Kermaperunat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kökkökokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kökkökokki

Vieras
Jos tekee kermaperunoita niin miten ne kannattaisi tehdä ? Mitä mausteita kerman lisäksi ? Kuinka paljon kermaa esim. kahden aikuisen ja yhden lapsen annoksiin?
Käykö muussiperunat vai pitäisikö olla kiinteää ?
Kuinka kauan uunissa ? Folio päälle ? ja mitkä asteet ?

Mä käytän kiinteitä, kolmen hengen annokseen riittänee kahdeksan isoa pottua ja kaksi desiä kermaa. (kunnon kermaa, ei mitään kevythömpötyksiä )
Aromisuola sopii hyvin, ripaus mustapippuriakin ja persilja tai ruohosipuli.

Ja 200 astetta reilu tunti.

Mie tein (täältä sain vihjeet) kermaperunat ihan siihen kuohukermaan. Ripaus suolaa vaan joukkoon, eikä muuta. Ja niitä punaisia rosamuldaperunoita mulla oli ja tuota noin.. Yleiskoneella siipaloin aika ohuiksi ja uunissa hiljaa hyvä tuli, olikohan 175 astetta ja ainakin 1,5h jos en väärin muista. Lasipadassa kannen alla.

mä tein eilen juustoperunoita, mut sama asia.
kuori perunat (käytän pun.uuniperuna lajiketta) viipaleiksi.
laita uunivuokaan ja öljya,suolaa,perunamaust. pasilikaa sekaan.
ruokakerma sitte sekaan, uuni 200'c ja n.tunti sekoittele välillä, hyvää tulee :p
mä laitoin viä päällä koskenlask. juustoa tai yleensä kaapista kaikki loput jämä juustot vaan päälle

Alkuperäinen kirjoittaja kökkökokki:
onko ruokakerma selkeästi erimakuista ? En käytä kermaa ruoanlaitossa, paitsi ruokakermaa kiusauksissa. Muista ei kokemusta.

ei ole niinkään makukysymys vaan kuohukerma imeytyy paremmin kuin kasvirasvasekoitteet jotka jää helposti liian kosteaksi

Yhteistyössä