Hae Anna.fi-sivustolta

Kermainen tonnikalakastike

Viestiketju osiossa 'Omat ruokaohjeet' , käynnistäjänä Annima1, 29.11.2008.

1. TuoreAnanas Vierailija

Juu tämä näyttää tutulta! En tosin tiedä, että mistä keksin, että olisi tonnikalaa tomaatissa kasvisten kera, sillä eipä tuossa taida mitään kasviksia olla mukana.

2. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Minun käyttämissäni tonnikaloissa (tonnikalaa vedessä) esim. pirkka tuota suolaa on vain 1,2 %.

3. TuoreAnanas Vierailija

Se on kiva, että Jx kannat huolta minun käyttämistäni rasvoista ja suolasta ; ) Purkkitonnikalaa käytän aika harvoin ja muutoin en käytä suolaa käytännössä lainkaan, makua ruokaan haen mausteilla ja yrteillä. Lisäksi verenpaineeni on niin matala, että lääkäri pilke silmäkulmassa kerran kehotti, että alapa syödä enemmän suolaa.

4. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    En kantanut huolta sinun suolan syömisestäsi vaan lähinnä omastani sillä olen yrittänyt vähentää sitä roimalla kädellä tänä syksynä. En ehkä pitäisi tuosta 1,5 % tuotteesta tämän vuoksi.

5. abbadabba Vierailija

Kyllä Abban tonnikalat on parhaimpia. Kaikki halpis-versiot kaameen maukuisia sotkuja, hyh!

6. TuoreAnanas Vierailija

Se on totta, halvat tonnikalat ovat lähes syömäkelvottomia yleensä. Kala voi maistua pelkältä kalanmaksaöljyltä, kala näyttää sata kertaa jyrän alle jääneeltä mössöltä tai muuten epämääräiseltä.

7. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Minä ostan aina tonnikalaa vedessä, joten ei maistu öljyltä. Kaikki maistamani ovat olleet hyviä Lidlissä myytävästä alkaen pirkkaan. Abbaa en osta.

8. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Abban tonikala vedessä on yhtä suolaista kuin tuo tomaattinen. Joten käyttämäni versiot ovat terveellisempiä minulle.

9. TuoreAnanas Vierailija

Pirkan makutonnikalat ovatkin yksi suosikkini, kuten jo kävi ilmi, ne eivät ole varsinaisesti halpoja, Lidlissä purkki taitaa maksaa 49 snt, Pirkka taas maksaa 1,19 eur.

Lidlissä on mielestäni paljon hyviä tuotteita, mutta tonnikalat ovat yksi niitä, joita en kertayrittämisen jälkeen enää osta.

10. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Ei ne Lidlin tonnikalat sentään noin halpoja ole, mutta hyviä ovat.

11. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Muistaakseni Lidlin maksavat lähemmäs 0,80 €

12. oppia jiiäksälle Vierailija

Jokaisen Abba-tuotteen hyvän maun ja menestyksen takana on tinkimätön periaate käyttää tuotannossa vain parhainta saatavilla olevaa kalaraaka-ainetta. Ja nämä tonnikalat kalastetaan menetelmillä jossa delfiinejä ei kuole eli jää verkkoon.

13. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Sillä jolla on varaa maksaa tupahinta niin sellainen ostakoon tuota Abbaa.

14. Pirkkka Vierailija

Pirkka-tonnikala oli Hesarin sokkotestien voittaja.

15. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    No ei ole ihmekään, kun se on niin hyvää.

16. tuna fish Vierailija

Ei kai kukaan osta tonnikalaa niin usein, että siitä vararikkoon menisi? Joten eiköhän kaikilla ole varaa maksaa tuo "tuplahinta" sen kerran kun sitä ostaa.

17. tuna fish Vierailija

18. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Minä en viitsisi tuplahintaa maksaa tuotteesta jota saa vähintäänkin yhtä hyvää ellei parempaakin puolta halvemmalla.

19. Terveystieto Vierailija

Kyllä kuuluisi ylipainoisen kolesteroli-, verenpaine- ja verensokeriongelmien kanssa painivan vähentää myös lihan, kananmunien ja makeiden leivonnaisten sekä vaalen laivän kulutusta. Tilalle palkokasveja, soijatuotteita, vihanneksia ja kasviksia!

20. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Minä en syö minkään määritelmän mukaan liikaa kananmunia, makeita leivonnaisia tai vaaleaa leipää. Jos nyt sitten minua tarkoitit. Suolaakaan emme syö tietääkseni liikaa.

21. Pipsu Vierailija

Kokeilin tota Liisa O:n ohjella eli kermaa, tonnikalaa, sipulia, valkosipulia ja tomaattimurskaa. Oli tosi hyvää ja nopea valmistaa. Laitetaanhan lasagneen myös maitoa ja tomaattimurskaa. Ei kannata olla niin ennakkoluuloinen. Voihan sen kerman jättää pois, jos haluaa kevyempää.
    Miten ylipäänsä voitte syödä ulkomailla, jos ette uskalla mitään kokeilla.

22. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Laitetaan tietysti lasagneen maitoa ja tomaattimurskaa, muttei sekoiteta samaan kastikkeeseen vaan ne tulevat eri kastikkeisiin, jotka vasta kokoamisvaiheessa osittain sekoittuvat. Kastikkeet laitetaan eri väleihin kerroksittain niin, että yhtä kastiketta tulee yhteen väliin ja toista toiseen jne.

23. justiinsa nii! Vierailija

24. ohi aiheen... Vierailija

mutta kyllä minun lasagneohjeessani molempia kastikkeita laitetaan jokaiseen väliin. Ensin lihakastike ja sen päälle juustokastike ja vasta sitten pastalevy.

25. bellona Vierailija

Juuri niinhän se "oikea" tehdäänkin: aloitetaan jauhelihakastikkeella ja pastalla, sitten kastikkeet ja taas pastaa.
    Tomaattokeittoonkin pannaan usein kermaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri