Kengistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Nyt pitäisi ostaa 1,5 vuotiaalle hyvät kengät kesäksi, siis hiekkalaatikolle ym. ulkoiluun. Odottamassa ovat jo Tepsun nauhalliset, nahkaiset kävelykengät sekä Tepsun nahkaiset sandaalit, mutta lisäksi tarvittaisiin varmaan lenkkarit tai vastaavat. Mikähän olisi hyvä merkki? Pojalla on aika pullea jalka. Entä onko kellään kokemusta Feelmax-jalkineista näin pienellä?

Kiitos jo etukäteen :)

Nyt pitäisi ostaa 1,5 vuotiaalle hyvät kengät kesäksi, siis hiekkalaatikolle ym. ulkoiluun. Odottamassa ovat jo Tepsun nauhalliset, nahkaiset kävelykengät sekä Tepsun nahkaiset sandaalit, mutta lisäksi tarvittaisiin varmaan lenkkarit tai vastaavat. Mikähän olisi hyvä merkki? Pojalla on aika pullea jalka. Entä onko kellään kokemusta Feelmax-jalkineista näin pienellä?

Minun mielestäni hiekkalaatikko- / pihakenkien ei tarvitse olla kalliit eikä merkillä välttämättä ole väliä. Itse suosin lapsilla pehmeitä ja hengittäviä kenkiä (kangasta/aitoa nahkaa) ja unisex värejä. Tärkeää pullealle jalalle on myös, että kengän saa edestä riittävän auki ja kiinnityksessä on tarpeeksi säätövaraa eli tarralenkkareissa ehdottomasti useampi kuin yksi tarra. Meillä on ollut ainakin alennusmyynnistä ostettuja PAX lenkkareita, joihin olen ollut tyytyväinen. Ovat kestäneet myös pesua.

Minulla nauhalliset kengät ovat jääneet vähälle käytölle, koska ne ovat olleet vähän hitaampia laittaa jalkaan ja itseni lisäksi on vielä kaksi puettavaa.

Viimeksi muokattu:

Meillä on pidetty juuri noita jalalle parhaita nahkakenkiä nimen omaan arkikäytössä, jota nyt kuitenkin on eniten ja ihan hiekkalaatikollakin. Kyllähän ne siitä kuluvat, mutta joka tapauksessa käyttöaika on aika lyhyt ennen kun jäävät pieneksi ja ovat kestäneet kahden lapsen käytön. Ihan kesäkeleille sitten meillä ollut sandaalit ja kangastossut, sandaaleja pidetty enemmän.

Viimeksi muokattu:
Niin, yllättävän yleistä tuntuu olevan, että "hienostelu"/kaupunkikengiksi ostetaan jotkut kalliit ja laadukkaat nahkakengät, mutta pihakenkinä on sitten jotkut Robin Hoodin halvimmat lenkkarit. Haloo, kumpiakohan käytetään enemmän?!? Kauppareissut voi tehdä vaikka h&m:n halpiskengissä, mutta jos lapsi on joka päivä pari tuntia pihalla, niin kyllä pihakenkien pitää olla kunnolliset!

Minä suosittelen kenkiä, joista saa sisäpohjallisen irti. Helppo sovittaa ja huomaa heti kun kenkä alkaa jäädä pieneksi. Lenkkareissa meidän suosikkimerkki on Viking. Löytyy malleja myös leveämmällä lestillä. =)

Kävimme sitten ostamassa Vikingin lenkkarit pihakengiksi. Ne sai helposti jalkaan, tuntuivat olevan hengittävää materiaalia ja sopivan joustavat. Kunhan vähän vielä lämpenee, hankin vielä ne Feelmaxit.

Minulla ainakaan ei ollut tarkoituskaan ostaa mitää huonoja halpiskenkiä pihakäyttöön ja pitää noita nahkaisia jonain "hienostelukenkinä". Mutta onhan minulla itsellänikin useammat kuin kahdet kengät, joten siksi nämä pihakengät olivat hakusessa. Toki niitä nahkaisiakin voi älillä käyttää pihakenkinä.

Kiitos kaikille viesteistä ja mukavaa vappua!

Yhteistyössä