Hae Anna.fi-sivustolta

Kenen kuva, Annexan

Viestiketju osiossa 'Omat ruokaohjeet' , käynnistäjänä JohannaV, 16.11.2009.

1. asteri Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mikä ihme on hämppy? Vaan sittenhän sen tietää kun näkee.

2. outi58 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen ihmetellyt, kun Annexan ei ole itse kommentoinut mitenkään aiheuttamaansa kohua avattarestaan! Luulisi hänen itse kommentoivan jotenkin kyseiseen kuvaan, joka mietityttää meitä kaikkia sivuston käyttäjiä! :)

3. no Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    En usko sen olevan mitään rivoa?

Sehän on koira, hämeenpystykorva. Rodun latinankielinen nimitys on serpi

4. asteri Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    En minä nyt sellaista ajatellutkaan Annista enkä muistakaan - kumma sana vain. Vai koira, kiitos.

5. no Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tai en minäkään ihan varma ole koirasta ja serpi on suomeksi sekarotuinen piski :))

6. Piii Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Huh, onpas täällä kiivasta keskustelua avatar kuvista :)

Olisko hämppy hämähäkki?
    Mulla on ihan hirveä hämähäkkikammo...

7. Elli-Noora Lydia Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Oikeassa olet Piii, hämppy=hämähäkki.
    Ei niitä pieniä tartte pelätä, mutta kämmenen kokoiset lemmikit ovat kyllä kammottavia....***tuntee kylmiäväreitä selkärangassaan***

8. Anni62 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Joooo... mää paiskaan sen hämähäkkini kuvan kunhan toi tyttäreni on kaverina, en muuten osaa sitä tänne laittaa.
    Näitä taranteluja mulla on nyt neljä ja viides ilmeisesti tulossa.

9. oii Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on meidän metsästäjän kuva. Luvan olen siltä tietysti kysynyt ja kuva on minun ottamani. Sopii ruokapalstalle, kun joskus häntä lantuksi nimitetään.

Tästä kuva-asiasta olen itse sitä mieltä, että jos kasvokuva ei ole omista tiedostoista niin sen alkuperä pitäisi mainita. Tietysti kuvan "omistajalta" ja kuvatulta henkilöltä pitää olla lupa kuvan käyttöön. Itse en antaisi lupaa julkaista kuvaa itsestäni millekään täysin julkisessa käytössä olevalle sivustolle.

10. Lillukka- Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    "Mul komeilee hämppyni kuva"

Kieltämättä mieli assosio tämän ei niin ruokapalstalle sopivaksi :eek:

Se on totta, että kuviin täytyy olla lupa. Juuri siksikin esim. lehdet laittavat linkin, jos ne viittaavat johonkin toisaalla julkaistuun kuvaan. Eivät siis kopsaa kuvaa.

Mutta. Pitikö tässä nyt taas A korostaa esimerkiksi? Kas kun ei laittanut (taas) linkkiä sivuille, mistä kuva löytyy.

Periaatteessa muuten ihan sama, mitä kuvia -tai ei kuvia kirjoittajilla on. Enemmän luettavuutta häiritsee teksti- ja värimaailman muuttaminen.
    Nytkin ärsyttää, että kirjoitettava teksti näkyy punaisena, aina nuolen siihen osuessa. Toivottasti 'tulostuu' perusmustana.

11. yks tavis multifilosofi

Saadut tykkäykset:
    12
    Itse käytän omassa avatarissani ainoastaan itse ottamiani valokuvia mm maisemakuvia, kuvia ja lyijykynäpiirrustuksia lemmikkieläimistämme jne...
    Täten en riko tekijänoikeuslakia - kun kaikki on perheemme omaa omaisuutta ja tuotantoa

12. kim Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä olen tottunut käyttämään ns. free avatar- kuvia. Niissä tuskin tulee tekijänoikeuskiistoja.

