kenelläkään kokemusta kissan synnytyksestä? tai sen alkamisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vohveli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vohveli

Vieras
itselläni on kokemusta yhdestä kissan synnytyksestä jossa kaikki meni pieleen mutta onneksi pennut ja emo jäi henkiin. nyt sitten tämä samainen kissa on lopuillaan raskaana, siltä tulee alapäästä limaa ja naukuu ihan kokoaika.
kenellkään kokemuksia?

minulla siis kokemusta vain kissan ponnistus vaiheesta.

menin ihan paniikkiin kun tajusin että nyt se kissa saattaa alkaa synnyttämään :(

tee sille pesä rauhalliseen paikkaan ja seuraa synnytyksen kulkua,että kaikki menee ok.
meidän kissa aikoinaan keksi,että kerrossängyn yläpeti on hyvä synnytyspaikka.
aina,kun selkäni käänsin kissa oli sängyssä.viimein suostui jäämään pesimislaatikkoon,kun koko ajan olin vierellä ja silittelin.
5 pentua tuli ja kaikki meni hyvin

mulla on kokemusta siitä että ainut pentu kuoli, kun soitimme lääkärille ja kysyimme, pitäisikö mennä lääkäriin, niin sanoivat että kissat hoitava´t itse synnytyksen, mutta pentu oli niin julmetun iso, ettei päässyt suntymään...:(

Tee esim. vaatehuoneen tms. rauhalliseen nurkkaan pehmeä, hämärä ja suojaisa "pesä" ja näytä se emolle. Hyvällä tuurilla asettuu sinne ja uskon että muuten pärjää aika pitkälle ilman sun apua. :)

Olen ollut mukana neljästi. Kaksi ekaa kertaa kaikki meni normaalisti ja nopeasti. Olin paikalla silittelemässä ja vain seuraamassa, pentuja tuli hyvällä välillä ja emo hoiti hommansa. Kolmannessa emo oli melko laiha ja synnyttikin ensin kuolleen pennun. Toinen pentu oli elävä, mutta menehtyi sekin samana iltana :(

Kolmannella kerralla kissa yritti tuntikausia synnyttää mutta mitään ei alkanut tulemaan ulos niin soitin eläinlääkärille ja niin sitä lähdettiin sitten aamuyöstä ajelemaan päivystykseen, jossa pennut piti leikata. Eivät mahtuneet ulos alakautta. Hyvin terveitä ja pulleita pentuja olivat ja kaikki selvisivät hyvin.

Joka kerta supistukset on ollut helppo erottaa kun sellainen aalto menee karvoitusta pitkin.

mulla on tuossa semmonen iso laatikko sille, minnekkään se ei mun anna lähteä tästä vierestään vaan haluaa et kokoaika pidän kättä sen ulottuvilla. yritin mennä vessaan äsken mut ei tuo anna mun mennä :D

mulla siis kokemus on se kun jouduin vetämään ekan pennun ulos ja elvyttämään kahta, ja kaikista jouduin rikkomaan kalvot yms :( siks pikku paniikki

Alkuperäinen kirjoittaja voivoi:
varmaan emolla on vähän hätä, jos ei annan sun lähteä vierestään. Ehkä kannatta soittaa lekurille.

en mä nyt vielä soita kun olen kissan vieressä niin etenee ihan normaalisti. sillon vaan jos menen pois niin juoksee perässä ja huutaa paniikissa..

Meillä oli kerran kissa joka ei pitänyt minusta,kaikkien muiden kanssa nukkui ja antoi silittää,kun synnytys alkoi kissa kuitenkin änki minun syliini ja tuijotti silmiin.Mentiin sitten tekemään pesä vaatekaappiin muttei suostunu jäämään sinne ja synnytti sitten mun sylissä pentunsa.Pesä kelpas myöhemmin kun nostin pennut sinne. Hassu otus kun en sitten kelvannut taas synnytyksen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja voivoi:
varmaan emolla on vähän hätä, jos ei annan sun lähteä vierestään. Ehkä kannatta soittaa lekurille.

meillä emo käyttäytyi samalla tavalla.koko synnytyksen piti olla vieressä ja silitellä.
5 tervettä pentua tuli ja kaikki meni muutenkin hyvin.
tsemppiä ja onnea jo etukäteen pentueesta.
kerrohan sitten montako ja minkänäköisiä tuli

Kissan pentuja olen halunnut kauan aikaa, ja nyt näyttäisi siltä että meidän kisuli on raskaana, jos oikein lasken niin pentujen pitäisi viikon parin päästä syntyä.. Mistä tiedän että synnytys alkaa? Kun kissa on raskaana vaihtaako se ruokavalioa, tai ruokatottumuksia? kun minusta tuntuu että tuo meidän kissa syö koko ajan :) Entäs sitten kun meillä on koira sekä toinenkin kissa, voiko ne vahingoittaa pentuja? Yleensä ainakin ovat tulleet kaikki kolme hyvin toimeen :) Kissa seuraa koko ajan minua ja kihlattuani, voiko se olla merkki lähestyvästä synnytyksestä? nyt parin päivä ajan kissa ei ole muuta tehnyt kuin syönyt ja nukkunut.. Kiitos jo nyt vastauksista!

Yhteistyössä