Kerro mielipiteesi näistä nimistä:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22928780]Oi ihania nimiä ja trendikkäitä :) Älä välitä jos jotku elävät vähän mennyttä aikaa eivätkä sitä ymmärrä! Amelia ja Natalia on minun mielipiteeni.[/QUOTE]

Siis AmeliE :D Oli tarkoitus kirjoittaa.

Mun mielipide: Amelia ok. Natalia/Natalie karmeita.
Mua ihmetyttää näissä ie-loppuisissa nimissä aina se, että miten ihmiset haluaa ne lausuttavan? Natalii vai Natalie? Kumpikin kuulostaa typerältä, jos eletään kuitenkin suomenkielisessä ympäristössä.

[QUOTE="äippä";22928817]Jos ne haluaa lausua oikein niin Natalii ja Amelii. Natalie ja Amelie kuulostaa vähän hassulta.[/QUOTE]

Niin, mutta kun suomalainen sanoo Natalii tai Amelii, se ei kuulosta mun korvaan sen oikeammalta kuin Natalie tai Ameliekaan, vaan ihan yhtä hassulta ja vähän "juntilta". Pitäis ottaa sekin huomioon, että suomessa sanat lausutaan pääsääntöisesti niin kuin ne kirjoitetaan, joten tuollainen Natalie-Natalii-vääntö tuntuu vähän teennäiseltä.

Voi olla, mutta tuo Natalia taas liitetään helposti Venäjään ja jostain ihmeen syystä ilotyttöihin vaikka sehän on vaan nätti, kansainvälinen naisen nimi. Siis valittavana on negatiiviset mielleyhtymät Venäjään (Natalia) tai ääntämisongelma (Natalie). Kumpi niistä nyt on pienempi paha...

Yhteistyössä