Kerroin kaverille, että menen naimisiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikuinen

Vieras
Tuli kyllä niin pahamieli. Kerroin, että mieheni on kosinut ja menemme naimisiin.
Siinä sitten alko kysely, että koska jne. Ollaan sovittu, että ensi talvena.
Aletaan nyt säästämään rahaa, ja miettimään muitakin juttuja.
Ja sitten tää kaveri paukautti, että meijän kantsii pitää vaa sellaset pikku juhlat. Eli vain vanhemmat. Minä haluan juhlat. Kerrankin kun menen naimisiin, haluan sitä juhlia.
Nyt me kuulemma mennään naimisiin vain siksi, että saadaa juhlat..
Eikä kuulemma naimisiin meno ole niin iso asia, että sitä kannattais juhlia. Ja elämäään ei siitä muuksi muutu..

Kiitos :)
niin, todellakin naimisiin menoa saa juhlia :)

No todellakin! Jos jotain niin sitä! :)
Älä missään nimessä lannistu pitämään pienempiä juhlia kuin haluat vaan koska noi sanat "kaikuu" päässäsi. Vaikka tuskin niin teetkään. ;)
Talvihäät kuulostaa ihanan erikoisilta ja romanttisilta, toivottavasti on lunta paljon, vaikka ei mikään sää pilaakkaan niin ihania juhlia.

Olen ihan häähuumassa kun koko päivä omia ollaan suunniteltu :D

Höh...minusta pienet juhlat ovat ihanat ja siksi suosittelen niitä muillekin! Meillä oli vihkiminen kirkossa ja sen jälkeen ruokatilaisuus tilausravintolassa, paikalla 20 hlöä eli vain lähiperhe ja pari parasta ystävää. Meikissä ja kampauksessa kävin ja käytiin valokuvaamossa otattamassa viralliset hääkuvat. Juhlien järjestäminen ei aiheuttanut stressiä kenellekään, ei tarvinnut säästää etukäteen eikä jäänyt velkaa, ainoastaan hyvä mieli. Tilaisuus oli tunnelmallinen, mutta rento, tuntui ettei kukaan stressannut, vaikka pieniä tehtäviä oli jaettu aika monille osallistujista:)

Halusin silloin nuorempana alle 30v häät, joiihin kutsuttiin molempien suvut ja mulla oli oikea hääpukku ja kirkkohäät.

Nyt 10 vuotta myöhemmiin pitäisin häät vaan maistraatissa, jos saisin uudestaan valita.
Olisi säästynyt rahaa ja vaivaa ja ei se suku ole läheisenä pysynyt, vaikka sen kanssa on haluttu juhlia. Kauas muutto on vieraannuttanut suvusta joka tapauksessa.

[QUOTE="hää";22456416]Halusin silloin nuorempana alle 30v häät, joiihin kutsuttiin molempien suvut ja mulla oli oikea hääpukku ja kirkkohäät.

Nyt 10 vuotta myöhemmiin pitäisin häät vaan maistraatissa, jos saisin uudestaan valita.
Olisi säästynyt rahaa ja vaivaa ja ei se suku ole läheisenä pysynyt, vaikka sen kanssa on haluttu juhlia. Kauas muutto on vieraannuttanut suvusta joka tapauksessa.[/QUOTE]

No ihan sama mitä kukakin haluaa, mutta ei kenenkään hääjuttuja tarvitse tyrmätä/väheksyä, siitähän tässä oli kyse eikä siitä kumpi on kivempi :D

Ilmeisesti, koska he menivät maistraatissa naimisiin. Asiasta ei kerrottu kellekkään jne...
Nyt heillä on kaksi lasta ja mies ei edes samassa sängyssä nuku.
Joka viikonloppu istuu baarissa.

Jep, ja tämä johtuu siitä etteivät haaskanneet rahaa sukulaisten ja kavereiden syöttämiseen ja juottamiseen.

Oikeasti sellaiset suuret hääjuhlat ovat aika junttimaisia. Kaverisi oli aivan oikeassa, juhlien suuruus ei mitenkään vaikuta parin arjen onnistumiseen, ainakaan positiivisesti. Ja nimenomaan se arjen onnistuminen on avain pitkäaikaiseen onnellisuuteen.

