuttaa väliaikaisasuntoon, koska yhtiöllä (rivitalo) ei ole osoittaa korvaavia saniteettitiloja.

Kerran yksi naapuri alkoi paukuttaa vielä illalla klo 22.30 aikaan, soitin hänelle että etkös nyt lopettaisi, kun meillä lapset heräsivät tuohon meteliin. Mies teki kahta työtä ja ilmeisesti saapui kotiin vasta iltakymmeneltä. Kyllä sekin remontti valmistui mutta yöllä ei toista kertaa töitä aloittanut.

Itse herään aamulla viiden jälkeen ja ihan tavalliseen tapaan menen suihkuun, lasken vettä keittääkseni kahvia, käyn ulkona postilaatikolla (en paisko etuovea) eli elämisen ääniä kuuluu. Jos lunta on tullut paljon teen myös lumitöitä, näin pääsen autoon kuivin jaloin. En koskaan imuroi aamuviideltä enkä iltakymmeneltä mutta viikkosiivousta olen tehnyt sunnuntaisin, silloin teen kun itse ehdin.

12. Spädä Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tarkista taloyhtiösi järjestyssäännöistä, mitään vakioaikoja ei ole.

13. just noita Vierailija

sivutöinään remontoijia joutuu valvomaan ja huomauttelemaan. Olen taloyhtiön hallituksen pj. ja ajoittain on ollut ongelmia remonttia tekevistä, joilla ei ole mitään käsitystä säännöistä. Olemme päättäneet taloyhtiössä selkeät rajat liittyen aikoihin Isännöitsijä on lähettänyt kirjeen kaikille ja asia pitäisi olla selvä. Tuon lisäksi velvoitetaan korjaustöitä tekeviä laittamaan infotalun läheisyyteen tiedon siitä mitä aiotaan tehdä ja koska, projektin kestoaika myös. Tuo on huomaavaisuutta muita ihmisiä kohtaan.
    Viikonloppuna on remontointi kielletty, puhumattakaan pyhäpäivistä kuten joulusta, itsenäisyyspäivästä jne. Säännöissä sanotaan myös se että jatkuvasta "tottelemattomuudesta" on samat sanktiot kuin muussa talossa tapahtuvasta jatkuvasta häirinnästä eli kolmen varoituksen jälkeen hallitus ottaa huoneiston haltuunsa. Eli asuminen loppuu siihen.
    On tehonnut ihan hyvin. Ja kun uusi asukas tulee taloon, isännöitsijä kertoo nämä asiat myös suullisesti.
    Ei ihme että sinun asenteellasi joudut vaikeuksiin.

14. eihän Vierailija

missään töissä olla ympäri vuorokauden, ei myöskään remottitöissä. Ei ole kyse kyttäämisestä vaan kanssaihmisten huomioonottamisesta. Ei poraamista klo 24.00 yöllä, ei myöskään kuudelta aamulla. Mikään hyvä remonttifirma ei aloita töistä klo 6 aamulla ja jatka sitä puoleenyöhön.
    Ne asiat sovitaan ja ymmärretään.
    Tiedoksi: omakotialueilla sitä kyttäämitsä todella hararstetaan, kuultu on. Siellähän ei ole mitään yksityisyyttä, kaikki näkyy naapuriin ....
    normaalisti elävä ihminen hyvällä ali arvostetulla alueella asuu ja elää ihan hyvin ja turvallisesti, slummit ovat erikeen.

15. Nainen- Vierailija

Niin ja kaikki ihmiset eivät teetä normaaleja huoneistoremontteejaan remonttifirmoilla, vaan jotkut tekevät jopa itse korjaustöitä varsinaisen leipätyönsä ohella. Eli iltaisin ja viikonloppuisin.
    Kiitos arvioista, en asu slummialueella eikä naapureista ole ollut minulle mitään haittaa, päinvastoin. Jopa autamme toisiamme, vieläpä niissä remonteissakin.

16. N52 Vierailija

Missä sanoin, että olen joutunut vaikeuksiin? - En suinkaan ole joutunut.

17. N52 Vierailija

Olen tehnyt itse (+ tuttavien avustuksella) kaikki remonttini tähän asti ja olen (olemme) päivätyössä ihan normaalisti, ehdin kotiin viiden kuuden kieppeillä ja sitten illalla ja vkl remontoidaan. Ei yöllä, lopettelemme kyllä n 21 aikoihin. Harvemmin sitä poraamista nyt remppaan liittyy. Meteliä on meillä syntynyt lähinnä jalkalistojen irroituksesta (taltalla ja vasaralla) ja listojen sahaamisesta.

Näihin pintaremontteihin ei remppalupaa tarvita lain mukaan sen enempää isännöitsijältä kuin naapuriltakaan. Hiljaisuusaikoja toki noudatetaan kuten yleensäkin.

18. kunhan kirjoitin Vierailija

19. pah Vierailija

Miksi ihmeessä pitää aamulla mennä suihkuun? Menkää illalla ja jos on hiki aamulla, on liian lämmintä kämpässä ja kolistelut voi tehdä töistä tullessa ei aamulla. Ei sitä joka päivä tarvi suihkussa käydä jos ei hikoa, ainakaan näin talvisaikaan ei hikoa.

20. Viikonloppu remppa Vierailija

Tähänkö kirjoitetaa naapurissani toimii hieroja ja kokoajan käy kieltämässä remonttia . Kehoitti tehkää viikonloppuna juku mitä teen sovittiin ystävän kanssa että tehdään nyt niin !! Oliko niin kiero että tietää ettei sais tehä viikonloppuna !! Meninkö lankaa !! Olen nyt ilman suihkua ja keittiötä kun purettiin että saadaan korjattua uusiksi.. Tämä hieroja on vuokralainen ja häirinnyt aina tässä naapurissa olevia ... Erikoista , ihankuin muut eivät sais elää .... Kirvesmiehiä on vaikeata saada pikku remonttiin ja tämän ystävän aika on kortilla ja nyt JARRUTTAA NAAPURI .. Mitä teen ???

21. Ajat Vierailija

Minun mielestä arkisin ajat saisivat olla kaikkialla 8-21, mutta jos jotain isompaa alkaa poraamaan niin itse ihan naapureita kunnioittaen alkaisin vasta 9 jälkeen. Ja lopettaisin poraamisen viimeistään 18. Jos jää kesken jatkaa seuraavina päivinä.. Sunnuntaina en mitään kovaäänistä meteliä pitäisikään, mutta aika hyvä aika olisi minun mielestä "kovaäänisille remonteille 9-18 ja normaalille esim perus naulan laittaminen seinään yms 8-21 ja molemmat ma-la.. mutta tämä vain oma mielipide. Tänä aamuna heräsin mukavasti kun pikkulapset huutaa sisäpihalla (asun luhtitalossa) ja huutavat niin kovas kuin äänestä lähtee- vanhemmat sisällä.

22. ja pöh Vierailija

Jotkut haluaa vähän laittautua työpäivää varten. Pesen hiukset joka aamu, föönaan ja suoristan raudalla (tukka hyvin kaikki hyvin). Meikkaan ja laitan puhtaat vaatteet puhtaaseen kroppaan. En voisi muuten kuvitellakaan meneväni asiakaspalveluun.

23. MeteliPois Vierailija

Omalla kohdalla paukutan vasaralla metallikaiteita tai vetäisen moottorisahan käyntiin kun alkaa metelä tulla viikonloppuna tai iltamyöhään. Seuraava jäynä on varmaan hajottaa hissi tai sytyttää pieni tulipalo.

Nämä merkit paljastavat, että sinut on kasvattanut vahva nainen

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri