kenelläkään ollut korkeat s-pappa ja hcg-s arvot seerumiseulassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytteli.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytteli.

Vieras
siinähän se kysymys onkin otsikossa. mulla oli s-pappa 1480 ja hcg 70, mitattu rv 10+. oon lueskellut mitä muilla on ollut ja paljon ollut jotain 400 s-pappa ja 30 hcg. nyt alkoi vähän pelottamaan...

Mulle sanottiin, vaikka ei ollut ihan tollaset luvut, että ne arvot voivat vaihdella paljonkin eri ihmisillä, eri raskauksissa, tärkeämpi on niiden suhde toisiinsa, eli kun s-pappa on selkeästi korkeampi kuin hcg, on kaikki yleensä niinkun kuuluukin. Näin mulle kerrottiin, kun kyselin, mitä luvut kertoo.

mulla oli korkea s-pappa ja matala hcg, riskiluvuksi tuli kohonnut riski vaikka niskaturvotus oli normaali. käytiin lapsivesipunktiossa ja ihan normaalit kromosomit oli. yleensä toi turvotus on hieman luotettavampi kuin nuo verikoe tulokset

Siis tuo hcg on viikkoihin nähden ihan nirmaali(juuri keskiarvossa).
Papp-a on korkeahko mutta sen potäisi olla nimenomaan matala että ennustaisi kohonnutta riskiä.
Tuolta löytyy käppyrää:
http://huslab.fi/ohjekirjan_liitteet/seulonta_alkuraskaudessa.pdf

Raskausvko 10, 4..arvot oli s-pappa 606 ja se toinen 34..raskausoireet on lakanneet ja tuntuu kuin olisi taas keskenmeno edessä. Ärsyttää että laitetaan arvoja joita ei osata selittää että onko kaikki kunnossa
Ite kun googlas niin kyllähän toi arvo on päin sanonko mitä..saa vain stressata ja odottaa seuraavaa ultraa.

Yhteistyössä