Jopas on taas vastauksia! Sama kuin tappelisi siitä, että onko päärynä vai omena paremman makuinen. Eiköhän jokainen itse päätä omista häistään ja se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle.

Ja mitä helvetin tekemistä arjen onnistumisessa on juhlien suuruuden kanssa? :D

Siinä kaverisi on oikeassa että ei naimisiinmeno elämää muuta. Eihän sen kuulukaan muuttaa, se on rakkauden ja sitoutumisen osoitus. Arki rullaa samaan malliin sen jälkeenkin.

Mutta tuosta olen eri mieltä että ei se niin iso asia ole että juhlia kannattaisi. On se iso asia jota jokaisen kannattaa juhlia juuri siten kuin itse haluaa. Yksi haluaa mennä naimisiin salaa, toinen pitää isot juhlat. Kumpikaan tapa ei ole toista parempi, tärkeintä on että se päivä on hääparin toiveiden mukainen. :) Onnea teille!

Kuulostaa just siltä, että "jos mäkään en saanut, niin et säkään saa!".

Älä anna kaverisi pilata mieltäni vaan järjestä juuri sellaiset juhlat kuin te haluatte ja nauti niistä! Mun mielestä häät on elämän isoin juhla!. :) ja pinkku vinkkinä, niin ei varmaan kannata tuota kaveria kaasoksi pyytää jos sellaisen haluat.. ;) :D

[QUOTE="vieras";22457124]Eihän sen kuulukaan muuttaa, se on rakkauden ja sitoutumisen osoitus. [/QUOTE]

Yleensä ne suhteet toimivat parhaiten, jossa osapuolet osaavat osoittaa tunteensa toisilleen. Muulle maailmalle esittäminen kertoo usein epävarmuudesta ja pätemisen tarpeesta.

[QUOTE="vieras";22457189]Yleensä ne suhteet toimivat parhaiten, jossa osapuolet osaavat osoittaa tunteensa toisilleen. Muulle maailmalle esittäminen kertoo usein epävarmuudesta ja pätemisen tarpeesta.[/QUOTE]

En ymmärrä sun logiikkaa. Selitä mulle vähän tarkemmin, että jos pari on äärimmäisen rakastunut toisiinsa ja osoittavat sitä toisilleen myös päivittäin arkielämässä, miten se että järjestää isot juhlat vähentäisi sitä? Isot juhlat eivät välttämättä tarkoita "esittämistä", kyse voi olla ihan aidosta tunteesta ja siitä että haluaa myös ystävät ja sukulaiset juhlistamaan elämänsä onnellisinta päivää.

Meillä oli maistraattihäät ja olen niihin todella tyytyväinen. Meille ei ollut niinkään tärkeää se, että missä ja miten menemme naimisiin vaan se, että saamme viettää loppuelämämme yhdessä avioparina.

En ymmärrä sun logiikkaa. Selitä mulle vähän tarkemmin, että jos pari on äärimmäisen rakastunut toisiinsa ja osoittavat sitä toisilleen myös päivittäin arkielämässä, miten se että järjestää isot juhlat vähentäisi sitä?

Eivät juhlat sitä vähennäkään. Mutta yleensä ihmisillä jotka ovat onnellisia keskenään, ei ole tarpeen hankkia ylimääräistä stressiä ja rahanmenoa siksi, että sitä onnellisuutta olisi pakko päästä muille todistelemaan.

Isot juhlat eivät välttämättä tarkoita "esittämistä", kyse voi olla ihan aidosta tunteesta ja siitä että haluaa myös ystävät ja sukulaiset juhlistamaan elämänsä onnellisinta päivää.

Jos tuollainen iso juhla on elämän onnellisin päivä, niin silloin mennään melko varmasti metsään.

[QUOTE="vieras";22457189]Yleensä ne suhteet toimivat parhaiten, jossa osapuolet osaavat osoittaa tunteensa toisilleen. Muulle maailmalle esittäminen kertoo usein epävarmuudesta ja pätemisen tarpeesta.[/QUOTE]

Osoitetaahan ne tunteet sille suhteen toiselle osapuolelle vaikka sitä olisi todistamassa 250 ihmistä. :) Ei kai se esittämistä ole (kaikilla ainakaan) vaan juuri sitä että halutaan niitä ihmisiä juhlimaan suurta päivää parin kanssa.

