kerhon aloitus ja levottomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Poika aloitti kerhon pari kuukautta sitten. Kerhon myötä olen huomannut pojassa muutosta, on paljon levottomampi kuin ennen ja leikit ovat muuttuneet. Tietenkin kaverit kun leikkii, niin poika seuraa perässä. On tullut kaikenmaailman ampumisleikkejä yms. Mutta tuo levottomuus vähän vaivaa, käykö aina niin, vai pitäskö huolestua?

Mielellään aina kerhoon lähtee, mutta kaveria ei ole sieltä saanut :( Ohjaajien mukaan päivät ovat aina sujuneet hyvin ja erikseen mainitsevat, jos on hetken jonkun kanssa leikkinyt, ja näin aika harvoin. Poika itse ei halua kertoa mitä on kerhossa tehty. Ei oikein tunne kavereitaan edes, aina puhuu vaan yhdestä pojasta joka aina tekee sitä ja tätä, selkeästi huomaa, että suurin osa näistä on pojan itse keksimiä juttuja, ei oikeita tapahtumia.

Aion ottaa asian puheeksi ohjaajien kanssa, mutta tähän väliin kuulisin mielelläni muiden kokemuksia :)

Lapsesi on varmaan vähän ujo, eikä siksi ole oikein saanut vielä ystäviä. Poikien leikit on usein just noita ampumisia jne. Ei miusta tossa levottomuudessa oo syytä huoleen, se kuuluu tohon vaiheeseen.

kun ei ole ujo :( kovasti koittaa mennä yleensä leikkeihin mukaan, mut ei huolita kun on vähän pienempi. paljon on pelkästään aikuisten seurassa aiemmin ollut, et on ehkä vähän pikkuvanha, mä pelkään et siitä johtuu ettei osaa ihan "normaaleja" lasten juttuja höpöttää sillai niinkun lapset yleenä. menee ja vaatii katsekontaktin ja jankkaa niin kauan et hälle vsatataan toiset kai vähän ihmettelee sitä :/

Veljen samanikänen tyttö käy myös kerhossa, eikä hänkään siellä ole erityisesti tutustunut keneenkään, eikä muista kuin ihan muutaman kerhokaverin nimenkään. Ja tykkää kyllä käydä kerhossa, mutta ei puhua siitä.

Kai siinä menee aikansa, että aikuisten seuraan tottunut sopeutuu puuhailemaan ikäistensä kanssa. En huolestuis kyllä.

Kyllä se ryhmäytyminen vie oman aikansa. Jos kerran-pari viikossa tapaa, niin se on suhteellisen vähän kuitenkin. Helposti päiväkodissakin vie pari kuukautta että lapset tottuu rutiineihin ja ryhmässä olemiseen.
Eikä siinä oo mun mielestä mitään ihmeellistä, että on levottomampi. Jos on ollu tähän asti kotona vaan(?) niin onhan tuo iso muutos ja kaikki sellanen väsyttää alkuun.
Ampumaleikit on varmasti oppinu muilta. Meillä kävi ainakin 4-vuotiaalla niin, että kun alotti päiväkodissa, alkuun leikit oli tosi rajuja - paljolti sellasta paikan ja rajojen hakemista ja kokeilua. Nyt on muutakin kun vaan niitä riehumis ja ampumisjuttuja.
Ja mitä siihen tulee, että kertoo mitä ovat tehneet, niin sekin vie aikaa. Omalta aluks kyselin just, mitä on askarreltu, mitä laulettu jne. ja vastas - jos vasta - tasan niihin kysymyksiin. Nyt saattaa kertoilla itekin.

Meillä 3v poika käynyt jo puoli vuotta kerhossa ja tollasta se on kun muutkin vastas. Ei sieltä mitään kavereita ole tullut, joskus leikkivät yhdessä ja joskus eivät. Meidän pojan on vähän hankala mennä toisten leikkeihin mukaan, kun on hiukan ujo eikä sellainen "tuppautuja". Tykkää kyllä kerhosta ja nyt muistaa jo muutamien lasten nimetkin:) Kaipa se siitä aikanaan alkaa paremmin ja paremmin sujua, harjoitteluahan se tutustuminenkin vaatii.

Yhteistyössä