Kermit

  • Viestiketjun aloittaja Papu75*
  • Ensimmäinen viesti
Katsu*
Osanottoni Mimis ja voimia :(
Muistaakseni spontaanin keskenmenon jälkeen kuukutisten alkamiseen taisi mennä lähemmäs 2 kuukautta ja kohdunulkoisen jälkeen meni kuukausi. Keskenmenot olivat rv 7+0 ja 6+3.
 
Sipuli'10
Mulla päättyi tuulimunaraskaus spontaaniin keskenmenoon muistaakseni viikolla 10 tai 11. Ekat menkat tuli viiden viikon päästä ja kierto on sen jälkeen jatkunut normaalina. Nyt taitaa olla viides yrityskerta käynnissä km:n jälkeen. Viimeiset kierrot on joka kerta lyhentyneet päivällä.
 
Hansu78..
Pahoittelut Mimis :( Mulle tuli keskeytynyt keskenmeno viikolla 11+1. Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys ja menkat alkoi tasan 4 viikon päästä siitä (normaalisti lääkärin mukaan ne alkaa 4-8 viikkoa keskenmenon jälkeen). Pari outoa lyhyttä kiertoa oli välissä ja neljännestä kierrosta tärppäsi uudelleen. Nyt eletään jännittäviä ja pelottavia aikoja, raskausviikolla 9.

Paljon voimia Mimis ja toivotaan, että menkat tulevat mahdollisimman pian!

Heipat Sipulille pitkästä aikaa :)

Katsulle onnittelut hienoista ultrakuulumisista :)

Hansu 8+2
 
Mimis
Kiitos paljon vastauksista <3

Eilen illalla alkoi menkat! Jee! Just kun meninasin menettää toivoni :) Ihanaa! Enpä muuten oo ikinä tainnu olla näin onnellinen menkkojen alkamisesta =)

Hansu78 - Ihanaa että sulla on tärpännyt uudelleen ja vielä aika nopsasti!
Toivottavasti teillä muillakin onnistuu pian. Ehkäpä jo tässä kierrossa :) ?

Sitten toinen kysymys :) Oletteko ovuloineet heti km:n jälkeen? Mä oon 99 % varma että ainakaan viimekierrosta en ovuloinut. Kaikki oireet puuttui. Ei limaa, ei aristanut rintoja eikä muutakaan. Normaalisti noi molemmat tosi vahvana! Nyt vähän jännittää että tuleeko ovista tässäkään kierrossa..oon kuullut juttuja että saattaa olla vaikka 3-4 kiertoa poissa :/
 
Mimis
Kiitos paljon vastauksista <3

Eilen illalla alkoi menkat! Jee! Just kun meninasin menettää toivoni :) Ihanaa! Enpä muuten oo ikinä tainnu olla näin onnellinen menkkojen alkamisesta =)

Hansu78 - Ihanaa että sulla on tärpännyt uudelleen ja vielä aika nopsasti!
Toivottavasti teillä muillakin onnistuu pian. Ehkäpä jo tässä kierrossa :) ?

Sitten toinen kysymys :) Oletteko ovuloineet heti km:n jälkeen? Mä oon 99 % varma että ainakaan viimekierrosta en ovuloinut. Kaikki oireet puuttui. Ei limaa, ei aristanut rintoja eikä muutakaan. Normaalisti noi molemmat tosi vahvana! Nyt vähän jännittää että tuleeko ovista tässäkään kierrossa..oon kuullut juttuja että saattaa olla vaikka 3-4 kiertoa poissa :/
 
Hansu78..
Mimis: Hienoa, että menkat alkoi :) Mä oon ainakin kuullut juttuja, että tosi monilla tärppää ekasta tai tokasta kierrosta keskenmenon jälkeen, koska kroppa vähän niinkuin on jo valmistautunut raskauteen. Mä tietty olin ite epätoivoinen siinä vaiheessa kun ei kolmaskaan vielä onnannut. Onneksi neljäs sitten tärppäsi.

