Kerrostalossa asujat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtiijamiettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtiijamiettii

Vieras
Miksi tykkäätte asua kerrostalossa? Asuisitteko mieluummin omakoti- tai rivitalossa? Miten kerrostalo on parempi? Hyvät ja huonot puolet? Maksaisitteko asumismenoilla jo erityyppistä asuntoa? (rivari tms) Asutko vuokralla vai onko oma?
Itse mietin rivitalosta pois muuttoa ja tuleva koti ois kerrostalo ja vuokra. Oma siis myytäisiin pois.
Nykyään kuulostaa, että lapsiperheen koti on hyvä kun on oma piha ja oma rauha..

Me asutaan kerrostalossa Helsingin keskustassa mutta meillä on myös paritalokolmio joka on vuokrattu. Kumpikin asumismuoto on jees ja vaihtelu virkistää muutaman vuoden välein.

[QUOTE="vieras";27349054]Me asutaan kerrostalossa Helsingin keskustassa mutta meillä on myös paritalokolmio joka on vuokrattu. Kumpikin asumismuoto on jees ja vaihtelu virkistää muutaman vuoden välein.[/QUOTE]

Kuulostaa kivalta. Sopisi minullekkin =)

Rivarissa asuisin mieluiten, koska siinä olisi sekä oma piha että tietynlaista yhteisöllisyyttä (toivottavasti) naapureiden kesken.

Tällä hetkellä asun kerrostalossa vuokralla. Tykkään tälläisen asumisen helppoudesta, huoltoyhtiö hoitaa jos vikoja tulee ja vaikkei naapureiden kanssa läheiset välit olekaan, niin vähän tämmöisenä pelokkaan puoleisena naisena on rauhoittavaa tietää, että seinien takana asuu muitakin.

Omakotitaloasumisesta en tykännyt ollenkaan, ison pihan hoitoon, puiden kantamiseen sun muuhun meni ihan liikaa aikaa. Oma erillinen saunarakennus toki oli mukava.

Asumme vuokralla kerrostalossa. Asuin koko lapsuuteni rivitalossa ja välillä olen asunut ulkomailla omakotitalossa. Kerrostalo on minulle mieluisin!! En tykkää yhtään mitään pihatöistä, ei voisi vähempää kiinnostaa. Naapurit ja "yhteisöllisyys" ei myöskään kiinnosta. Omat ystävät riittävät! En myöskään halua sitoa itseäni pankkilainaan, joten vuokralla asuminen sopii paremmin ja se on helppoa -jos jokin menee rikki, laitan vain viestiä huoltomiehelle ja se siitä. Asumisen helppous on minulle tärkeintä, on aikaa nauttia kodista ihan rauhassa.

Kerrostalossa monen lapsen kanssa ja omistuasunto on.
Meillä päätyasunto tosi hyvällä alueella ja tykätään kun ei tarvii pihatöitä tehdä ja kaikki kiva(uimahalli, kirjasto, urheilukentät, jäähalli jne) on kävelymatkan päässä.Tykätään helposta asumisesta ja ihan kivat naapuritkin on meille sattunut.
Ei asuttais mielummin rivarissa tai omakotitalossa, ei ole meidän juttu.

Oma kerrostalo asunto. Joku muu pitää huolen, että lämpö ja vesi toimii, ei tarvitse huolehtia, ettei putket pääse jäätymään, kuten monella on omakotitalossa talvipakkasilla. Ei ole lumi- eikä pihatöitä.

Huonointa on varmaan naapurit.