Kerroin poikaystävän henkilökohtaisen asian -kerronko poikaystävälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huonoomatunto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huonoomatunto

Vieras
Eli vähän taustaa, olen seurustellut poikaystäväni kanssa noin puoli vuotta ja olen hänen ensimmäisensä, niin tyttöystävänä kuin makuuhuoneen puolellakin.
Noin pari viikkoa sitten näin yhtä entistä kaveriani, jonka myös poikaystäväni tuntee, kumpikaan meistä ei erinäisistä syistä pidä tästä ihmisestä erityisesti. Olen kuitenkin ennen nähnyt tätä kaveria paljonkin, joten luonnollisesti vaihdoimme kuulumisia, kun näimme pidemmän ajan jälkeen. Kun aiheena oli molempien parisuhde-elämä kysyi kaveri yllättäen onko poikaystävälläni ollut muita minua ennen seksin saralla. Kysymys tuli niin puskista etten saanut sanotuksi kuin että ei. PAM, sekunnin sadasosan jälkeen iski niin kamala olo ja syyllisyys etten tiennyt miten päin olisin ollut. Siitä lähtien tää asia on vaivannut mua ja olen miettinyt miksei vain sanonut etten mä tiedä onko muita.
Nyt en tiedä kertoisinko poikaystävälleni, että mulla kävi vahingossa näin vai olenko vain hiljaa ja yritän päästä tästä huonosta omastatunnosta ajallaan eroon. Normaalisti en pitäisi tällaista asiaa niin suurena, mutta poikaystäväni on ensimmäinen ihminen jota aidosti rakastan ja tuntuu pahalta että välissä on tällainen "salaisuus". Silti mietin, että jos kerron, ajatteleeko poikaystäväni että olenko kertonut jotain muutakin, vaikka näin ei oikeasti olekaan. Ahdistaa, enkä tiedä mitä tekisin. Välillä tuntuu että voin antaa asian olla mutta välillä taas itken, koska tuntuu pahalta.

Joo, tietenkään sun ei olisi pitänyt kertoa tuollaista henkilökohtaista asiaa, mutta hei oikeasti... jos toi on sun murhe, niin pienet on sulla murheet. Päätä itse miten haluat asian kanssa toimia. Poikaystäväsi varmasti ymmärtää asian laidan, mikäli hänellä on tippaakaan tilannetajua, ja mikäli hän sinusta oikeasti välittää.

Joo, tietenkään sun ei olisi pitänyt kertoa tuollaista henkilökohtaista asiaa, mutta hei oikeasti... jos toi on sun murhe, niin pienet on sulla murheet. Päätä itse miten haluat asian kanssa toimia. Poikaystäväsi varmasti ymmärtää asian laidan, mikäli hänellä on tippaakaan tilannetajua, ja mikäli hän sinusta oikeasti välittää.
Lisään tähän vielä, että itse kyllä saattaisin kertoa.

Nyt, tähän on tasan yksi ainoa ratkaisu jos rakastat sun poikaystävää ja et halua pahottaa sen mieltä. Älä kerro. 1. Jos kerrot sille se menettää ainakin osan sen luottamuksesta sua kohtaan (mitä ei saa takas), 2. Ja riippuen siitä kuinka isona asiana se ite pitää sitä että oot sen ensimmäinen - se tulee pahottaan mielensä, ja jos se on sille itelle kova paikka niin sitä todennäkösesti alkaa ahistamaan ajatus siitä että se jätkä kelle kerroit ja ties kuin moni muu tietää, 3. Tolla asialla ei oo oikeesti mitään väliä, ja se että sä ite teet siitä niin ison numeron, niin se on se mikä antaa sille asialle sen merkityksen - jos mä oisin sun poikaystävän tilanteessa niin mä ainakin ihmettelisin että minkä takia sä ees kerrot tän asian - onko sillä niin paljon väliä sit? Sä ehkä aattelet että tässä on nyt kyse jostain luottamuksesta, mutta ei oo. Sä vastasit kysymykseen, jolla ei oo mitään väliä, rehellisesti - ja nyt teet numeron siitä asiasta. Älä vie sitä ajatusta enää sun poikaystävälle, teidän molempien takia. Peace out ja hyvää elämää.

Unohda koko juttu, sillä ei tuo niin vakava asia ole. Ihmiselle sattuu useinkin erhdyksiä ja tulee sanottua asioita, joita ei olisi pitänyt sanoa. Yleensä niitä asioita ei edes huomaa.

Mun mies on ylpeä siitä, ettei ole ollut muiden kanssa. Hän kertoo sen itse muille, jos tulee puheeksi. Me tosin ollaan oltu jo pitkään yksissä.

Olen samaa mieltä edellisten vastaajien kanssa eli älä kerro. On sanonta, ettei rehellisyys sulje pois hienotunteisuutta. Eli ole hienotunteinen poikaystävääsi kohtaan, älä pahoita hänen mieltään pienen jutun takia. Anna myös anteeksi itsellesi, että niin tapahtui. Kun et mitään pahaa edes tarkoittanut.

Yhteistyössä