Kenellä käy siivooja? Kysymyksiä pukkaa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hömppö

Vieras
No niin, tätä vaihtoehtoa tässä harkitsen kun pitäs tähän arkeen vähän helpotusta saada. Hinnan lisäksi mua kuitenkin mietityttää seuraavat asiat:

-kuinka usein teillä käy siivooja?
-siivoatteko jotenkin ennen siivoojan tuloa? (lelujen keräämistä tms.)?
-siivoatteko mitenkään siinä välissä? Eli jos siivooja käy 2vkon välein, teettkö mitään kodin siivouksen eteen siinä välissä?
-kauanko siivoojalla kestää teidän talon siivous ja minkä kokoinen talo teillä on?

Meillä on käynyt siitä asti kun palasin takaisin työelämään. KAhden viikon välein käy, väliviikolla yleensä tehdään perussiivous, mutta joskus saattaa lattioiden pyyhkiminen jäädä...imuroidaan kyllä useammankin kerran siinä välissä ja vessat pesen myös.
Ennen siivoojan tuloa "siistin", eli kerätään lattiat ja pöytäpinnat puhtaaksi tavaroista.
175m2 kokoista taloa siivoaa 3,5-4h

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Meillä käy viikkosiivooja. noin 2h kerta. Meillä noi 100m2 . En paljoa siivoile tässä välissä. Vain sellaista mikä ei voi odotella viikkoa, kuten maidot lattialla :saint:

Ok, ja paljonko menee rahaa?

Meilolä käy joka toinen viikko 3 tuntia kerralla. Siivotaan itse perussiivoukset ja eli kyllä kerätään lelut ja jopa imuiroidaan. Siivoja sitten pesee lattiat, kylppärin kaakeleineen jne. eriä joka kerta. Esim pesee ikkunat muutaman kuukauden välein.

Jos olis varaa, niin olis kiva saada siivoja useamminkin, mutta ollaan tähän tosi tyytyväisiä. Siivojaa siis siivoaa sellaiset ekstrajutut, eli keittiön kaapin ovista sormenjäljet, mikron, uunin, peilit jne. Tietty imuroiskin, mutta kun on vaan sen muutaman tunnin parissa viikossa, niin mieluiten itse imuroin ennen siivojaa.

Kotitalousvöhennyksistä saa 60% takas, halvaksi tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Meillä käy viikkosiivooja. noin 2h kerta. Meillä noi 100m2 . En paljoa siivoile tässä välissä. Vain sellaista mikä ei voi odotella viikkoa, kuten maidot lattialla :saint:

Ok, ja paljonko menee rahaa?

Muutama satanen kuussa. Meillä mies maksaa kaikki isommat laskut niin en tarkkoja summia muista.

Yhteistyössä