Hae Anna.fi-sivustolta

keltakuumerokotuksen

Viestiketju osiossa 'Kaukomatkat' , käynnistäjänä tanjalllll, 07.12.2005.

1. mjh Vierailija

Juu, piikki tuli ja 28€ maksu täällä Järvenpäässä!

2. Mimosa Vierailija

Olen menossa joulun jälkeen ottamaan keltakuumerokotteen ja tosiaan täällä Helsingissä joudun pulittamaan siitä hieman alle 60 euroa matkailuklinikalla pääpostitalolla (summaan kuuluu lääkärillä käynti, pistäminen jne). Hieman jännittää nouseekohan siitä rokotteesta lämpöä, toivottavasti ei. Mutta matkaan on rokotteen ottamispäivästä aikaa vielä kuukausi onneksi.

3. varmuuden vuoksi? Vierailija

Olen lähdössä Porto de Galinhasiin ja sinnehän ei varsinaisesti tarvittaisi keltakuumerokotetta. Mutta, kun matkustelen ""jonnii verran"", ajattelin ottaa rokotuksen varmuuden vuoksi, ettei rokotustodistuksen puute olisi sitten este mihinkään muuhun maahan pääsylle.
    Lääkärin sanojen mukaan varmuuden vuoksi rokottaminen on kuitenkin turhaa, koska jos matkustaa rokotustodistusta vaativaan maahan, ehtii keltakuumerokotuksen ottamaan vielä 10 päivää ennen matkan alkua.
    Rokotuksessa on kuulemma myös omat riskinsä sairastua keltakuumeeseen, koska käytetään elävää rokotetta. Nuorilla ihmisillä ei riski ole niin suuri kuin vanhemmilla. 65v on ikäraja, jossa riski moninkertaistuu.
    Nämä tiedot keltakuumerokotuksesta sain työpaikkalääkäriltäni, Hämeenlinnan Mehiläisen työterveyshuollosta.
    Kun varasin aikaa mahdolliseen rokotukseen, en tarvinnut eri aikaa rokotteen reseptin kirjoittamista ja sitten itse rokottamista varten, vaan minulle sanottiin, että lääkäri, samalla kun arvioi rokotteen tarpeellisuuden / käyttömahdollisuuden, myös pistää sen. Rokoteaineen hinta olisi ollut 15€, jonka olisin maksanut itse ja lääkärin työpalkkio olisi ohjautunut työterveyshuoltoon.
    Tässä tallaista kerrottavaa keltakuumerokotteesta. Tervettä matkaa meille kaikille.

4. Joogi Vierailija

Otin eilen täällä Hesassa pääpostitalon lääkäriasemalla keltakuumerokotteen ja ei ainakaan vielä ole tullut mitään oireita siitä. Lääkäri sanoi että viikon sisällä voi tulla jotakin siitä esim. pientä lämmönnousua tai sitten ei tule. Ja se rokottaminen maksoi yhteensä 60 euroa, sisältäen lääkärissäkäynnin, rokotteen ja rokotustodistuksen.

Poliorokotteen ja havriksin otin myös tässä kuukauden sisällä eikä niistäkään mitään tullut.
    Hoidan varmuuden vuoksi ennen Galinhasin ja Recifen matkaa nää rokotusasiat kuntoon. Kurkkumätä ja jäykkäkouristusrokote mulla onkin voimassa.

5. rokotteen hinta Vierailija

Keltakuumetta vastaan rokotetaan nykyisin myös työterveyshuollossa. Riipuen ehkä työnantajan tekemistä sopimuksista, mutta kannattaa ainakin kysyä.
    Itse jouduin paikallisella Mehiläisen työterveysvastaanotolla maksamaa 15 € rokotteesta ja pistäminen itsessään oli minulle ilmainen, mennen työterveyden piikkiin. En joutunut myöskään tilaamaan erillistä aikaa reseptin kirjoittamista varten. Kun varasin aikaa, sanoi vastaanottovirkailija, että heillä on rokotetta ja jos/kun rokottaminen tapahtuu, hoitaa lääkäri samalla käynnillä myös reseptiasiat. Siis yksinkertaista ja edullista.
    Kannattaa kokeilla.

6. joogi Vierailija

Helsingin kaupungin työntekijä kun olen en minä ainakaan saa keltakuumerokotetta työterveyshuollosta. Kysyin sieltä ja ohjasivat vain matkailuklinikalle ottamaan yksityislääkäriltä rokotteen. Siinä se 60 eur sitten meni.

7. mjh Vierailija

Myöskään itse en saanut rokotetta työterveyshuollosta.

Mulle tuli 2 päivää pistämisen jälkeen kuume, joka laski seuraavana päivänä, mutta tuo saattaa johtua myös siitä että sairastin tämän syksyn viruksen ennen pistoa.
    Joka tapauksessa oma immuniteettii kehittyi ja en saanut tautia vaikka puoli kuntoinen olin rokotetta haettaessa!

