Kerroitteko lapsillenne miksi pääsiäistä

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
yleensäkin vietetään?Ja minkä ikäisille lapsille?

Itse en kertonut pojilleni,2v6kk ja 5v.

isompi itseasiassa kysyi enkä keksinyt mitään muuta hyvää vastausta kuin sen, että silloin voi syödä pääsiäis munia :snotty:

lisään vielä että mielestäni aika rankkaa tekstiä ihan pienille jos kertoo jeesuksesta....kai ne koulussa sitte kertoo tuskin vielä päiväkodissa

ainakin meidän päiväkodissa käydään pääsiäiskirkossa ja siellä ihan varmasti kerrotaan pääsiäisen sanoma
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
yleensäkin vietetään?Ja minkä ikäisille lapsille?

Itse en kertonut pojilleni,2v6kk ja 5v.

isompi itseasiassa kysyi enkä keksinyt mitään muuta hyvää vastausta kuin sen, että silloin voi syödä pääsiäis munia :snotty:

lisään vielä että mielestäni aika rankkaa tekstiä ihan pienille jos kertoo jeesuksesta....kai ne koulussa sitte kertoo tuskin vielä päiväkodissa

me ollaan kerrottu päiväkerhossa jo kolmevuotiaille.Kerrottiin vain,että Jeesus kuoli(ei kerrottu millä tavalla),mutta pääsi taivaaseen.
 
en ole kertonut. ikääkin lapsella on vasta 1.5v. Voin kertoa jos kysyy tulevaisuudessa. Meidän perheellä pääsiäisessä ei ole uskonnollista latausta koska mieheni ja minä emme ole uskossa. Mies ei kuulu edes kirkkoon. Jos uskon asiat oikein toden teolla alkavat kiinnostamaan lasta niin silloin hätiin kutsutaan ystäväni joka on pappi. hän osaa vastata kysymyksiin mutta ei kuitenkaan tuputa uskontoa koska tietää vakaumuksemme. Ei sillä ettei lapsi saisi uskoa jos itse haluaa.
 
toki kerron pääsiäisen ilosanomasta lapsille, ensin Jeesus kuoli ja sitten Hän nousi kuolleista ja siksi ei meidänkään tarvitse koskaan lopullisesti kuolla.
Taivaassa tapaamme rakkaat mummot ja muut.
tämän uuden eläman johdosta myös saamme nauttia pääsiäisipujen munista ja muista herkuista ja kevät on myös uuden eläman alku luonnossa
 
No mä ite en kertonut kun me käydään seurakunnan perhekerhossa niin sielä tuli käytyä läpi koko tämä pääsiäinen.Ja sitten me käytiin vielä lasten pääsiäiskirkossa joka oli muuten tosi hyvin toteutettu lapset sai kulkea kirkossa ja sielä oli neljä "pistettä" jossa jokaisessa oli eri henkilö kertomassa tapahtumasta jota se paikka kuvas =)

Meidän lapset on 3v ja 1v =)
 
siis kerrotaanko vielä nykyäänkin päiväkodissa noita jeesusjuttuja? vaikka tämäkin maa kansainvälistyy ja eri uskontoja on jo vaikka kuinka paljon. vai jaetaanko ne lapset jotenkin eri ryhmiin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilima:
siis kerrotaanko vielä nykyäänkin päiväkodissa noita jeesusjuttuja? vaikka tämäkin maa kansainvälistyy ja eri uskontoja on jo vaikka kuinka paljon. vai jaetaanko ne lapset jotenkin eri ryhmiin?

Suomi on vielä kristinuskoa tunnustava maa
 
Sitä mäki oon miettiny että mites nykyään kouluissa ku ainaki suurimmissa kaupungeissa on aika laaja kirjo eri kansallisuuksia ja uskontoryhmiä? Ku ennen vanhaan meillä oli vaan ne jotka oli uskonnonopetuksessa ja ne jotka oli elämänkatsomustiedossa.

 
En tieDä itsekään miksi pääsiäistä vietetään. Kai se joku keväänjuhla on alunalkaen. Noi jeesus-höpinät jätettäköön omaan arvoonsa.
Noitia likkani kovasti katseli, ja sanoinkin että ne nyt lentelee.. yöllä olivat jättäneet parvekkeelle munan, ja likka oli ihan extaasissa. :D
Kaitpa se pitää pääsiäistä noitien juhlana.
 
juu tiedän, mutta ei kai siellä noista jutuista kaikille samaan aikaan puhuta. on kuitenkin suomalaisia jotka ei kuulu kirkkoon, eikä välttämättä halua, että lapselle puhutaan noista asioista. ihan vaan utelen jos joku vaikka sattuis tietää miten asia on.
 

Similar threads

Yhteistyössä