Kermavaahdon värjäys keltaiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sompio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sompio

Aktiivinen jäsen
14.07.2008
5 836
0
36
Ostanko apteekista väriä vai mistä?

Nalle puh -kakku pitäisi tehdä. Löysin kaikenlaisia mango-tuorejustopäällysteitä, mutta kun täytys olla maidoton. Ostin jo maidotonta vispikermaa, että sen jos värjäis.

Vai mitä jos laitan kerman sekaan mangososetta??

Tiedätko mitä teollista paskaa nuo elintarvikevärit on? Ne nimenomaan on niitä e-koodeja!

Ennemin vähän sitä mangososetta, niin pysyy edes vähän luonnollisempana!

jos se on kaura vispiä niin ei se varmaan pysy kakun päällä.se ei myöskään ole herkullista--
tekisin mangososeesta ja maizenasta paksua kiisseliä-geeliä ja sillä kuorruttaisin.

[QUOTE="minä vain";23870269]Tiedätko mitä teollista paskaa nuo elintarvikevärit on? Ne nimenomaan on niitä e-koodeja!

Ennemin vähän sitä mangososetta, niin pysyy edes vähän luonnollisempana![/QUOTE]

Tuskin kakussa olleet e:t sua tappaa (vaikka söisit jokapäivä)...

Mä luulen et kerma vettyy sen soseen kanssa.
apteekista ja leivonta hyllyiltä saa noita värejä, mielummin vaahtoon jauheväriä...

[QUOTE="eve";23870342]jos se on kaura vispiä niin ei se varmaan pysy kakun päällä.se ei myöskään ole herkullista--
tekisin mangososeesta ja maizenasta paksua kiisseliä-geeliä ja sillä kuorruttaisin.[/QUOTE]

Oli sunnuntain jotain vispikermaa. Ajattelin tänään tehdä koevispauksen, että minkämakuista on =) Juhlat viikonpäästä niin ehtii vielä sitten muuttaa =)

[QUOTE="eve";23870346]piltti mangosose on maidoton[/QUOTE]

No niin on, mutta kun siinä perhekerhon ohjeessa oli mangososetta ja tuorejuustoa. Ei kai pelkkää mangoa voi laittaa...

[QUOTE="vieras";23870440]Se perhekerhon kakku?
Itse käytin mangososetta ja keltaista väriä (jauhetta vaahtoon)[/QUOTE]

Siis vatkasitko vaahdon ja siihen mangososeen plus keltaisen värin?

[QUOTE="vieras";23870179]Osta kaupasta keltainen elintarvikeväri 30 ml, löytyy ainakin Dr.Oetker firman tuotteena[/QUOTE]

Kiitos. En vaan tiedä saako meidän pikkukaupasta ja en varmaan ole isompaan kauppaan nyt menossa. Mutta se olis helpoin tapa vissiin.

[QUOTE="eve";23870342]jos se on kaura vispiä niin ei se varmaan pysy kakun päällä.se ei myöskään ole herkullista--
tekisin mangososeesta ja maizenasta paksua kiisseliä-geeliä ja sillä kuorruttaisin.[/QUOTE]

Tämäkin hyvä vinkki, kiitos =)

Ok, kiitos! En sitä ole käyttänyt. Eli en taida sitä laittaa.

En osaa sanoa kyllä, että miten se sopisi tuohon, mitä olet valmistamassa, käytetäänhän sitä pullataikinassakin nimenomaan värjäämismielessä. Mutta tosiaan, ihan pienikin määrä minusta maistuu ja itse yhdistän sen maun mielessäni esim riisin tai kanan maustamiseen.

En osaa sanoa kyllä, että miten se sopisi tuohon, mitä olet valmistamassa, käytetäänhän sitä pullataikinassakin nimenomaan värjäämismielessä. Mutta tosiaan, ihan pienikin määrä minusta maistuu ja itse yhdistän sen maun mielessäni esim riisin tai kanan maustamiseen.

No teen tavis-kääretorttupohjan ja väliin varmaan kermaa ja mansikkahilloa. Eli ei ehkä välttis makuna sahrami siihen sopis.

Kertokaas vielä marsipaanista, että jos leikkaan siitä Nalle Puhin mallisen kuvan niin voiko sen tehdä edellisenä päivänä valmiiksi ja laittaa vaikka ilmatiiviiseen rasiaan yöksi?

Apteekista saa ainakin jauhemaisia, musta ne ovat kivempia käyttää kuin nestemäiset. Pienikin hippunen jauhetta värjää tosi voimakkaasti, kun taas nestemäistä saa usein lotrata niin paljon, että se vaikuttaa jo esim. kuorrutteen rakenteeseen. Kermavaahdon kanssa tosin ei varmaan tuollainen ongelma tule niin äkkiä vastaan. Ja lisäainesekoilijat; keltainen väriaine on usein betakaroteenia. Varsin harmitonta...

Yhteistyössä