kerrostalo ilman hissiä, pienet lapset miten pärjätte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vera86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vera86

Jäsen
06.01.2010
285
0
16
Asumme 3. kerroksessa (käytänössä 4. kerros) ilman hissiä. Ajattelin että kyllä saisi toinenkin miks ei kolmaskaan pienokainen tulla. Mutta mitä mä teen sitten?...yhdenkin kanssa on tekimista...alaspäin kaikki on suht ok, ylöspäin on vaikeampi...en voi kassiakaan lapsen lisääksi yhtää aikaa kantaa puhumattakaan toisesta lapsista.

Miten te muut pärjätte kerrostalossa ilman hissiä ja kun on monta pientä lasta?

Meillä on vuoden ikäerolla lapset, ja muutettiin tähän kun nuorempi oli 6kk ja vanhempi sen puolitoistavuotias. Ei siinä mitään... kantamista ja edestakaisin ramppaamistahan se oli. Mutta ihn hyvin on pärjätty. Mahdollisimman varhaisessa vaiheessa opetin lapset kulkemaan itse portaissa. Alkuun se oli sitä, että kannoin joko molemmat lapset yhtäaikaa ylös kun tultiin kotiin, tai sitten ensin taaperon, sitten vauvan. Ja sitten hain vielä ne ostokset. :D Kolmannessa kerroksessa siis asutaan.

No, ei mitenkään. Sama kerrosmäärä meillä.
Yhden kanssa vielä kärvistelin, mutta kun sain tietää olevani taas raskaana (esikoinen 1,5 v) niin meni kämppä vaihtoon.
Ensi kuussa päästään maantasalle ja nauttimaan ihan omasta pihasta!

Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Asutaan 2.kerroksesa, kolmet portaat.
Kaksi alle 2-v lasta eikä hissiä. Ihan sitä pärjää kun pakko on ;) eipä tule yksin lasten kanssakäytyä kaupassa.

mutta siis vietkö ensin yhtä ja tuut hakemaan toista vai "roikkuvatko" molemmat kainalossa vai...?

Alkuperäinen kirjoittaja vera86:
Kaksi alle 2-v lasta eikä hissiä. Ihan sitä pärjää kun pakko on ;) eipä tule yksin lasten kanssakäytyä kaupassa.

mutta siis vietkö ensin yhtä ja tuut hakemaan toista vai "roikkuvatko" molemmat kainalossa vai...?

Isompi osaa jo itse kävellä, pidän vain toisesta kädestä kiinni. Vauvan tietysti kannan samalla.
Joskus isompi temppuilee eikä suostu itse kävelemään, silloin nappasen toiseen kainaloon ja kannan apinanraivolla molemmat :D

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
No, ei mitenkään. Sama kerrosmäärä meillä.
Yhden kanssa vielä kärvistelin, mutta kun sain tietää olevani taas raskaana (esikoinen 1,5 v) niin meni kämppä vaihtoon.
Ensi kuussa päästään maantasalle ja nauttimaan ihan omasta pihasta!

kivaaaa teille... me just ostettiin tä kämppä kun tykättiin niin kovasti ja haluttiin omaa, että siinä vaihessa mielessä oli va että "kyllä jotenkin pärjän"))

Näin tulee taas tapahtumaan huhtikuussa; isommat (6v ja 3v) kävelee itse, ostokset vien ensin ylös ja haen sitten vauvan vaunuista. Tosin asumme vain toisessa kerroksessa, mutta kuitenkin. Ja sama onnistui siis jo edellisen ollessa vauva, esikoinen oli silloin alle 3v.

Jos isompi on kovin pieni vielä itsekin, voi tosiaan olla hankaluuksia, ja jos vielä vaunut pitää raahata yläkertaan... Meilläkin haaveillaan jo kovin joko omakotitalosta tai edes rivarista, nyt vaan on ollut vähän jaksaminen vähissä, eikä olla saatu tätä nykyistä edes myyntiin saakka...

Meillä kovasti opetetaan 1 v 4 kk kävelemään itse portaita. 3,5 kerrosta ilman hissiä. Rengasliina on hyvä apu, siihen saa taaperon nopsaan kyytiin, jos kädet on täynnä ostoksia. Mutta en tiedä miten käy, jos toinen lapsi siunaantuu ennenkuin ensimmäinen osaa kiivetä itse kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vera86:

Mä olen siis ainakin kantanut vuorotellen, musta se toimii, tai joskus kaksi kerrallaan. Vasta kun molemmilla alkoi olla painoa lähes 15kg, tuli vastaan se, etten jaksanut yhtäaikaa kantaa.

Reppu. Joko lapselle tai ostoksille, on mun mielestä oiva valinta. :D Kaikkein entien mua on ärsyttänyt niiden monen monituisten kassien raahaaminen tänne ylös. Lapset on oppineet ajoissa kulkemaan kun on pakko. Mun veljeni kun käy niin hänen tytärtään kannetaan molempiin suuntiin. Ja on puoli vuotta vanhempi kuin meidän esikoinen, joka on jo kaksi vuotta kulkenut portaissa itse.

Me asuttiin kakkos kerroksessa(kolmet raput), kun lapset olivat pieniä, molemmat alle 2v. Ihan hyvin pärjättiin. Toisessa kädessä kannoin pehmeässä kantokassissa vauvan ja ruokakassin ja toisessa kainalossa kannoin isomman lapsen.