Mua on alkanut oikeasti tympimään erään kaverini ja hänen lastensa käytös. He asuvat meidän lähellä ja siksi käyvät meillä tosi usein. Heidän lapsensa ovat todella innokkaita koirien suhteen ja vaikka olen monta kertaa sanonut kuinka koirien kanssa ollaan tekemisissä (ainakin meillä), ei meinaa mennä oppi perille. Lapset ovat kuitenkin 8v ja 6v joten ihan pikku nassikoista ei ole kyse. Lapset jahtaavat koiriamme ja koiramme oikeasti pelkäävät noita lapsia vaikka lapsirakkaita muuten ovatkin. Ongelmana on lähinnä se että vaikka kuinka pidän koirieni puolia, ei lasten äiti sano lapsilleen yhtään mitään asiasta. Sanoin nyt viimein lapsille "En yhtään ihmettele jos koira joskus purisi teitä peloissaan kun jahtaatte ne nurkkaan!" Äiti totesi siihen "No eihän mikään koira nyt lasta saisi purra!" Keskustelu jatkui tästä eikä äiti ymmärtänyt yhtään etteivät lapset saa käyttäytyä noin koirien läheisyydessä. Joku muu koira ei välttämättä olekaan yhtä hyvä hermoinen kuin meidän koirulit. Puhuimme mieheni kanssa pitkään tästä ja päätimme että nyt emme pyydä tätä perhettä käymään ennenkuin on takuita siitä että lapset ymmärtävät miten koirien kanssa ollaan. Ja oikeasti luulisi tuon ikäisten lasten ymmärtävän kun olen kymmeniä kertoja neuvonut että IHMINEN polvistuu ja ojentaa käden, koira tulee sitten tekemään tuttavuutta eikä niin päin että juostaan luimistelevan ja pelkäävän koiran perässä ja ahdistetaan se nurkkaan. Kenen vastuulla tämmöisessä tilanteessa siis olisi se että koira ärähtäisi ja vaikka näykkäisisi? Koiramme ovat erittäin kilttejä enkä usko että purisi mutta ärähtävät varmasti pian kun tuo lasten käytös on niin pelottavaa heitä kohtaan.