Siinä mielessä mä olen nyt jäävi puhumaan kun itse menin mieheni kanssa kaksin salaa naimisiin. :D

Vietä sinä juhlasi, kun kerran haluat ne. :)

Itse voin vain todeta, että en ikipäivinä enää laittaisi rahoja suureen hääjuhlaan. Ekat hääni olivat sellaiset ja huh, huh. Eron jälkeen menin uudestaan naimisiin vain lähipiirin kesken ja voin sanoa, että pienet häät olivat kymmenen kertaa ihanammat kuin ne suuret.

[QUOTE="vieras";22457279]Eivät juhlat sitä vähennäkään. Mutta yleensä ihmisillä jotka ovat onnellisia keskenään, ei ole tarpeen hankkia ylimääräistä stressiä ja rahanmenoa siksi, että sitä onnellisuutta olisi pakko päästä muille todistelemaan.

Jos tuollainen iso juhla on elämän onnellisin päivä, niin silloin mennään melko varmasti metsään.[/QUOTE]

Ylimääräistä stressiä? Me ihmiset ollaan erilaisia! Siskolla oli just häät ja niiden järjestäminen oli hänen mielestään vaan ihanaa eikä mitään stressiä ollut. Häälahjaksi saadut rahat kuittasivat kyllä kulut ja jäivät jopa "plussan puolelle", että ei se aina mene samoin kaikilla.

Jos SINÄ et halua isoja juhlia niin minkä ihmeen takia sinun mielestästi kukaan muukaan ei voi haluta?

[QUOTE="vieras";22457279]Eivät juhlat sitä vähennäkään. Mutta yleensä ihmisillä jotka ovat onnellisia keskenään, ei ole tarpeen hankkia ylimääräistä stressiä ja rahanmenoa siksi, että sitä onnellisuutta olisi pakko päästä muille todistelemaan. [/QUOTE]

Rahaa meni ja stressiäkin ilmaantui loppusuoralla vaikka aluksi kuvitteli ettei sellaista tule. Näin jälkikäteen voin sanoa että oli sen arvoista vaikkei meillä mitään todistelun tarvetta ollut taustalla. :)

[QUOTE="vieras";22457279]Jos tuollainen iso juhla on elämän onnellisin päivä, niin silloin mennään melko varmasti metsään.[/QUOTE]

Se päivä on ollut tähän mennessä elämäni onnellisin, mutta ei pelkästään sen juhlan takia. Edelleen ottaa mahanpohjasta kun muistelen sitä kuinka aviopuolisoiksi julistamisen ja ulosmarssin jälkeen livahdimme kirkon sivueteiseen odottamaan että vieraat menevät ulos. Se oli ensimmäinen hetkemme aviopuolisoina kahdestaan ja kumpaankin meinasi itkettää onnesta ja suutelimme vain toisiamme pitkään samalla kun tuntui että kylkiluut musertuvat halauksen voimakkuudesta johtuen. Tuo yksittäinen hetki on ehkä elämäni onnellisin :heart: Sen jälkeen olivati isot juhlat, jotka olivat myös parhaimmat missä olen ikinä ollut ja myös monet vieraat ovat jälkikäteen sanoneet etteivät ole ikinä olleet niin hauskoissa häissä. Monet haluaisivat järjestää ne juhlat uudelleen sen ympäristön ja tunnelmat vuoksi, mutta ei voi koska ei se kuitenkaan olisi enää sama ja himmentäisi vain ensimmäisten juhlien muistoa. :)

Jos ystävä kertoi oman mielipiteensä, miksi loukkaantua. Juhla on minusta kivoja ja iloisia juhlia järjestetään aivan liian vähän, mutta jos jo nyt loukkaannut jokaisesta mielipiteestä joka ei vastaa omaasi, epäilempä että et osaa täysin nauttia teidä ja teidän näköisestä hääjuhlasta.

No kyllä mä pikkasen loukkaannuin. Odotin onnittelua, enkä sellaista dissausta. "meette siks naimisiin, että saatte hienot juhlat ja meette hää matkalle". Mielipide saa olla, mutta silti odotin onniteluja.
Voin mä ne juhlat muutenkin järjestää.
Ja kyllä mun perheestä ja lähisuvusta vieraita tulee jo sellaset 20 samoin miehen.
Ja kyllä me muutama ystäväkin paikalle halutaan.

Yhteistyössä