Noista ovulaatioista sen verran, että mä tunsin oviksen kaksi viikkoa sen lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen, mutta siitä kierrosta ei tärpännyt. Sen jälkeen tuli ihan ihme kierto ja tosi tosi tosi tulvamaiset menkat :/ (ehkä oli jäänyt vielä jotain kohtuun?). Kolmas kierto oli 23 päivää, eikä mitään tuntemuksia ovulaatiosta. Neljännessä kierrossa oli tosi kipeä ovulaatio, poltti ja vihloi ym. ja siitä sitten tärppäsi. Tosin en oo kyllä vielä varma, että missä vaiheessa se ovulaatio sitten oikeasti mulla oli, kun kahteen otteeseen oli tommoisia kipuja.

Eli mitä suuremmalla todennäköisyydellä ovuloit jo tässä tokassa kierrossa :) Toivottavasti kuulut niihin onnellisiin, joilla tärppää hetimiten. Tässä ketjussakin on muutama semmoinen ollut :) Onnea yritykseen!!!! :)

Hansu
 
Vilukisu
Kiva kuulla Mimis, että täti tajus kerrankin mennä osoitteeseen jossa sitä jo odoteltiinkin. :)

Mie en oo ovista ikinä tikuttanut tms. mutta km:n jälkeen koin vahvimmat ovisoireet ikinä. Eli oli valkuaislimat (naminami), nippailut ja nappailut.Ja siitä tasan kahden viikon päästä ferrari kurvasi maisemiin. Eli ovuloin kyllä, muttei tärpännyt. :(

Lähetän tsemppiä ja plussaonnea!
Viluski
 
Mimis
Joo toivotaan että ovis tulee heti tässä kierrossa ja tietenkin tärppi kanssa ;) Tilasin huvikseni netistä ovulaatiotestejä (en ole ikinä ennen kokeillut). Saa ainakin varmuuden siihen, tuleeko sitä vai ei. Milläköhän päivillä tikuttelu kannattaa aloittaa km:n jälkeen? Kun ei kierrosta mitään hajua. Ennen km:ää se oli n. 29pv.

Mikäs tilanne sulla on Vilukisu? Katoin tuolta taaempaa että sulla on ongelmia saada mies mukaan vauvantekoprojektiin?

Aurinkoista kesää sateesta huolimatta :)
 
Vilukisu
Juu, oikein katsottu Mimis. :( Mies löi jarrut päälle pari kuukautta km jälkeen ja sanoi ettei tiedä haluaako lapsia ikinä. On ollut aikamoista parisuhdekriisiä tän kevään kun olen miettinyt lähteäkö vai jäädä. Toistaiseksi olen päättänyt jäädä, vaikka biologinen kello kyllä jo tikittää aika lailla...

Ehkäisy on kyllä sit mieheni harteilla, eikä hän ole kumeja käyttänyt, keskeyttää milloin muistaa. Ja olen tehnyt täysin selväksi että mahdolliset "vahingot" pidetään, muita vaihtoehtoja ei ole. Mutta en "juonittele" mitään saadakseni näitä vahinkoja tapahtumaan jos joku niin ajattelee. Mutten todella pistä pahakseni jos niin kävisikin..

Haaveilua jatkan siis edelleen, toteuttaminen vain on "jäissä".

Vilukisu

ps. en miekään oo tikuttanut ikinä, joten ei kokemusta noista.
 
Mimis
Vilukisu - voi kun ikävää :( toivotaan että saat vielä ukon mukaan projektiin! Uskon että nakertaa parisuhdetta, koska on toi sen verran iso asia! Toivotaan että keskeytys unohtuu juuri oikealla hetkellä =)
 
Katsu*
Mimis:Ovistikuissa hyvät ohjeet milloin tikuttelun voi aloittaa.Itse aloitin vähän aikasemminkin kuin mitä siinä oli neuvottu ja jatkoin riittävän pitkään jotta varmasti sen oviksen bongasin.Kierto omalla kohdalla epäsäännöllinen.Jo aloitat jo kp 10 ja jatkat ainakin kp 16 tai 17....
 
