Kenelläkään kilpirauhasen liikatoimintaa? Kuinka näkyy päivittäisessä elämässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kilpikonna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kilpikonna"

Vieras
Olen ollut erinäisten nivelturvotusten vuoksi lääkärissä ja verikokeissa. Reumaa epäiltiin. Reumatesti oli kuitenkin negatiivinen, sen sijaan jotkut kilpirauhasarvot olivat alhaiset ja meinasi siis lievää kilpirauhasen liikatoimintaa?? Ja anteeksi jo etukäteen, en muista miten ne arvot tarkalleen menivät, muutakuin että normaalit olisivat 4-jotain ja mulla oli 2-jotain?

Ens viikolla menen kuvattavaksi ja reumaa tutkitaan vielä. Verikokeitakin pitää ottaa lisää, koska mun pulssini on normaali kun taas kilpirauhasen liikatoiminnasta kärsivällä se olisi ilmeisesti nopea? Mitähän tämä nyt taas tarkoittaa...?

Mulla on liikatoiminta, joka on lääkehoidolla nyt ok. Mulla on myös molemmilla puolilla kaulassa suurentuneet struumat.
Ennen lääkitystä: voin syödä mitä vain lihomatta, sydän hakkaili/pulssi korkea/rytmihäiriöitä, unihäiriöitä(josta seurasi väsymys), sairastin paljon, hiukset lähti, hikoilin...Tuossapa nuo päällimmäiset.

[QUOTE="juu";22900837]Mulla on liikatoiminta, joka on lääkehoidolla nyt ok. Mulla on myös molemmilla puolilla kaulassa suurentuneet struumat.
Ennen lääkitystä: voin syödä mitä vain lihomatta, sydän hakkaili/pulssi korkea/rytmihäiriöitä, unihäiriöitä(josta seurasi väsymys), sairastin paljon, hiukset lähti, hikoilin...Tuossapa nuo päällimmäiset.[/QUOTE]

No ei mulla kyllä tuollaista ole. Olen aika hoikka luonnostani, mutta ihan kiitettävästi sain kiloja kerättyä viime raskaudessakin. Pulssikin oli tosiaan ihan normaali... Ehkä siinä on sitten joku virhe.

[QUOTE="kilpikonna";22900887]No ei mulla kyllä tuollaista ole. Olen aika hoikka luonnostani, mutta ihan kiitettävästi sain kiloja kerättyä viime raskaudessakin. Pulssikin oli tosiaan ihan normaali... Ehkä siinä on sitten joku virhe.[/QUOTE]

Mulla itseasiassa arvot huononee raskaana, mutta paino nousee silti. Eli ei raskaana olen hoikka, mutta liikatoiminnasta huolimatta lihon raskaana reilusti...Epäloogista sikäli, mut liittynee hormooneihin.

[QUOTE="juu";22900927]Mulla itseasiassa arvot huononee raskaana, mutta paino nousee silti. Eli ei raskaana olen hoikka, mutta liikatoiminnasta huolimatta lihon raskaana reilusti...Epäloogista sikäli, mut liittynee hormooneihin.[/QUOTE]

No voi helvata! Kyllä se paino on multa joka raskauden jälkeen tippunut alle puolessa vuodessa, nopeamminkin. Mutta ei mulla nyt ainakaan ole muita kuvailemiasi oireita, joten en sitten tiedä. Kai se tässä tutkimuksissa sitten selviää sekin... :)

Yhteistyössä