kenelle isommalle porholle voisi tehdä aloitteen

perämaan emäntä

Aktiivinen jäsen
28.05.2007
4 430
0
36
siis noista lasten koulukyydityksistä. kun nyt meillä se tilanne et tyttö menee naapurikuntaan kouluun ja me joudutaan vastamaan niistä kustannuksista.
eli syy miksi naaprukuntaan laitetaan on
-turvallisuus, tyttö pääsee suoraan linja-autoon kotiovelta ja kotiin myös
-muutaman vuoden päästä joutuisi kulkemaan valaisematonta tietä 3,8km, josta osa isoa tietä jossa ei myöskään valoja ja siellä kulkee rekkoja ym.
-tukiverkosto vahva toisella paikkakunnalla
nämä perusteet nyt ainakin
ja aikanaan siskoni sai ilmaiset kyydit tästä tuohon samaan kuntaan johon tyttö ollaan laittamassa.

Niille oman kunnan päättäjillehän siitä on aloitetta laitettava. Nykyisin tuntuu vaan siltä että vaan välttämättömin maksetaan. Eli omaan lähikouluun saa ne edut ja loput sitten omasta pussista jos se ei ole hyvä vaihtoehto.

Valitettavasti voi olla vaikea tai jopa mahdotonta saada noita kyytejä korvatuiksi. Kunnat säästää kaikesta ja tuohon on olemassa säädökset ja päätökset, joten noinkohan mahtavat tehdä poikkeuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Niille oman kunnan päättäjillehän siitä on aloitetta laitettava. Nykyisin tuntuu vaan siltä että vaan välttämättömin maksetaan. Eli omaan lähikouluun saa ne edut ja loput sitten omasta pussista jos se ei ole hyvä vaihtoehto.

tässähän se just on toinen kunta ymmärtää mun perusteet miksi näin toimitaan eli ajatellaan lapsen turvallisuutta, tosin kun oma kunta ei välitä muusta kuin rahasta :kieh:
tottakai mä mielummin maksan tytön matkat ite kun on kyse turvallisuudesta, mut ärsyttää vaan tää kun raha ratkaisee meijän kunnassa eikä kuunella ollenkaan perusteita :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:

tässähän se just on toinen kunta ymmärtää mun perusteet miksi näin toimitaan eli ajatellaan lapsen turvallisuutta, tosin kun oma kunta ei välitä muusta kuin rahasta :kieh:
tottakai mä mielummin maksan tytön matkat ite kun on kyse turvallisuudesta, mut ärsyttää vaan tää kun raha ratkaisee meijän kunnassa eikä kuunella ollenkaan perusteita :headwall:

Se toinen kunta on varmaan osittain ymmärtäväisempi niiden valtionapujen yms takia, joita saadaan oppilasmäärän mukaan...

Mutta harmi, toivottavasti saatte asian järjestykseen, kyllä nuo kyyditysmatkojen alarajat tuntuu välillä kohtuuttomilta. Ei kaikissa olosuhteissa toimi samat matkat omin voimin kuljettavaksi.

auttaiskohan kun tunnen kunnan valtuuston puheenjohtajan? :whistle: kävinsinköhän hänen juttusilla? :saint:

Voithan kokeilla, mutta siinä on se ongelma et jos teille maksavat niin sama mahdollisuus pitäs olla sitten kaikilla halukkailla ja se voipi tulla lopulta kalliiksi kunnalle.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:

Se toinen kunta on varmaan osittain ymmärtäväisempi niiden valtionapujen yms takia, joita saadaan oppilasmäärän mukaan...

Mutta harmi, toivottavasti saatte asian järjestykseen, kyllä nuo kyyditysmatkojen alarajat tuntuu välillä kohtuuttomilta. Ei kaikissa olosuhteissa toimi samat matkat omin voimin kuljettavaksi.

Tuota mäkin vähän veikkaisin, ja jos tilanne olis toisinpäin, niin toinen kuntakin saattaisi tehdä ihan saman päätöksen, etteivät maksa.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
auttaiskohan kun tunnen kunnan valtuuston puheenjohtajan? :whistle: kävinsinköhän hänen juttusilla? :saint:

Voithan kokeilla, mutta siinä on se ongelma et jos teille maksavat niin sama mahdollisuus pitäs olla sitten kaikilla halukkailla ja se voipi tulla lopulta kalliiksi kunnalle.

mut halvemmaksi kunnalle nyt tulee tää ratkaisu kun sitte kyydittää tuo tyttö 3 vuotta taksilla kouluun :whistle:

Opetus ja varhaiskasvatus lautakunta on oikea osoite.

Tarkista kunnalta ensin tämä: Meijän kunnasta on mahdollisuus hakea koulumatkatukea just näihin kuluihin. Esim. naapurissa on ruotsinkielinen perhe ja heidän lapset käyvät toisella paikkakunnalla ruotsinkielistä koulua, kulkevat linja-autolla ja saavat kunnalta koulumatkatukea

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Opetus ja varhaiskasvatus lautakunta on oikea osoite.

Tarkista kunnalta ensin tämä: Meijän kunnasta on mahdollisuus hakea koulumatkatukea just näihin kuluihin. Esim. naapurissa on ruotsinkielinen perhe ja heidän lapset käyvät toisella paikkakunnalla ruotsinkielistä koulua, kulkevat linja-autolla ja saavat kunnalta koulumatkatukea

juu tyly vastaus sieltä ite maksatte ja mulle on ihan sama mitä toinen kunta tekee :o

Yhteistyössä