Annemaarit71
Mimis tervetuloa munkin puolesta tänne kuumeilemaan ja pahoittelut kokemastasi.

Katsulle onnea hyvistä ultrakuulumisista! Aina jännittää, kun joku tuohon nt-ultraan menossa, koska oma km siellä havaittiin ja väkisinkin nostaa muistot pintaan...

En ole täällä viime aikoina kauheesti käynyt, muutaman kerran lukemassa juttujanne, vaikka aika hiljaistahan täällä on viime päiviin asti ollut. Osasyynä hiljaiseloon on ollut kesäloma, jota tässä pian neljä viikkoa vietetty, mutta kyllä kieltämättä alkaa jo muutenkin tämä plussan metsästys ryydyttämään. Ensi kuussa tulee jo vuosi km:tä ja nollapisteessä edelleen ollaan:(
 
Mimis
Katsu - Kiitos :) Tiedän että niissä on ohjeet ja olen jo niinhin tutustunutkin, mutta mietityttää vaan kuinka sekaisin tuo kierto meni km:stä. Ekoihin menkkoihin meni siis 5,5 vk. Viikonlopun olen mökillä ja ajattelin aloitella sen jälkeen, eli kp 13. Toivottavasti se ei ole liian myöhään :)

Voi ei Annemaarit :( Kyllä se vielä teillä onnistuu! En tiedä teidän taustoja, mutta eikö vuoden yrityksen jälkeen pääse tutkimuksiin?

Laitan tähän viimeisen löytämäni listan, korjatkaa jos on vanhaa tietoa :) Lisäsin sinutkin Annemaarit mukaan.

Jännäilevät kermitit:

Sari...............38...........km 08/07, KU 01/08
Sari_80...........28+28......keskeytynyt km 11/08
Vilukisu...........29+35......spontaani km 08/08
rib.................31+28......km 11/07, keskeytynyt km 3/08, km 10/08
Annemaarit71.................km 08/08(?)
Mimis.............24+24......km 05/09

Plussanneet Kermitit:

Hansu78....30+35....keskeytynyt km 02/09
Eemi........24+24....spontaani km 11/08
Katsu.......32+34....esikoispoika 12/05, spontaani km 12/07 ja ku 11/08
ÄssÄ........30+34....tytöt -00, -02, -07, spontaani km 11/06,tuulimuna 11/08
 
Katsu*
Itsellä kierto heitteli kp 26-31.Joka kierto ei ollut eri pituinen vaan oli peräkkäisiä saman pituisia ja isttem taas jotai ihan muut.Ovis oli aina kp 13-17 välillä jos en ihan väärin muista.
 
Hansu78..
Täällä onkin ollut viime aikoina hiljaista, mutta tulin vain kertomaan, että keskenmenoon päättyi tämä toinenkin raskaus. Keskeytynyt keskenmeno huomattiin nyt viikolla 12, sikiö oli kuollut jo viikolla 9. Huomenna on kaavinta.

Nyt on kaksi peräkkäistä keskenmenoa takana ja päästään hoitoihin täällä Norjassa eli seuraavaa raskautta seurataan ja tutkitaan joka viikko plussasta lähtien ja lisäksi saan raskautta ylläpitävää hormonia ruiskulla... nyt vain ei auta kuin antaa ajan parantaa ja sitten yrittää uudestaan.

Kolmas kerta toden sanoo vai kuinka se menikään..

