kenellä ei oo joulu ressiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ite oon ajatellut, että joulu tulee ilman ressiä. Lahjat on ostettu, mutta siivousten/leipomusten kanssa en ota mitään ressiä. Kaappeja siivoon jos kerkeen/viihdin. Enhän mää niissä kaapeissa vietä joulua. Tuntuu, että lapsillekki on mukavampi joulu, ku äiti ei "revi hiuksia" päästään kaikenlaisen tekemisen/ressin kanssa.

Mä en oo koskaan stressannut joulusta. On mukavaa siivota ja koristella, miettiä lahjoja hyvissä ajoin ja tehdä myös ne hankinnat hyvissä ajoin. En ole stressannut edes niitä suuria sukujouluja joita meillä on pari vuotta ollut.

Jotkuthan vaativat sitä stressiä jouluna, kun siitä saa sen joulumielen :-)
Mutta joo, itse en kärsi koskaan joulustressistä. Saan joulun, kun siivoskelen, leivon, joulushoppaan ja koristelen. Joulu on ihanaa aikaa <3

Mulla ei oo kerrankin. En lähetä korteja en osta lahjoja (lapsille on jo yhdet) en siivoa enempää, kuin jaksan. Leivon vaan, jos huvittaa ja ruuankin ostan pääosin valmiina. Kynttilä ja joulumusiikki löytyy kotoa ja miehelltä aina tulta kyntilöiden sytyttämiseen. Kuusenhaku on hauskaa ja lapset hoitavat koristelun.

Ei sitten pätkän pätkää. Lähdetään 18 päivä miehen vanhempien luo Irlantiin ja tullaan takaisin vasta Uuden vuoden jälkeen. Lasten lahjoja sinne ei kannata raahata (matkatavaraa muutenkin paljon) , saavat meidän lahjamme jo etukäteen ( on ostettu jo). Toisillemme ostamme lahjat sieltä aaton alennusmyynneistä. Siivota ja kokata ei siis tarvitse.

mina surffailen ressittomalla kaistalla joulun suhteen, on noita tullut ja mennyt ennenkin vaikka mina olisin joko hajonnut tai loistanut jarjestelyjeni suhteen. Tavoitteena on olla yhdessa perheen kanssa.

Ei oo ei!
Moneen vuoteen ei olla oltu joulua vain kotona perheen kesken. Nyt ollaan.
Ennen joulun odotus onkin ollut paniikinsekaista stressaamista kun taan on kohta odotettavissa jäätävä reissaaminen ja pakolliset sukuparatit joka jumalan paikassa.

Nyt ei lähdetä sukulaisiin eikä sukulaiset tule meille. On muuten ihan voittajaolo päällänsä. :D
Tässä sitä nyt rauhassa odotellaan rauhallista joulua.