8. äityli Vierailija

Otimme keltakuumerokotteet ennen ensimmäistä Brasilian matkaamme koko perheelle. Kävimme terveyskeskuksessa ja meiltä aikuisilta se maksoi vain tk-käynnin eli n.11e per nenä ja lapsillahan tk-käynti on maksuton. Keltainen kortti ei maksanut mitään.

9. jos lomailee ""ötökättömällä alueella""

10. Sari Vierailija

MOI!!

Millä seudulla asutte, koska Pirkanmaan talousalueellakin joistakin terveyskeskuksista keltaisen kortin saa ilmaiseksi, kuten anoppini. Oma terveyskeskukseni ilmoitti minulle tylysti, että keltainen kortti maksaa 29 € +rokote n.15€. Tuntuu hieman kohtuuttomalta, kun en edes pakosta keltaista rokotuskorttia tarvitse Brasiliaan. Mutta kuitenkin se keltakuumerokotus kannattaisi ottaa...

11. Mimmi Vierailija

Olen ottanut ennen Brasilian matkaani varoksi kaikki seuraavat rokotteet:keltakuume, polio, Havrix ja voimassa on kurkkumätä- jäykkäkouristusrokote ja olen saanut myös influenssarokotteen tässä 2 kk sisällä. 2kk sisällä olen ottanut Havrixin, polion ja keltakuumerokotteen ja mistään niistä en huomannut mitään sivuvaikutuksia tai lämmön nousua. Mutta voihan sitä vielä tulla ennen matkaa tai matkan aikana kipeeksi....toivottavasti en tule

12. kiki Vierailija

Voiko keltakuumerokotuksen ja A-hepatiitin ottaa samaan aikaan?

13. sairaanhoitaja Vierailija

Moi!!
    Eix vaan ookin kummallista miten hinnat vaihtelee. Itse ostin tänään kuusi Stamaril rokotetta melkein 100€. Onneksi meidän ei ole pakko ostaa ""keltakuumerokotuskorttia"" a`29€. :):)
    Ai niin ja meitin perheen hepatiitti rokottee ilman puolen vuoden päästä otettavia tehosteita tuli maksaan 450€...Siis rokotteisiin melkein yhden matkan hinta!!!

14. yksi juttu vain Vierailija

Kun tästä keltakuumerokotuksesta niin paljon höyrytään,en voi olla mainitsemati yhtä juttua mikä liittyy myöhäisempään matkusteluun vaikka sitä rokotetta ei vaaditakkaan Brasiliassa kaikilla kohtein mutta myöhemmin kun aiot matkustaa muualle ja passissasi on leima Brasilia sinulta täytyy löytyä rokote todistus olet käynyt maassa jossa sitä esiintyy alueittain,selittelyt siinä ei auta enään totta joka sana,tätäpä tietoutta ei kerrota missään mutta näin on.

15. saimi Vierailija

En sanoisi, että on ihan näinkään.Kävin Brasiliassa viime helmikuussa ja syyskuussa kanarialla,eikä kanarialla vaadittu mitään keltakuumerokotus todistusta vaikka passissa on leima Brasilian matkasta.Todistus rokotuksesta oli mukana, mutta ei sitä kukaan kysellyt.Olen kuullut, että jos kahden viikon sisällä kun olet tullut Brasiliasta ja matkustat johonkin maahan niin silloin kysytään todistusta, mutta siitä ei ole kokemusta.Tosiasiahan on , että harvapa meistä niin pian uudelle matkalle lähtee.

16. koffi Vierailija

Todistus on master tehokas healer jotka cured taudin diabetes.
    Jälkeen ottaa säännelty diabetes vaimoni ja minun anoppi tinnitus, hän myös hoitaa minun pätkivä sekä 5 - vuotias poikani, thats miksi olen täällä todistamassa se tänään niin, että toiset, että hänen tauti voi ottaa tuntemus on poppamies jotka apuani. Kiitos GRAND master KOFFI että Jumala antaa sen takaisin päin naamaa.
    Seuraavassa on joitakin alueella vielä missä se voi auttaa uudelleen avioliitto ongelma?
    TEHOKAS RENGAS RIKKAUTTA?
    Onko sinulla ongelmia lain?
    Onko sinulla ongelmia pomo?
    Tuhlaat rahaa ilman saavutus?
    Ongelmia synnyttävät?
    Ongelmia olla raskaana?
    Pomosi tulee palaat töistä?
    Ystäväsi (e) tulee sinulle jätä.?
    Etsitkö hyvää työtä.?
    Voit liittyä hänelle sähköpostitse: koffialafia@gmail.com

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu