Kermit

  • Viestiketjun aloittaja Papu75*
  • Ensimmäinen viesti
Hansu.
Voi ihanaa Katsu!!!!! Onnea ihan mahdottomasti odotukseen!!!!! :)

Mä löysin viimeisimmän listan täältä joulukuulta. Oli pakko ottaa se tähän, kun näyttäisi siltä, että aika moni on plussannut tässä välissä. Vähän niinkuin meille muille rohkaisuksi ajattelin :) Päivitin sitä nyt sen verran kun tiedän... päivittäkää te puuttuvat itsenne listaan jos haluatte. On kiva seurailla miten täällä keskenmenoista huolimatta onnistutaan :)

Jännäilevät kermitit:

Sari, 38v, km 08/07, kohdunulkoinen raskaus 01/08
Sari_80, 28+28, keskeytynyt km 11/08
Vilukisu, 29+35, spontaani km 08/08
rib, 31+28, km 11/07, keskeytynyt km 3/08, km 10/08
Hansu78, 30+35, keskeytynyt km 02/09, yk4, 7.6.

Plussanneet Kermitit:

Eemi, 24+24, spontaani km 11/08, plussa?
Katsu, 32+34, esikoispoika 12/05, spontaani km 12/07 ja ku 11/08, plussa?
ÄssÄ, 30+34, tytöt -00, -02, -07, sponttaani km 11/06,tuulimuna 11/08, plussa?


ON: Täällä kp12 ja haluista ja kivuista päätelleen ovis oli tiistaina kp10. Mullahan oli viimeisin kierto 24 päivää, joten on hyvin mahdollista, että ovis meni jo. Tuli se ainakin hyödynnettyä jos kivut tosiaan oli sitä :) Varmistelua jatketaan vielä tän viikon loppuun, kun en tosiaan luota tähän mun kroppaan ollenkaan. Se keskenmennyt raskaus kun alkoi kp21... että semmoista.

Plussatuulia toivottelee Hansu :)
 
Katsu*
Kiitos AnneMaarit ja Hansu :)
Sitä vaan odottaa että raskaus etenisi pidemmälle että voisi edes hiukan huokaista helpotuksesta.Ja että ensi viikolla pääsisi varhaisultraan.Eka keskenmeno oli 7+0 ja toinen 6+3 viikoilla.Tänään juuri mietin että tässä kohdunulkoisessa oli kyllä varmaan liian kovat menkkamaiset kivut jo heti alkuunsa.Ajattelin vain silloin että kuuluu asiaan.Nyt ei ole ollut ainakaan vielä tietoakaan sellasista.Välillä pikkaisen tuntuu että jotain muutosta tuolla kohdussa on tapahtumassa.Onnellinen kyllä olen tästä plussasta vaikka erittäin varovaisin mielin päivä kerrallaan tässä mennään...
 
Aurorah
Tulin pitkästä aikaa vilkaisemaan Kermittien kuulumisia, ja täällähän oli heti hyviä uutisia! Mahdottomasti onnea Katsu ja vauvaliimaa ja tarrasukkia ja kaikkea!!! Kaikille muillekin hurjia plussatuulia ja valoisampaa kevättä!

Aurorah ja pikkuneiti 2vko 2pv
 
sida82
Oli tultava katsomaan ja lukemaan teidän ajatuksia keskenmenosta ja totesin, että nämä omat tunteeni taitavat olla melko tyypillisiä.

Minulla nyt siis viikko lääkkeellisessä tyhjennyksestä, kun sikiö todettiin kuolleeksi rv 8+4... Voi sitä itkun määrää, kun asia selvisi ja vieläkin varsinkin iltaisin ahdistaa kovasti vauvan menetys.
Se miksi tänne palstalle tulin lukemaan, on ahdistus ja välinpitämättömyys veljeni 3viikkoista ihanaa tyttöä kohtaan... heidän 2v. poikaa kohtaan olen edelleen se sama täti mitä aina olen ollut, mutta tämä uusi tulokas suoraan sanottuna meinaa inhottaa, en halua pitää sylissä tai olla hänen lähellään. AHDISTAA! Tuntuu, että olen ihan hullu kun välttelen pieni prinsessaa, mutta vaikka kuinka yritän en pysty (ainakaan vielä) kuin teennäiseen hymyyn..*huoh*...

Meillä on vauvailu yritystä takana 6vuotta ja tämä tärppi tuli ekasta inssistä, ja tuntui kauhialta kun onni otettiin melkein heti pois..kaikkien niiden raskausoireiden keskellä yhtääkkiä sikiö riistetäänkin pois..
heinäkuulle on suunniteltu seuraava inssi, että sitä tässä nyt odotellaan.

Ihan kauhiasti voimia teille kaikille! Nyt itse keskenmenon kokeneena vasta ymmärtää kuinka paljon oikeesti se sattuu..

Ja Katsulle paaallljon onnea!! Toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa loppuun asti! bd
 
vilukisu
Lämpimät onnittelut Katsulle, aivan ihana lukea täältä näitä iloisiakin uutisia välillä! :)

Ja Sidalle paljon voimia surun keskelle. Pitkä on teillä ollut odotuksen odotusaika, toivottavasti odottelu heinäkuussa sitten palkitaan.

terveisin parisuhdekriisien keskeltä Viluski, jonka mies ei kai ikinä halua vauvaa... :(
 
Sari_80
Päivitin tuohon vaan tuon toisen keskenmenon.

Jännäilevät kermitit:

Sari, 38v, km 08/07, kohdunulkoinen raskaus 01/08
Sari_80, 28+28, keskeytynyt km 11/08, spontaani km 04/09
Vilukisu, 29+35, spontaani km 08/08
rib, 31+28, km 11/07, keskeytynyt km 3/08, km 10/08
Hansu78, 30+35, keskeytynyt km 02/09, yk4, 7.6.

Plussanneet Kermitit:

Eemi, 24+24, spontaani km 11/08, plussa?
Katsu, 32+34, esikoispoika 12/05, spontaani km 12/07 ja ku 11/08, plussa?
ÄssÄ, 30+34, tytöt -00, -02, -07, sponttaani km 11/06,tuulimuna 11/08, plussa?
 
Annemaarit71
Jännäilevät kermitit:

Sari, 38v, km 08/07, kohdunulkoinen raskaus 01/08
Sari_80, 28+28, keskeytynyt km 11/08, spontaani km 04/09
Vilukisu, 29+35, spontaani km 08/08
rib, 31+28, km 11/07, keskeytynyt km 3/08, km 10/08
Hansu78, 30+35, keskeytynyt km 02/09, yk4, 7.6.
Annemaarit71, 37v, keskeytynyt km 08/08

Plussanneet Kermitit:

Eemi, 24+24, spontaani km 11/08, plussa?
Katsu, 32+34, esikoispoika 12/05, spontaani km 12/07 ja ku 11/08, plussa?
ÄssÄ, 30+34, tytöt -00, -02, -07, sponttaani km 11/06,tuulimuna 11/08, plussa?
 
Katsu*
Moikka!
Olin tänään varhaisultrassa.Kaikki hyvin :) ainakin vielä.Näin kun pikkuruinen sydän sykki mikä on kuulema aina hyvä merkki kun se näkyy jo tässä vaiheessa.Lääkärin mukaan.Pikkuinen oli tällä kertaa aivan oikeassa paikassa ja koko vastasi viikkoja.
 
piv
Oi, onnittelut täältäkin, Katsu! Melkeen käy kateeksi ;)

Jos kukaan muistaa, niin viimeksi, aikoja sitten, odoteltiin niitä kromosomitutkimusten tuloksia. Sairaalassa saatiin kuulla, ettei meidän näytteet koskaan ollu tulleet perille sinne isompaan sairaalaan, jossa ne piti tutkia. Tutkivat sitten sukupuolikromosomit sekä downin tuossa paikallisessa, ja viime viikolla tuli kirje, ettei niistä löytyny mitään epätavallista. Eli ei viisastuttu siltä osalta. Toisaalta, aikaa kulunu jo sen verran, ettei oo moisia enää juurikaan miettiny, kun on kiire muuton kanssa. Saatiin avaimet tänään, perjantaina muutetaan - tässä välissä pitäis maalata seinät ja rakennella kilpikonnille ulkoterrat sinne uuteen pihaan :)

Tutulle tuli just km tässä reilu viikko sitten. Se oli just ylittäny "turvallisen" rajan, kerto koko maailmalle ilouutisen - ja samana päivänä meni kesken. Kohtalon ivaa. Neki oli puuhastellu projektin parissa jo pari vuotta, tärppi tokasta inssistä. Mitä ihmettä siinä voi sanoa? Me ei siis olla mitenkään läheisiä, jossain koulussa joskus oltu yhtä aikaa, ja nykysin naamakirjassa "ystäviä" sekä sattumalta tavataan aina jossaki ja vaihetaan kuulumiset. Mutta ihmeesti moisista uutisista silti tulee paha mieli.
 
Vilukisu
Ihania uutisia Katsulla <3 siellä se pikkuine sykkii pumpumpum, oih... ;)

Pivin ystävällä käynyt kans ikävä juttu. Ei kai sitä voi kuin yrittää tukea ja lupautua juttuseuraksi jos hän kaipaa "vertaistukea". Tietäähän sen kaikki täällä ettei mikään muu kuin aika vie sitä surua pois...

Viluski
 
Hansu.
Heippa kaikki kermitit. Tein eilen testin ja plussahan sieltä tuli :)) Pelonsekaisissa yltiöonnellisissa tunnelmissa täällä ollaan :) Mä toivon koko sydämestäni, että tällä kertaa saadaan vauva syliin. On vähän epätodellinen olo, vaikka kropassa alkaa tuntua raskauden oireita jo ja kuukautisia ei näy :)
 
Katsu*
Lämpimät onnittelut plussasta Hansulle :).Samat tunnelmat oli itsellä kun tein plussan ja on vähän vieläkin.Varhaisultran jälkeen vähän helpotti ku näki sydämmen sykkivän.Silti koko ajan pieni pelko taustalla luonnollisesti.Toivottelen Hansulle paljon vauvaliimaa,tarrasukkia yms. nyt matkaan mukaan.
 
Ikävä tosiasia on...
Piv: Ikävä tosiasia on että TURVALLISTA rajaa raskaudelle ei loppupelissä ole. Niin paljon yli 12 viikon keskenmenoja kumminkin tapahtuu ja sitten vielä yli 22 viikon kohtukuolemat siihen päälle: noin 200 vauvaa (yli 22 rvkoa) kuolee vuodessa Suomessa kohtuun ja kun mukaan otetaan vielä synnytyksessä ja ekan elinviikon aikana menehtyneet niin luku pomppaakin jo jopa 600!
Turvallista odotusta kaikille ja plussatuulia niitä hamuaville.
Terkuin yksi teistä joka lusmuilee takaalalla...
 
Vilukisu
Kulutan aurinkoista kesäpäivää töissä, ja ajattelin tulla kurkkaamaan mitä Kermiteille kuuluu. Tämä ketjuhan oli tippunut jo aika alas! Noh, hyvä niin, sehän kertoo toisaalta myös siitä ettei porukkaan ole liittynyt uusia keskenmenon kokeneita...

Hansulle lähetän lämpimät onnittelurutistukset!!! Tuohonhan me kaikki pyrimme :) Onkohan tällä palstalla vähän epäkorrektia kysyä, mutta minua kiinnostaisi millaisia oireita Katsulla ja Hansulla on ollut plussakierroissa? Aikoinaan oma km päättynyt raskauteni oli niin vähäoireinen. Silloin monet kertoivat kokeneensa myös lähes oireettomia raskauksia. Silti ehkä toivoisin, jos joskus vielä plussaan, selkeämpiä oireita että tilanne jotenkin eroaisi siitä edellisestä...

Omasta navasta sen verran että tätiähän täällä odotellaan. Kierto taas vaihteeksi venähtänyt mutta ei ole tapauksessani mitään uutta... Nyt meneillään koopee 40/n.33-35, mutta raskaana en valitettavasti ole. Olen ehkä jo vähän luovuttanutkin koko vauvahaaveen kanssa ja roikun näillä palstoillakin vain vanhasta tottumuksesta. Tuntuu että tuskin koskaan enää sitä ihanaa vahinkoa tapahtuu/mieheni pyörtää puheitaan/ kroppani toimii normaalisti jne jne jne....
 
Katsu*
Taidan olla vähän yksinkertainen tai sitten niin väsyksissä ettei leikkaa.Tarkoitatko plussakierrolla alkuraskauden oireita?
No, vastaan kuitenkin jotakin.Ihan aluksi oli niitä alavatsan nippailuja jotka ovat huomattvasti vähentyneet.Ja kun niitä miettii ja vertaa siihen kun minulla oli se kohdunulkoinen eivät nämä tämän raskauden nippailut olleet niihi verrattuna mitään.Ne olivat kyllä voimaakkaampia ja jatkuvampi kestoisia.Enhän minä silloin älynnyt mitään.No sitten on nyt ollut rintojen arkuutta ihan alusta asti ja on edelleen.Sitä oli myös keskenmenneissä raskauksissa.Pahoinvointia ilman oksentamista on ollut nyt.Sitä oli huomattavasti vähemmän keskenmenneissä raskauksissa.Ja eniten on ollut aivan sairasta väsymystä.Sitä en muista juurikaan olleen keskenmenneissä.Ja vielä yksi oire nykytilanteesta ja se on närästys.Sitäkään ei ollut keskenmenneissä.
Tällä hetkellä odottelen kovasti ja osaksi pelon sekaisin tuntein rv 12 ultraa.Se onkin jo 6.7.Vaikka minä siellä varhaisultrassa jo kävinkin ja sain nähdä sydämmen sykkivän.Ensimmäisessä neuvolassa ei sydänääniä edes kuunneltu.San sieltä lasketuksiajaksi 18.1.

Katsu rv 11+0
 
Vilukisu
Kiitos Katsu, juuri niitä alkuraskauden oireita utelin. Ja tosiaan juuri noin kuin selititkin, eli verrattuna keskenmenneisiin raskauksiin. Varmaan itsestäsikin tuntuu hyvälle että oireet on nyt erilaisia? Vaikka varmasti joillakin voi olla vaikka just toisinpäin, että km päättynyt raskaus oireilisi enemmän kuin "onnistunut" (mitähän sanaa tässä oikein käyttäisi???) raskaus, tai olisi täysin samanlainen. Kuitenkin km syitäkin on niin monia jne jne. Mutta tosiaan TOIVOISIN jos joskus tärppi kävis, että siinä olis jollain lailla selkeet oireet. Että ilman raskaustestiäkin tajuais olevansa paksuna. Kun viimekshän mä tein 4 testiä enkä silti oikein jaksanut sitä uskoa...

Toivottavasti Katsu ehdit lepäilemään auringossa masuasukkaasi kanssa,
Halauksin Viluski
 
Katsu*
Juu,olen ollut onnellinen huomatessani että on näin selkeät oireet.Ja muitan edelleen kuinka se helpotti kun varhaisultrassa näki sydämmen sykkivän.No nyt tietyst kuitenkin on jo uudet pelot ja jännitykset että mitä sieltä maanantaina sitten näkyy.Ja mitä tuloksia saan veriseulasta ja niskaturvotuksesta. Toivottvasti kaikki olisi edellen hyvin.On tätä sen verran aikaa odetettu että saisi normaalin raskauden ja sen vauvan syliin asti.Taisi mennä lähemmäks kaksi vuotta kun tuli tämä kolmas plussa.
Toivon sydämmestäni Vilukisulle ja kaikille muille lämpöisiä plussatuulia :)

Katsu

 
Hansu78..
Vilukisu: Kaipa tällä palstalla on lupa keskustella mistä vain :D
Mulla on soireet näissä raskauksissa ollut ihan erilaiset.

Keskenmenneessä raskaudessa mulla oli rinnat tosi arat ja turpeat. Koko kroppa oli ihan turvonnut, siis ihan sairaanloisen turvonnut. Mulla oli tosi hankala olla kaikinpuolin. Mulla alkoi ruskea tuhruvuoto viikolla 7 ja viikolla 8 selvisikin, että olen viikon vähemmän raskaana kuin kuvittelin ja että kohdussa on hematooma. Olin siis hedelmöittynyt kp21... koko se raskausaika oli tosi inhottavaa, se vuoto ja turvotus teki kyllä mun elämästä ihan kauheeta. Sen lisäksi olin tosi väsynyt ja masentunut.. koko se aika on jäänyt mun muistiin semmoisena harmaana ja tunkkaisena :(

Tässä nykyisessä raskaudessa mulla alkoi oireet viikkoa ennen kuin menkat olisi pitänyt alkaa. Rintoja alkoi nipistellä sisältä oudosti ja nännejä kutitti ja poltteli. Luulin kyllä silloin, että kuvittelen vain kun halusin niin olla raskaana. Vähän ennen alkoi myös kahvi kuvottaa ja iltaisin oli tosi kuvottava olo. Tässä vaiheessa tietty selittelin itelleni, että kuvittelen edelleen, kun meillä ei tässä kierrossa ollut s-elämää välillä kp11-kp16 eli just silloin kuin olisi oppikirjojen mukaan pitänyt... Menkkakipujakin oli, mutta ne loppui lyhyeen eikä päässeet niin valloilleen kuin normaalisti menkkoja ennen. Juili siis kohtua koko ajan oudosti. Ja PMS-oireetkin oli, niistä vain puuttui itseinho, joka mulle normaalisti tulee ennen menkkoja.

En tiedä miten tää uusi raskaus päättyy, mutta meen nyt viikolla 8 eikä vuotoa ole tullut. Nännipihat ja rinnat on suurentuneet huomattavasti. Vain iltaisin vatsaa vähän turvottaa. Kasvoihin on tullut sellaisia haaleita tummia läikkiä. Muuten mulla on tosi hyvä olo, hengästyttää kyllä helpommin kuin normaalisti ja viikolla 4-6 olin niinku perseeseen ammuttu teini-ikäinen karhu. Voisin siis sanoa, että tämä raskaus on sitä keskenmennyttä helpompi. Mutta kuten sanottu, vieläpä ei tiedä miten tässä käy, vaikka hyvä fiilis mulla tällä hetkellä onkin :)

En tiedä oliko tästä sepustuksesta nyt mitään hyötyä kenellekään, mutta tämmöisiä tuntemuksia Hansulla on ollut :D Plussia toivottelen Vilukisulle ja kaikille muillekin!!!! :)
 
Mimis
Täällä myös yksi alkuraskauden keskenmenon kokenut!
Km:stä nyt 5 ja puoli viikkoa ja rv oli siitä vaiheessa 8+3. Menkkoja ei näy vieläkään, raskaana en voi olla, la tein testin varmuuden vuoksi. Kuinka kauan teillä on mennyt kuukautisten alkamiseen km:n jälkeen?
 

Yhteistyössä