Kellottaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bibo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bibo

Jäsen
27.06.2007
372
0
16
Nyt voi olla vähän outo kysymys, mutta kysyn. Kun jos tuntuu sellaista "menkkakipua" niin sehän on supistelua. Mutta miten niitä voi sitten alkaa laskemaan kellon kanssa? Vai sitten siis mennään kun olo vaan on hemmetin huono, näin kai? Ja kun se tunne tuntuu myös alaselässä, mutta eipä niitä voi alkaa kellon kanssa katsomaan kun tulevat pikkuhiljaa ja lähtevät myös pikkuhiljaa. No, mutta eiköhän sitä sit huomaa kun pitääkin lähtee. Viime yökin oli taas tosi jees. Heräsin "menkkakipuun" ja siinä menikin sitten valvoessa taas tunteja. Mä olen jo valmis, ootko sä (koputtaa vatsaan )?

esikkoo ilmeisesti odotat :)
itse en esikosta ois ehkä os :) nnut lähtee sairaalaan jos ei ois käynnistynyt vesien menolla kun tuo selkä ja"menka kivut oli kestäneet jo pidemmän aikaa...

kakkosen synnytykseen lähdin aamu yöllä sairaalassa olin 05.30 ja poika maailmassa 08.00. siis tässä synnytyksessä "kellotin" suppareita tuli 4-5min välein vk40+2 siis oli

kolmosesen synnytykseen sain runnottua läpi tatoni ja se käynnistettiin rv41 tasan

tämän pikku nelkun kanssa saa nähdä kuin käypi nyt rv 16+??

juu kyllä sen huomaa koska on lähdön aika ja aina voi soittaa synnärille ja kysyä kuinka menetellä mutta pitää muistaa kuunnella omaa kroppaansa ja mennä heti kun siltä tuntuu vaikka sitten passittaisivat kotiin vauhtia ottamaan....

Mulla menkkamaiset kivut esikoisen aikaa ei saanut edes kelloa käteen (vaikka menkat kivuliaita). Sitten kun tuli synnytyksen aika, niin ei sitä kipua voinut enää menkkamaiseksi kuvata. Kyseessä oli ihan selviä kramppeja, kestoltaan 20-40 sek. ja mulla tulivat jo heti alkuu 4-5min välein. Kipu alkoi kuin seinään ja loppui samoin. Tosin eri ihmisillä kipuilu on erilaista, näin mulla.

Nyt tuntuu vähän pelottavalta koska niin kipeitä on mun supparit olleet ja nytkin niitä tulee ja kipuaste sama kuin aiemmissa...osaanko lähteä ajoissa? Tai ehkäpä nää tästä sitten vielä kovenee...7 min. välein tulee

Minulla ennakoivat tai harjoitussupistukset eivät ole olleet kivuliaita ollenkaan. Kuitenkin supistuksen mielestäni huomaa, kun vatsa menee kovaksi ja tuntuu sellainen painon tunne, joka sitten taas helpottaa. Että kyllä kai niitä suurin piirtein voi kellottaa. Uskon, että huomaat kyllä, kun on tosi kyseessä.

Esikoisen synnytys käynnistyi supistuksilla aamulla. Aloin sitten katsella kelloa jossain vaiheessa, että kuinkas usein niitä tuleekaan, lähinnä aina uuden alkaessa. En niin tarkkaan yrittänyt mitata, kuinka kauan kestävät, eikähän sitä nyt sekunnilleen kai tarvitsekaan. Eivät olleet kivuliaita, mutta kun 3-4 tuntia olivat tulleet noin 5 minuutin välein, päätin lähteä sairaalaan. Menin sitten linja-autolla :laugh: Matkalla supistukset alkoivat olla sen verran vahvempia, että en supistuksen aikana voinut nousta penkistä ja jännitin, pääsenkö oikealla pysäkillä pois. Hyvin selvisin kuitenkin, enkä ollut kuin 2 cm auki sairaalaan tullessa. Ja synnytys kestikin sitten lähes vuorokauden.

Yhteistyössä