Jännäilevät kermitit:

Sari...............38...........km 08/07, KU 01/08
Sari_80...........28+28......keskeytynyt km 11/08
Vilukisu...........29+35......spontaani km 08/08
rib.................31+28......km 11/07, keskeytynyt km 3/08, km 10/08
Annemaarit71.................km 08/08(?)
Mimis.............24+24......km 05/09
Hansu78....30+35....keskeytynyt km 02/09, keskeytynyt km 08/09

Plussanneet Kermitit:

Eemi........24+24....spontaani km 11/08
Katsu.......32+34....esikoispoika 12/05, spontaani km 12/07 ja ku 11/08
ÄssÄ........30+34....tytöt -00, -02, -07, spontaani km 11/06,tuulimuna 11/08
 
Aurorah
Hansulle pahoittelut!! Kannustuksena kuitenkin; minullakin viime vuonna kaksi keskeytynyttä keskenmenoa (rv 9 ja rv 12) peräkkäin..kolmas plussa tuhisee päiväunilla sängyssään :) Älä luovuta vaikka nyt raskaalta tuntuukin!

Muillekin plussatuulia ja aurinkoista loppukesää!
Aurorah ja typykkä 3kk
 
Katsu*
Voi että Hansu....olen tosi pahoillani puolestasi :(.Tsemppiä uuteen yritykseen.

Itsellä toistaiseksi kaikki hyvin.Olen nyt rv 16.Sitä vaan odottaa niitä liikkeitä eikä vieläkään osaa aivan täysillä nauttia tästä raskaudesta. Vaikka silloin vähän helpottikin kun oli niskaturvotus ultra.Kaiken lisäksi joissakin netin raskauskalentereissa lupaillaan että uudelleen synnyttäjä tuntisi jo rv 16 liikkeitä.Samassa kalenterissa luvattiin myös esisynnyttäjälle liikkeen tuntemiset rv 18 enkä itse ainakaan tuntenut esikoisesta liikkeitä vasta kun 20 viikkoa oli täysi.Minulla myös kaksi keskenmenoa ja nyt kolmas raskaus edellä mainitussa vaihessa.
 
Sarppa75
Tulin tänne Hansun ohjailemana tuolta helmivauvoista. Mulla on ennestään poika -98, tytär -02, poika -03 ja tytär -09. Ollaan uusperhe, jossa tämä viimeinen, helmikuussa syntynyt on yhteinen nykyisen mieheni kanssa. "Uusi" yhteinen oli jo tulollaan, la 22.2.2010 kun sitten 10.8. rv 12 todettiin ettei siellä mitään elonmerkkejä ole. Sikiön kasvu oli pysähtynyt viikolle 9. Koska vuotoja ei ollut niin sairaalaan passitettiin lääkkeelliseen käynnistykseen tai kaavintaan. Sairaalassa sitten päädyttiin kaavintaan koska kyseessä olikin yllättäin kaksoisraskaus joka varmimmin kuulemma kaavinnalla hoidetaan. Ja lopuksi paljastui kaksosten identtisyys (lääkäri sanoi että yhteinen joku suoni - en tajunnut ennenkuin epikriisistä) jota nyt sitten varmaan vatvon täällä lopun elämääni... Että kumpiako olivat jne........... HOHHOIJAA luulisi minunkin nyt jo tietävän ettei vatvominen auta.....Mulla nyt tietenkin jonkunlainen lohtu tästä puolivuotiaasta kotonaolijasta ja näistä muistakin, pitävät mut ruodussa kun pakkohan se on päivärutiinit hoitaa. Mutta sanon minä että on tämä niiiiiiiin paskamainen olo, että jos tämmöstä joidenkin pitää vielä monta kertaa kokea niin voi perse. Voin todella sanoa että kuulun niihin jotka ovat olleet sanomassa tällaisen kokeneelle että "kyllä se siitä" Nyt kun se on omalla kohdalla niin VITUT se siitä. Näin paljon sitä elämästä kuitenkin vielä oppii vaikka luuli jo kaiken näkeneensä..
 
Mimis
Suuret pahoittelut kokemastasi Sarppa. Voimahaleja! Tuolla "keskenmenon jälkeen haaveilevat" -palstalla on ollut nyt vähän vilkkaampaa kuin täällä, eli tule sinne jos haluat jutella saman kokeneiden kanssa!
 

Yhteistyössä