Kenellä ei ole tv-lupaa vaikka on telkkari ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei ole lupaa vaikka 2 töllä ja niihin boxit sekä kanavapaketti.

Toivottavasti tarkastaja saapuu juuri tänään... hähäää... :D
Sitten huomenna suret, että miksi kukaan ei kertonut, että se on niin kallista kun narahtaa kiinni, yhyyy...

Oikeasti tyhmää että tollanen maksu on voinut näin kauan olla maksettavissa omantunnon mukaan. Nyt tulee piste siihen. Harvaa kotia on jossa ei tv:tä olisi. ja se kuka väittää ettei yleä koskaan katso, puhuu kyllä palturia.

Myönnän, me ei makseta. Tai maksettiin pari vuotta, mutta kun opiskelijoina meni liian usein rästiin noi maksut irtisanoin ja huijaisin että myin telkkarin. Ei että telkkari olisi edes kauheen usein päällä, tosi harvoin katellaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Oikeasti tyhmää että tollanen maksu on voinut näin kauan olla maksettavissa omantunnon mukaan. Nyt tulee piste siihen. Harvaa kotia on jossa ei tv:tä olisi. ja se kuka väittää ettei yleä koskaan katso, puhuu kyllä palturia.

Mä en kato. Korkeintaan euroviisut voisin katsoa, mutta nekin katon ystävän luona.

Ihan omaa tyhmyyttä maksaa tuommoista maksua, mikä on käytännössä täysin vapaaehtoinen. Ihan turha nurista muiden maksamattomuudesta jos itse tyhmänä kaikkeen suostuu. Kukin voi tv-luvan irtisanoa vaikka jo tänään ja välttyä seuraavilta maksuilta. Suosittelen lämpimästi!

Ihan törkeää jos tulee se yleinen maksu, itsekin hankin ekan telkkarini vasta vähän aikaa sitten että kyllä meitä oikeasti televisiottomia on, voisin veikata että lähemmäs 10% väestöstä.

Sama kuin kaikki maksaisi vaikkapa autoveroa, autottomatkin. Tosi reilua?

Ihan omaa tyhmyyttä maksaa tuommoista maksua, mikä on käytännössä täysin vapaaehtoinen. Ihan turha nurista muiden maksamattomuudesta jos itse tyhmänä kaikkeen suostuu. Kukin voi tv-luvan irtisanoa vaikka jo tänään ja välttyä seuraavilta maksuilta. Suosittelen lämpimästi!

Et voi sanoa tuota tosissas....

Alkuperäinen kirjoittaja :o:

Jaa, miksi en? Oikeasti ajattelen niin.

Tiedättekö, joku aika sitten pyöri ne mainokset että "kun joku ei maksa, toiset maksavat enemmän", sitten oli lehdessä pikku-uutinen että "tv-luvan maksajia enemmän kuin koskaan". Vähän aikaa meni, niin oli lehden etusivulla otsikko "tv-lupamaksu nousee"..

Siihen loppui meikäläisen höynäytettävyys..

Meillä ei ole lupaa ollut 6vuoteen ja jokainen maksakoot tai olkoot maksamatta.
Lupaa ei ole pakko ottaa jos ei jää kiinni.

No mut ei se vapaaehtoinen ole!! Kun narahdat kiinni, niin pärähtää lisämaksua!! Jälleen kerran... mediamaksu on db

Minusta on ylipäätänsä uskomatonta että valtio voi pakottaa kansalaiset tukemaan jotain tiettyä yhtiötä kiristämällä (mitään muitakaan kanavia ei saa katsoa jos ei yleä tue) ja uhkailemalla (tai sitten maksat enemmän jos jäät kiinni). En minä halua tukea firmaa joka laittaa rahojansa kouluttaakseen keittiöhenkilökuntaa valmistamaan työntekijöille sushia kun meillä kitsastellaan jo perusleivästä..

Pakollinen liikennemaksu kaikille, niin saadaan autovero pois ilman polttoaineen korotuksia. Kuitenkin kaikki hyötyvät tiestön kunnossapidosta. Ambulanssit ka paloautot käyttävät niitä taksien ja linja-autojen lisäksi. Joku 60e/kk olisi hyvä.

Pakollinen liikennemaksu kaikille, niin saadaan autovero pois ilman polttoaineen korotuksia. Kuitenkin kaikki hyötyvät tiestön kunnossapidosta. Ambulanssit ka paloautot käyttävät niitä taksien ja linja-autojen lisäksi. Joku 60e/kk olisi hyvä.

Juu, jos mediamaksu tulee, niin kaikki muutkin maksut pakollisiksi. Autoverot, Terveyskeskusmaksutkin voitaisiin velottaa joka vuosi, vaikka käviskin yksityisellä, samoin päiväkotimaksut kaikilta joilla on lapsia jne..

No mut ei se vapaaehtoinen ole!! Kun narahdat kiinni, niin pärähtää lisämaksua!! Jälleen kerran... mediamaksu on db

Noh, tässä on viimeiset liki 15v jo elelty ilman sitä lupaa ja mitään sanktioita. Miksi ihmeessä alkaisin nyt yhtäkkiä vapaaehtoisesti sitä maksamaan?! Ja kyllä se lupa nyt vaan KÄYTÄNNÖSSÄ on vapaaehtoinen, kun kerran sitä ei tarvitse maksaa ellei itse niin halua. Ja minähän kun en huvikseni mitään ylimääräisiä laskuja ala makselemaan.

Kyllä musta ne on enemmänkin hölmöjä jotka maksavat. Kai meillä on oikeus äänestää teoilla jos emme jotain asiaa hyväksy? Mikäli kukaan ei maksaisi, tulisi tuohonkin jokin selvyys. Joko valtio rahoittaisi ylen omasta pussistaan (eli ehkä nostaisi veroja tai karsisi jostain muusta) tai yle joutuisi hankkimaan tuottonsa itse mainostuloilla kuten muut kanavat tai myymällä katseluoikeutta.

Tietääkö joku, minkä takia yle on tällaisessa etuasemassa muihin kanaviin nähden?

Yhteistyössä