13. JohannaV Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Joku taisi kysellä, miksi aina A-henkilö otetaan esille: No ehkä siksi, että hän tekee tällaisia mokia, jotka kuuluu jo yleissivistyksen puolesta ymmärtää laittomiksi. Riittänee selitykseksi? Ihan sama muuten, huomauttaisin joka tapauksessa, jos joku lätkäisisi vaikka Kruununprinsessa Victorian kuvan ns. omaksi kuvakseen tänne.

14. äippä66 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Täällä toinen pahasta araknofobiasta kärsivä. Hämppistä en voisi kuvitellakaan lemmikiksi, olisi koko ajan tuskainen pelko siitä, että pysyykö se varmasti terrassaan. Enkä kyllä pystyisi sitä katselemaankaan. Mutta erikoinen lemmikki, se on positiivista :)

Näistä avatareista, minä en kyllä uskaltaisi laittaa kuvaa jossa on joku toinen ihminen. Käytän ihan omista tiedostoista otettua.

15. no Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minuun on tarttunut uskomus, että hämähäkkejä ei saa tappaa. En mitenkään voisi lätkäistä hämähäkkiä hengiltä.

16. äippä66 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Minun lapsuudessani peloteltiin että hämähäkin tappaminen tietää pahaa. En kyllä minäkään kykene ottamaan hämähäkkiä hengiltä, niin lähelle en niitä edes kykene menemään.

17. äippä66 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Oh, mutta toivottavasti Anni laittaa kuitenkin rohkeasti hämppiksen kuvan tänne! On se sen verran erikoinen lemmikki kuitenkin!

18. stt Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    En minäkään voi tappaa hämähäkkiä. Otan ne kiinni ja heitän ulos :). Suomessahan ei tietääkseni ole kuin kaksi lievästi myrkyllistä hämähäkkiä ja niihin törmääminen on niiden asuinpaikasta johtuen epätodennäköistä.

19. annexan Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    No, Johanna oleppas ystävällinen ja laita sitten ihan oma kuvasi. Tämä mun kuva on ihan netistä. Osoitteesta: Royalty Free Stock Photography : Matton Images. Siellä on kuvia, joita saa kopioida ja laitella palstoille. Ihan siis luvan kanssa. :)

20. Gilmoren tyttö Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvä, että tuli puheeksi tämä avatari-asia, vaihdoin pikaisesti omani! Anteeksi, että käytin netistä kaivamaani kuvaa.

21. no Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Täytyy tunnustaa tyhmyyteni. Mikä on avatari? Mistä se tulee ja miksi sellaista termiä käytetään. Minulle se ei sano mitään ja ei ole hyvää suomenkieltä?

22. JohannaV Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    En aio paljastaa julkisuudesta jnk verran tuttua persoonaani.

Annexan, miksi vastaat viukuravertauksella? Eihän tässä ollut kysymys MINUN kuvastanai - jota en aio laittaa - vaan siitä, kenen kuva Sinulla on esillä. Sehän on täysin epälooginen vertaus. Mukavaa sunnuntaita silti.

23. Anni62 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    No. mää en vielläkään tiedä miten sen kuvan tohon nimen alle laitetaan. Tumpelu kun oon niin olkoot sitten pelkkä nimi vaan.
    Hämpyn kuvat löytyy kuitenkin profiilistani.

24. Gilmoren tyttö Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Sana oli vieras minullekin, puhuin aina profiilikuvasta Facebook-tyyliin. Google kertoo avatarista seuraavaa, lähteenä on tässä kuitenkin Wikipedia, joten en ota vastuuta mahdollisista virheistä ;-)

Avatar tarkoittaa seuraavia asioita:

25. Gilmoren tyttö Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hui, kammoan hämähäkkejä ja silti oli pakko käydä katsomassa Annin kuvaa ;-)

Tilaa Ruoka.fi-uutiskirje!

Ruoka.fi-uutiskirje tuo sähköpostiisi usimmat artikkelit, ruokablogit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri