kenelle sormus kuuluu avio-erossa??????????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eroa pukkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eroa pukkaa

Vieras
Siis kenelle lain mukaan kuuluu vaimon sormus avio-erossa?? Meillä kun tästä kiistellään. kyseessä 2 tonnin sormus jonka mieheni on luonnollisesti ostanut vajaa vuosi sitten kun mentiin naimisiin!

Eika siitä mitään lakia ole? Kyllä mulle ostamat sormukset kuuluu eron jälkeen tasan tarkkaan mulle ja piste. Mies luonnollisesti saa pitää omansa. Tosin emme kyllä ole eroamssa, mutta jos eroaisimme, niin homma menisi näin.

Harva oikeasti taitaa sormuksista tapella, kyllähän se luonnollisesti kuuluis sille jolle annettu. Vai meinaakos miehesi ruveta sitä pitämään? Toisaalta ymmärrettävää, kun tunteet on pinnas - vuoden avioliitossa tuo sormus voi tuntua varsin arvokkaalle...

Ostiko miehesi sen ja antoi sinulle? Jos olet sormuksen mieheltäsi saanut, niin se on sinun. Jos taas teillä ei ole avioehtoa, niin sormuksenkin arvo lasketaan ja kaikki omaisuus puoliksi.

Ei tietoa mutta järki sanoisi täälläkin, että sen jolle annettu. Toinen asia sitten, haluaako sitä pitää vielä eron jälkeen :/ Mutta tylyä ois jos mies haluaisi sen takaisin myydäkseen tms. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja tosi tyhmää:
miksi menit naimisiin? :o

Turhaa jälkiviisastella. ihmiset menee naimisiin rakastuttuaan. Aina ei voi tietää, mitä sitten sen jälkeen tapahtuu.

niin mutta tosi rakkaus kestää eikä hajoa tai pääty eroon! jos todella rakasta ajotakin niin toisen vuoksi on vaikka valmis kuolemaan. mutta ap:lla ei olekaan ollut varmaan tosi rakkaus kyseessä vaan vain joku kesäheila. ihan sama mulle.

Turhaa jälkiviisastella. ihmiset menee naimisiin rakastuttuaan. Aina ei voi tietää, mitä sitten sen jälkeen tapahtuu.

niin mutta tosi rakkaus kestää eikä hajoa tai pääty eroon! jos todella rakasta ajotakin niin toisen vuoksi on vaikka valmis kuolemaan. mutta ap:lla ei olekaan ollut varmaan tosi rakkaus kyseessä vaan vain joku kesäheila. ihan sama mulle.

voi jeesus :headwall: :headwall:

Voi hyvänen aika. nyt sinä et varmaan ymmärrä, että naimisiin mennessä toinen saattaa olla mitä ihanin. Sitten kun on jo naimisissa, niin toinen saattaakin muuttua ihan hulluksi. Silloin ei ole väliä, paljonko rakastaa.

Kiitos vastauksista, täältä kun saa niin äkkiä neuvoa:) Joo hyvin on riitaisaa tällä hetkellä! erosta ollaan puhuttu tai siis huudettu! välillä mies haluaa erota välillä ei. nyt rupeen itse oleen aika loppu tähän riitelyyn. kaikki raha-asiat asiat ihan perselleen, minä kotona lapsen kans. joten kai erossa sitä sit kirpasis jos näinkin kallis sormus mulle jäisi. En tiedä?

Tällä hetkellä asiat vaan niin kärjistyny, etten tiedä mitä tässä tekis? Silmäkin mustana, kun herra vähän suuttui!! Rakastan kuitenkin miestäni, tietenkin, enhän muuten olis naimisiin menny. uskoin kuitenkin että loppu elämä tässä yhdessä tallataan.. mutten kuitenkaan voi kaikkea sietää..

no mitä sä ap sillä sormuksella tekisit? kyl ainaki mulla ei olis mtn mielenkiintoa miehen antamia lahjoja kohtaan eron sattuessa. vai onko tässä selitys et kun nykyisin ´naisilla on niin paljon sormuksia kun tääl palstllaki on mammat esitelleet vihkisormuksiaan niin kaikki viereisetki sormet on useilla täynnä sormuksia. kas niiss on kaikki ex-kihlat ja ex-vihkisormukset!! mulla ei tosiaan olis kyl ex-vihkisormukselle käyttöä.:/

Kyllä ero on silloin oikea ratkaisu, jos toinen on väkivaltainen. Lähde äkkiä ennen kuin käy pahemmin. Ja se sormus on tosiaan vanhan perinteen mukaan "ostettu tulevalle vaimolle pahan päivän varalle, eli jos jää leskeksi (silloin ei erottu) ja pitäisi maksaa miehen kk palkan verran" Eli sinulle se kuuluu, mutta mieti toki onko se sormus vai oma ja lapsen turvallisuus tärkeämpi.

Uusimmat

Yhteistyössä