Kenellä teillä on silmälasit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PahaMYY
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PahaMYY

Aktiivinen jäsen
27.10.2004
2 870
0
36
Kuinka rohkeasti olette uskaltaneet valita laseihin kehykset?
Uudet lasit on tilattu ja kehykset on nyt sitten aika paksut ja punaiset :D
Ihantuin niihin heti, vaikka sovitin niiden jälkeenkin ties kuinka monia.
Aiemmat kehykset myös punaiset,mutta hienostuneemman näköiset ja paljon ohuemmat.
Mietin tässä , että kuinkahan niiden kanssa käy, kyllästyykö helposti :/
Oletteko rohkeasti uskaltaneet valita näyttävät lasit vai hillitymmät?
Kuinka usein joudut lasit uusimaan ja vaihdatko aina kehykset uusiin vai laitatko vanhoihin uudet linssit vaan?

Kuulemma saatan joutua lasit uusimaan vuoden sisään, joten kovin pitkää aikaa ei nuo uudet välttämättä ole käytössä, paitsi jos ovat tosi hyvät ja viihdyn niissä niin sitten voi tietysti vaan uusia linssit.
Vanhat ovat aina olleet mieleen muuten, paisti etten ole paljon laseja pitänyt ja näkö huononee kuulemma aika kovaa vauhtia.

:wave: mullon lasit, kahdetkin kun oli tarjous et saa samoilla vahvuuksilla toiset kaupan päälle. en huolehdi kyllästymisestä, sillä nyt Specsaversin, Eyenin jne rantauduttua SUomeen kehyshinnat alkaa liikkua järkevissä summissa.

:wave:
Sun uudet lasit kuulostaa ihan mun uusilta laseilta :D
Olen ollut aikaisemmin vankkumaton piilareitten ystävä, nyt yrittänyt säästää silmiä ja käyttää enemmän rillejä.

Edelliset lasit oli sellaiset kehyksettömät, tosi kevyet.
Sitten repäisin, ja valitsin paksusankaiset punamustat kehykset.
Nopeasti sitä tottuu, kovasti on kehuja tullut uudesta luukista =)

Mä joudun uusimaan 2-3 vuoden välein. Nyt repäisin ja ostin näyttävämmät kehykset. Kaikki ovat kehuneet näitä ja tosi tyytyväinen olen ollut. Aina olen uusinut kehykset, ihan vaihtelunhalusta.

Mulla on lasit, mutta niin huono näkö, etten mie koskaan osaa mitään kehyksiä valita.
Enhän mie mitään nää, kun mie laitan pokat nokalle ja vaikka koitan peiliä kuinka tuijottaa Siispä mie luotan aina siihen, mitä myyjä ja oma mukaanottamani "luottohenkilö" on mieltä :D

Toki mie siitä hyllystä valitsen ensin itse vaihtoehdot, joita voin edes harkita... *juu, olen hankala asiakas optikkoliikkeessä* :ashamed:

Aikoinaan, kun söin mitä sattuu, oli kaukonäkö vähän heikentynyt, optikko myi lasit, koska vastaantulevien autojen valot häikäisi. No, myuöhemmin se vaiva lähti pois sillä, kun söin Neurobion forte- nimistä vitamiinivalmistetta purkillisen enkä sen koommin oo laseja tarvinnut:

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/lihapull.htm

On se niin suhteellista, mihin kukin rahansa laittaa - esim ruokaan:-D

Enää en käytä mitään vitamiinivalmisteitakaan jatkuvasti, mut kannatti uskoa silloin mainosta, jossa väitettiin oireeksi "valonarkuus"...

Mulla on lukulasit ja mä valitsen hyvin hillityt ja ajattomat kehykset, johtuen aika pitkälti siitä että mä käytän niitä sitten moooonta vuotta (ei näkö heikkene kovinkaan nopeesti). Ekat lasit oli mulla 7v käytössä ja nää toiset/nykyset on ollu nyt n. 4v käytössä, ja vahvuus muuttui silloin 4v sitten +0,25/+0,5 -> +0,5/+0,75.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Kuva löytyy profiilista.
Ei kylläkään mikä hyvä kuva, mutta kuva kuitenkin, jossa uudet rillit päässä.

Hyvinhän nuo sulle tuon kuvan perusteella sopii! :)

Mullakin on rillit, nyt semmoiset, joissa on hopeaa (vai oliskohan väri enempi ruostumaton teräs) ja läpinäkyvää muovia. Toisaalta ne huomataan kiiltonsa ansiosta, toisaalta ovat värittömät. Ei kai näiden valinnassa rohkeutta edes kysytty, kun vain ihastuin näihin pokiin, ja pakko ne sitten oli saada. Rillit olen uusinut yleensä muutaman vuoden välein. Nämä ovat nyt olleet n. 1½ vuotta, enkä vielä suunnittele uusia. Mutta itseni tietäen joku päivä haluankin uudet, eikä mua silloin pidättele mikään :D

Yhteistyössä