Kenellä on oikeasti kiltit ja rauhalliset lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
Noh, kun aina pelotellaan että "kyllä se teilläkin kohta kurjuus alkaa.."
Juu, tässä on nyt 4 vuotta odoteltu sitä kurjuutta kun lapsi ei tottele, tekee pahuuksia, saa raivareita ja mitä lie.. Vieraat olettaa että meillä on siivottu oikeen urakalla heitä varten kun lasten huoneessa on lelut järjestyksessä eikä tahmajälkiä sielä ja täälä. Poika nyt vaan sattuu olemaan tottelevainen, auttavainen ja ystävällinen.

No tietenkin tämä kaikki ihanuus ei jatku ikuisesti kun kuulemma viimeistään murrosiässä ongelmat alkaa.. Noh, sitä odotellassa nautin ihanista, herttaisista pojistani :heart:

Esikoinen on ollut pienestä asti, ilman uhmakohtauksia ollaan hänen kohdallaan selvitty.

Toinen on sitten vastakohta.. Eipä oo näkyny niitä päiviä jolloin olisi kiltti ja rauhallinen.

Meillä on yksi, keskimmäinen (kolme lasta siis meillä..). Kakkonen on perusrauhallinen, kun suuttuu niin mököttää sängyssään hiljaa. Mutta tätä tasoittaa reilusti esikon ja kuopuksen raivarit :whistle:

Aika vilkkaita nuo ovat olleet, pari varsinkin mutta kilttejä, hyväkäytöksisiä, avuliaita, suorastaan hurmaavia. Ja aina nukkuneet jokainen hyvin yönsä, isompana liikaakin että pitänyt herätellä.

Esikoinen on aina ollut kiltti ei rauhallinen.
Vanhin tyttö oli kiltti ja rauhallinen, mutta nyt on alkanut jääräpääksi ettei olis jotain alkavaa murrosikää :/
Kolmonen on kiltti ja mutta hän on tyyppiä joka on aina vähintään kahdessa paikaas yhtäaikaa eli välillä sattuu ja tapahtuu, mutta ei ilkeyttään.
Nelonen on ihanan rauhallinen ja kiltti tapaus ikää tosin vasta 2v joten eiköhän tuokin jossain vaiheessa muutu :whistle:
Kaikki on kuitenkin onneksi ainakin toistaiseksi osanneet käyttäytty ihan hyvin ihmisten ilmoilla

Meillä esikoisen uhma ollu 1,5vuotiaasta ja nyt 4,5vee. Kyllä koittelee ja saa niitä ihania raivareita jos joku ei mee ku haluaa. Ja aika vilkaskin on.
Pikku sisko on sit ihan erilainen 2vee, rauhallinen ja tosi harvoin saa hepuleita.

Alkuperäinen kirjoittaja catlady:
Kateelliset ne ihmettelee, eikä usko ja pelottelee "tulevalla".

Ihme juttu, kun mikään ei ole koskaan hyvin. :/

En tiedä onko se kateutta vai vaan omaa saamattomuutta vai mitä, mutta esim noihin käytöstapoihin ja siisteyteen mä uskon että vanhempien toimilla on suuri vaikutus. Mä olen ennen ollut melkonen huithapeli ja sottapytty, ihmiset olettaa että olen vieläkin ja olettaa varmaan että lapsenikin sitä ovat. Varmaan ovat jollain tavalla pettyneitä koska ovat ennustaneet väärin sen että mä en pärjäisi lasten kanssa ja sais niistä kasvatettua ihan kelpo ihmisiä. Suututtaa vaan sellanen ihme asenne että lasten pitäisi olla joku hirveän kamala rasite elämässä ja pelkkää kärsimystä, muuten pääsee liian helpolla :snotty:

Nauti!!! Mullakin poika on kilteimmästä ja rauhallisimmasta päästä. Toki joskus saa raivarin tai itkee, kiukuttelee jne mutta vähän ja muuten normaalisti on avulias ja tottelevainen poika :). Jos on ollut jossain kylässä tai muuten muut tavannu sitä, on tullu paljon ihmettelyä ja kehuja pojasta kokonaisuudessaan :), se tuntuu aina hyvältä. Tyttö vasta 11kk joten siitä en mee sanoon mitään vielä.
Toi on aina vakio asiassa kuin asiassa et odotahan vaan niin....ja se on kateellisten juttuja ne.

Meidän kaksi lastamme ovat mielestäni aika kilttejä ja rauhallisia. Kyllä he esim. keskenään tappelevat aina välillä yms., mutta loppujen lopuksi ovat kuitenkin kilttejä ja rauhallisia, positiivisessa mielessä.

Kuin minun kynästäni! Jos menee nuorena naimisiin, "kohta alkaa arki". Jos on raskaana, "kohta tulee kamala synnytys". Jos vauva on helppo, "vielä ehtii koliikki iskeä". Ellei iske, viimeistään uhmaikä, ja jos vielä elämä on ihanaa kun lapsi menee kouluun, oot paska äiti.

Kohta 2vee neiti saa kyllä uhmiskohtauksia mutta muuten on oikein kiltti ja rauhallinen ja ne uhmiskohtauksetkaan ei montaa sekuntia/minuuttia kestä :) Uskon vahvasti, että lapsi peilaa vanhempiensa käytöstä..

Mä voin sanoa että mulla on kiltit ja hyvin käyttäytyvät (vieraissa!!) lapset. Tosin huoneet on sekasin ja laiskojakin ovat siivoamaan ees omat huoneensa mutta kaiken kaikkiaan kiltit ja rauhalliset :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:

Kuin minun kynästäni! Jos menee nuorena naimisiin, "kohta alkaa arki". Jos on raskaana, "kohta tulee kamala synnytys". Jos vauva on helppo, "vielä ehtii koliikki iskeä". Ellei iske, viimeistään uhmaikä, ja jos vielä elämä on ihanaa kun lapsi menee kouluun, oot paska äiti.

Täysi peesi tähän! Älä vaan nauti elämästä, sen kuuluu olla yhtä kärsimystä eikä onnellisuus ole sallittua.. Mä tiedän, että monet olisivat helisemässä sillä 50-100krt päivässä mitä tyttö välillä saa uhmiskohtauksia ja kyllä mä olen välillä ollutkin korvatulpat korvissa vauva-ajoista lähtien, mutta se on kumma miksei elämästä saisi nauttia vaikka siinä tällaisia hermoja koettelevia asioita olisikin :D

Meillä esikoinen oli alle kouluikäsenä aivan mahdoton, monta itkua ja hammastenkiristystä sen kanssa käytiin, nyt tyttö on kuitenkin mahdottoman ihana esimurkku, avulias, huomaavainen, tottelevainen ja herttainen. Kakkonen sitten oli kouluikään asti varsin tottelevainen ja ajattelevainen, ei mitään harmeja ollut ja komentaa ei tarvinnut kun totteli kirjaimellisesti sovittuja sääntöjä ja itsekkin kauhisteli aina jos joku teki melkein kuin sovittu tai rikkoi sääntöjä, nyt iso koululainen ja toppuluokasta asti on saanut pojan knassa vääntää jos mistäkin, toki pahantahtoinen ei poika ole vieläkään, mutta kyllä on oppinut sääntöjä ja ohjeita kiertämään hyvin.

Kyllä minunkin täytyy myöntää, että vaikka joskus väitän muuta, löytyy täältäkin kaksi suhteellisen kilttiä tyttölasta... joskus kun katselee oikein "villejä" lapsia, niin sen vasta tajuu... :heart:

Yhteistyössä