Kenelläkään keskenmenossa tullut semmoista palloa ulos? Toistuvasta tuulimunan kokeneet myös!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme mietteet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihme mietteet

Vieras
Tiedän, että tämä kuuluisi keskenmenopaltalle, mutta siellä keskustelu hitaaampaa........

eli minulla todettiin vuonna 2000 tuulimunaraskaus. Siteeseen sattui valumaan vaalea "hötöinen" pallo n. 50 sentin kokoinen joka oli ehjä ja sisällä nestettä. Selvästi näkyi myös sen sisällä "pötkö" jossa olin näkevinäni 2 tummaa pistettä (silmät?). Pönttöön valui lisäksi jotain möykkyjä ja rihmaa jotka ilmeisesti istukkaa. Vein tuon pallon mennessäni sairaalaan. Lausunnossa jälkeenpäin sitten luki, että jälkiä sikiöstä ei havaittu joten kyseessä abortiivi muna eli tuulimuna. Ihmettelin vain jälkeenpäin kun selvästi olin jotain sisällä näkevinäni, mutta ammattilainenhan en ole joten se möykky "silmineen" pallon sisällä oli jotakin muuta. Tämä keskenmeno tapahtui viikolla 9+5.

Ennen tätä tuulimunaa ja sen jälkeen heti normaali raskaus joista molemmista terveet lapset syntyneet. Nyt jälleen keskenmeno juuri käynnissä. Viikolla 7+5 ei ollut kohdussa näkyvissä kuin juuri ja juuri erottuva rinkula mutta ei sikiötä. Tällä hetkellä pitäisi olla viikkoja 9+0, mutta kunnon veristä vuotoa tullut jo kuusi päivää ja kerran tullut isompi hyytymä. Sellainen epämääräisen pienen verisen suolen näköinen + monia monia pienempiä hyytymiä. Lääkäri totesi sillon 7+5 ultrassa, että alkava keskenmeno, todennäköisesti tuulimuna tai sitten hedelmöitys tapahtunut myöhemmin. No kyllä tämä selvä keskenmeno on. Maanataina kontrolliultra.

Yleensähän tuulimuna ei toistu samalla ihmisellä, mutta nyt siis siitä epäilys (kumppani tosin vaihtunut).

Tajusin tuota ylempää lukiessani, että sekavaa tekstiä tosiaan, anteeksi vaan. Pointti oli kysyä, että onko kellään tuulimuna toistunut ja onko tuota ehjää raskauspussia keneltäkään ulos valunut keskenmenossa?

Minulla on onni se, että helposti jään raskaaksi, mutta siis neljästä raskaudesta kaksi päättynyt varhaiseen keskenmenoon. Tiedän, että monilla useampi kekenmeno vaikka vaikea raskautua yms. En siis yritä todellakaan mitään sympatiapisteitä keräillä ja onnellinen olen noista kahdesta terveestä lapsesta tietenkin!

Nyt siis kaikki kommentoimaan omista keskenmenoistanne jos haluatte ja muutkin saa toki osallistua! Mulla on jokin ihme mielenkiinto näitä asioita kohtaan kun toiveammattikn on aina ollut kätilö, mutta se nyt ei tähän kuulu...

Kyllä tuulimuna voi toistua samallakin ihmisellä. Mistä tällaisen olit kuullut?

Itselläni yksi km taustalla, uä:ssä ei sykettä, oli keskeytynyt 9rv. UÄ:ssä oli ihan selvä sikiöhahmo, mutta patologinlausunnossa (kaavittiin) sama lause kuin sinulla, jälki sikiöstä ei havaittu. Tuttavalääkäri sanoi, että sikiö on voinut "hajota" niin ettei sitä näytteessä ollut.

Keskenmeno rv 9+. Lekuri totesi, että sydän ei syki ja kaavinta sovittiin seuraavalle viikolle, jos ei itestään tule ulos. Seuraavana päivänä olin menossa suihkuun, riisuin vaattet ja alkio putos lattialle, kirjaimellisesti. Sellanen hieman käyrä ½peukalon pituinen, häntineen ja isoine päineen, ihan samannäkönen kun odotuskirjasissa 4d kuvissa. Olipahan kokemus joo ja paniikissa pyörin pari kierrosta ja otin sitten vessapaperia ja nakkasin pönttöön. Nyt voin jo nauraa jutulle, vaikka eka se olikin shokki! :whistle: Sitä sikiötä ei oltu luotu elämään, mutta olis edes pudonnu jonnekin muualle tai oottanut kaavintaa.

Olen kuullut että jos ainakin saman kumppanin kanssa useampi tuulimuna niin voi olla kyseessä joku yhteen sopimattomuus siitiöissä ja munasoluissa (lukenut netistä jollakin lääkäripalstalla) Tiedä sitten miten todellisuudessa. Sillon kun ensimmäinen varma tuulimuna oli ni jotenkin helpottunut olo kun kyseessä ei ollut oikea ihmisen alku. Nyt kun epäilys toisesta ni jostain syystä tuntuu, et joku vika vaik kumppanikin vaihtunut. Tiedän et tyhmää narinaa kun monilla ei edes tärppää milloinkaan... Anteeksi jos loukkaan jotakuta tällä valituksella.

Yhteistyössä