Kertoako pettämisestä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras...

Vieras
Tilanne on siis se, että tässä taannoin näin ystäväni miehen suutelemassa vierasta naista erittäin suurella innolla, ja nyt mietin, että kertoako vai ei.

En haluaisi olla se ystävä, joka jättää tuollaisen kertomatta, mutta toisaalta taas minulla ei ole mitään millä todistaisin,että kertomani on totta. Ja tiedän tämän ystäväni olevan sellainen, että hän ei oikeastaan koskaan suostu uskomaan miehestään mitään negatiivista. Ei ainakaan pelkkien puheiden perusteella.

Ja sitten taas, niin onko tuollainen niitä asioita, jotka kuuluvat pariskunnalle itselleen ja joihin ulkopuolisen on syytä olla puuttumatta.

Mä kertoisin ja toivoisin, että mulle kerrottais. Sä voit esittää asian niin, että "näin kun miehes suuteli toista naista, se mitä sillä tiedolla teet on sinun päätettävissäsi. En valehtele, mutta sekin on sinun päätettävissä, että uskotko vai etkö." Jotenkin tohon tyyliin.

Tässä on siis nyt se ongelma, ettei voida tietää toisten suhteesta. Onko vapaa suhde? Olleet pitkään naimisissa ja vaikka päättäneet erota? Mies vaan otti varaslähdön.. Itselläni suhde käytännössä kuollut ja suutelin varattua miestä, en olisi halunnut että joku olisi siitä raportoinut miehelleni kun olisi varmasti suhteen kuolemasta huolimatta kirpaissut kun vielä saman katon alla asutaan eikä olla ns. virallisesti erottu.

Tässä on siis nyt se ongelma, ettei voida tietää toisten suhteesta. Onko vapaa suhde? Olleet pitkään naimisissa ja vaikka päättäneet erota? Mies vaan otti varaslähdön.. Itselläni suhde käytännössä kuollut ja suutelin varattua miestä, en olisi halunnut että joku olisi siitä raportoinut miehelleni kun olisi varmasti suhteen kuolemasta huolimatta kirpaissut kun vielä saman katon alla asutaan eikä olla ns. virallisesti erottu.

No jos kyseessä on ystävä eikä mikään hyvänpäiväntuttu, kuten ap:n viestistä voisi päätellä, niin ehkäpä siitä suhteen laadustakin on jokin aavistus. Ystävä voi kyllä kysyä toiselta ystävältä, että "mites sulla ja Pekalla menee, onks kaikki hyvin".

Monipiippuinen juttu, joillakin voi olla vapaa suhde, josta eivät huutele edes läheisille ystäville (tunnen hyvin yhden pariskunnan ja tiedän että heillä näin, mutta moni muu ei tiedä, vaikka luulee tuntevansa). Toisaalta itse toivoisin että mulle kerrottaisiin, että ainakin läheisimmät uskaltais näin tehdä. Sitten on kyllä valitettavasti niin, että jos toi nainen on sinisilmäinen miehensä suhteen eikä halua uskoa mitään, niin mies tod.näk. kieltää kaiken ja sulla menee sitten välit tähän pariskuntaan. Enpä tiedä mitä tekisin itse, vaikka toivoisin siis, että joku mulle kertoisi.

Minäkin toivoisin todella, että minulle kerrottaisiin. Siitä eteenpäin se on pariskunnan välinen asia.

Olen ollutkin tuollaisessa tilanteessa, enkä ampunut viestintuojaa todellakaan, vaan olin kiitollinen hänen suoraselkäisyydestään, että uskalsi kertoa. Sen sijaan katkeruus niitä kohtaan jotka tiesivät, mutta eivät kertoneet, ei varsinaisesti ole vieläkään kadonnut. Oliko liikaa vaadittu antaa minun tietää eläväni valheessa.. ilmeisesti oli. Kertoisin siis. Ehdottomasti.

Joo en haluaisi tietää. Jos mulla ei ole mitään syytä epäillä pettämistä, eli toisin sanoen mies on mun silmissä edelleen yhtä sitoutunut perheeseemme ja minuun kuin ennenkin, niin eipä paljon mitkää baaripussailut kiinnosta. Ärsyttäisi kyllä ystävä, joka tuntee tarvetta toimia jonain taivaallisena sanansaattajana. Pikkuasia, joka voisi pilata meidän hyvän elämän.

Koitapa johdatella keskustelu ystäväsi kanssa aiheeseen "haluaisitko tietää jos puolisosi pettäisi".

Yhteistyössä