Kerrotaanko teillä mistä lahjat ovat tulleet? Vai tuoko pukki kaikki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aina sellainen otsassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aina sellainen otsassa

Vieras
Meillä ollaan aina puhuttu että pukki tuo muutaman lahjan,vanhemmat ostavat muutaman ja sitten mummit ja kummit myös tuovat jonkun. Yleensä jokaisessa paketissa on tarra jossa antaja tulee ilmi.
Lapset kiittävät joulun jälkeen kummeja lahjasta jne.
Veljeni perheessä taas pukki tuo kaikki eivätkä lapset koskaan saa tietää mikä juttu keneltäkin oli. Veli vaimoineen ostavat itse tyyliin t-paidat lapsille ja mummit ostavat kalliit lahjat.

5vee uskoo joulupukkiin, on hiffannut että markettien pukit eivät ole aitoja ja tiedän että on paketoinut mulle tulevat lahjat :) Sanomme "suoraan", että ei pukilla ole mahdollisuutta ihan kaikkea hankkia ja me hankimme asioita myös.

Viime vuonna tosin sumutettiin vielä poikaa ja joulupukki paljastui tositosi hajamieliseksi ja oli jättänyt lahjoja ihan kaikkialle. Tosin osasta tiesi kuka lahjan oli oikeasti antanut. Tänä vuonna olen enemmän kertonut keneltä paketti on tullut, sitä mukaa kun niitä on meille tullut.

meillä on toistaiseksi sanottu, että joulupukki tuo lahjoja lapsille, mutta jouluna aikuiset voivat antaa toisilleen lahjoja. tämä ennenkaikkea siitä syystä että lapsi on ollut mukana kun mummuille, kummeille yms on mietitty ja ostettu lahjoja ja lapsen tekemiä askarteluja, (esim joulukuusenkoriste) on liitetty lahjaan mukaan.
minustakin semmonen tapa tuntuu hassulta että meillä ramppaa täällä vieraita koko jouluviikon ja aina heti sisääntullessa muilutetaan kasseja vanhempien makkariin.. mutta niin meillä on tehty.. tietty ollaan kestitty nämä lahjojen tuojat ja annettu oma lahjamme sitten heille. tää on kyllä eka joulu kun ees tuo vanhempi lapsi mistään mitään ymmärtää (2.5v) että ehkäpä tarina saattaa ens jouluun mennessä hieman muuttua vielä.

Pukki tuo kaiken. Niin se oli meidän molempien lapsuudenperheissäkin, ei ole käynyt edes mielessä etteikö pukki toisi lahjoja. Ja itse uskoin joulupukkiin tosi kauan, varmaan vielä 3. luokalla koulussa... Meni ihan täydestä kaikki "pukki vei vahingossa lahjan seija-tädin luokse"-jutut. Enkä kyllä sitäkään sen kummemmin ajatellut, etteikö se olisi sama pukki kaupoissa ja kotona. Eihän nyt joulupukkeja ole kuin se yksi!
Tavallaan haluan vieläkin uskoa pukkiin ja lentäviin poroihin, tulee mieleen ihanat lapsuuden joulut ja se jännitys ja viaton lapsenusko :)

Tänä jouluna on ollut pakko sanoa että pukki ei tuo kaikkea, kun olen esim. kutonut joululahjoja... Mutta lapset hyväksyvät hyvin selityksen että voi myös ostaa/tehdä itse lahjoja toisille, ja sitten pukki tuo lisää.

meillä vanhempi on jo 11, ja tähän asti pukki on tuonut lahjat. Ei siitä ole sen suurempaa numeroa tehty, se vaan on mennyt niin, ketään ei ole määräilty, että "ette sitten kirjoita nimiänne".
Ei vieläkään kumpikaan lapsista ole sanonut äidin joulupukki-puheisiin vastaan, ettei pukkia ole.
En muuten ole ostanut yhtään lahjaa lapsilleni itse. Vaan eipä mua haittaa, vaikka lapset sen tietäisivät.

Meillä on aina puhuttu, että joulupukki ja tontut on tarinaa, uskomuksia. Kuitenkin joulun aikaan meillä puhutaan ikkunoista kurkkivista tontuista ja tonttu meille lahjatkin tuo :)
Jouluna Joulupukkikin on leikisti totta!
Täysillä poika 4v on mukana jutussa, vaikka tietää totuuden. On nähnnyt kun olen lahjoja paketoinut (sanooo, että Joulupukki vie lahjan X:lle) samaten on nähnyt kun sukulaiset tuo lahjoja. Illalla puhui innokkaasti, että huomenna tonttu tuo lahjat ja jännittää mitä saa.

Omassa lapsuudessani tehtiin samoin, enkä asiaa pahana näe. Tontut ja Joulupukki sekä kaikki siihen liittyvä, on koko perheen joulun ajan leikki :D

Yhteistyössä