millaista oli elämä ennen tietokoneita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräs

Vieras
sanon vaan että ihanaa. Sai paljon tehtyä kaikenlaista.Lapset sai aikansa kyllä kulumaan. Käytiin kylässä, oltiin paljon ulkona, tehtiin kotitöitä yhdessä. luettiin, harrastettiin. ja oltiin ahkeria ja osaavia. nykyään ollaan tosi laiskoja!!!!
minä olen elänyt ajan ennen tietokonetta. Täytyy myös myöntää että tämä kone on myös tärkeä väline pankkiasioissa, tiedon haussa jne... mutta myös aikaa vievä vempele.

Silloin piti raahautua pankkiin tai maksuautomaatille laskujen kanssa, puhelinlaskut oli tähtitieteelliset kun ulkomailla asuvien ystävien kanssa ei voinut jutella Facebookissa/Skypessä/Mesessä, piti istua iltaa myöten kirjastossa kirjoittamassa esitelmiä/lopputyötä/jne, piti kantaa selkä vääränä kirjoja kotiin tiedonhankintaa varten...
Ja mikä kamalinta, piti ihan itse päättää mikä lapselle nimeksi, ja mitä kolmevuotiaalle päälle tänään etelä-Suomessa :o :D

Ei sen kummempaa kuin nytkään. Ei ainakaan vaikeampaa. Ehkä aivan jättimäisen hirveän paljon sosiaalisempaa. Sama tilanne kuin ennen kännykkää. Ihan naamatusten (ei mikään fb - nuoret) keskusteltiin. Toki jouduttiiin menemään useammin ulos. Nyt voi elää samalla tavalla ja laittaa koneen kiinni.